Panasonic GH5 putea să fie aparatul foto cu care să îmi fac veacul pentru anii următori. Dar cât l-am testat în Londra nu m-a convins și-am ales să merg pe altceva. N-a fost o idee rea, deși știu că am pierdut mult la stabilizare, dar am câștigat la autofocus și probabil n-aș fi fost atât de convins că pot să învăț mai multe despre fotografie.
Între timp, a apărut Sony A7IV, un aparat care chiar rezolvă bugurile din trecut. Da, mai are rolling shutter, are un crop destul de mare pe 4k și stabilizarea nu e ca la A7sIII, iar ca la GH6 nu există termen de comparație. Nu am curaj să pun 1/25 pe Sony, în timp ce la Panasonic abia acolo începe distracția.
Panasonic vine acum cu GH6, după ce Canon și Sony au vândut de-au rupt. Bine, e o perioadă de rahat acum, pur și simplu se vinde ce este pe stocuri. Cine are stoc vinde, cine nu, nu. Ca de exemplu, Sony nu știe când va livra noile A7IV la precomandă dată acum câteva luni. Poate aprilie, poate mai, n-are nimeni o dată fixă.
Panasonic S5 a fost anunțat ca un mirrorless care chiar s-a vândut în Europa. La noi piața e dominată de Sony și Canon, tare mi-e că nu au mișcat foarte mult pe aici, nu sunt cifre oficiale. Pe de altă parte, dacă ai pierdut trenul și lumea a migrat de la GH5 la A7III cu greu îi mai întorci la un GH6, după atâtea lansări amânate.
Ca specificații:
- înregistrare nelimitată până la 5.7K/60p, 4:2:2 10 bit
- dual slot: card CF Express și card SD UHS II V90
- Înregistrare internă Pro Res HQ pentru cele mai bune detalii și cele mai rapide fluxuri de lucru
- 4K/120p cu rată înaltă de cadre pentru acțiune fluentă
- 300 cadre pe secundă pentru secvențe slow motion dinamice
Partea mișto este că ei zic că garantează faptul că poți să înregistrezi continuu, în funcție de limita acumulatorului, evident.
Ba chiar este compatibilitate și cu:
- Cinema 4K ProRes 422 HQ / ProRes 422
- FHD ProRes 422 HQ / ProRes 422
- Înregistrare directă pe SSD conectat prin USB
- ieșire video 4K 120p HDMI Video atunci când se folosește Live View
- Ieșire video Cinema 4K 120p HDMI RAW pentru ATOMOS Ninja V+
Sistemul de stabilizare, așa cum știam, este pe 5 axe. Culmea este că cele 5 axe ale lor sunt mai bune decât cel de 5.5 axe al Sony.
Pe partea de sunet au făcut ceva interesant pentru zona semi profesională: înregistrare audio pe 4 canale. Sigur, trebuie un adaptor pentru microfon cu XLR pentru a putea face asta.
Sper să ajung să pun și eu mâna pe el, să văd ce se confirmă din prezentarea lor.
Adaugă un comentariu