Am tot tras concluzii despre conținut. La urma urmei, sunt om vechi în branșă ce îi place să optimizeze. De prin pandemie, de când am schimbat macazul mai mult spre branduri, nu spre afiliere, am mutat direcția de la optimizarea conținutul spre calitatea conținutului. Să fie cât se poate de personalizat, de aplicat.
Pe partea de afiliere am noroc că am început să am expunere și încerc să abordez OK articolele. Nu sunt eu centrul universului, ci s-a schimbat perspectiva pentru branduri, odată cu pandemia. Cert este că acum poți obține mult mai ușor produse. Am scris un ghid despre periuțe electrice după ce am întrebat de opțiuni. Mi se pare o perspectivă cu mai multă muncă, dar cu beneficii pe termen lung.
La fel am făcut și cu afilierea de duzină. Mi-a plăcut să fiu de ajutor de fiecare dată, nu doar să fac SEO Spam și să câștig 3 lei în loc de 2 lei, iar pe termen lung să fiu nevoit să refac conținutul ăla.
Repet ce am zis și la articolul cu Epopeea Google Discover: sunt om de optimizare înainte de toate. Nu știu eu toate tehnicile, cum nu cred că le știe nimeni, dar perspectiva pot să o înțeleg.
Mi se pare că tot ce înseamnă SEO clasic se duce. Că ajută AI-ul la treaba asta, că Google e forțat de alte platforme, habar nu am.
Dar de la rețea de site-uri, de la optimizări agresive pe nișe, nu mai văd direcția asta că va merge pentru mult timp. OK, la un moment dat va trebui să se facă o diferențiere, dacă un link în plus va aduce un semnal pentru SEO e OK, însă mi se pare că deja foarte mulți metrici dispar.
Ca de exemplu:
- WordPress se transformă, e tot mai rapid. Optimizezi cât poți tu, dar în principiu, și la el lucrurile ajung foarte OK
- conținutul supra optimizat dispare
- prezența conținutului generat de AI
Cumva, ca om nu te poți bate cu ce poate genera un AI. Dar nici AI-ul nu poate să scrie ca un om. Personalizat. Atunci de ce să te duci în zona asta?
Mai mult, ce vine de la Google în ultima vreme o să cam rupă tot ceea ce ține de conținutul clasic.
Uitați-vă la materialul ăsta. Nu doar că omoară tot ceea ce înseamnă afiliere de conținut, însă reduce total timpul petrecut pe site-uri. Oricât ai vrea de mult să mergi pe organic o să îți dea Google la picioare.
Și nu sunt eu mai special, chiar și site-uri mai mari au recurent tot 20-30% din public, iar restul din Google. O altă bună parte din trafic va fi împinsă spre Google.
Sunt curios cum vor plasa zona sponsorizată pentru că ei nu vor câștiga mare lucru din asta, nu vor omorî conținutul pentru că își omoară cea mai mare parte din profit.
Sigur, toată treaba aceasta va fi pe desktop. Informație multă, însă, nu poți să pui, încă pe mobil. Va fi interesant de văzut ce se va întâmpla.
Dar da, tot ce ține de site-uri mici vor primi șuturi mari de la Google. Va fi interesant. Puteți lectura mai multe și pe blogul Google.
Adrian Bolocan a zis
Vremuri grele ne așteaptă, dar să vedem dacă nu o fi – cum s-a mai întâmplat și în trecut – doar o alarmă falsă. Oricum ar fi, importanța comunității devine tot mai evidentă.
Marius Cucu a zis
Se poate, dar cred că și mult trafic se va pierde. Probabil că o mare parte din conținutul junk se va cerne, oricum. Depinde cum va fi monetizat celălalt, dacă… sau poate ajungem toți să ne uităm la video și aia e.
Pavel a zis
Google se transformă în ce e deja Bing Chat AI. Acum să vedem dacă îl vor implementa mai bine.
Cât despre traficul care va scădea din Google, e de văzut. Bing, după ce îți oferă un răspuns scris de AI, îți recomandă și 3-4-5 site-ui pentru documentare completă și, din ce am observat, nu sunt doar site-uri spam sau site-uri mari docsă pe SEO. Astfel că poate avea loc la masa bogaților mai multe site-uri, mai diverse, nu doar cele care pompează bani în SEO sau cele pe SEO spam. Cred. Sper.
Marius Cucu a zis
Da, merg pe același principiu, dar la cum arată lucrurile acum totul se va întâmpla în interfața Google, nu pe site-uri ca până acum. Cel puțin, direcția asta este.
Iulian M a zis
80% din trafic mi-e organic, scris de mine. Așa că la ce să mă aștept?
Să scriu pentru Google sau pentru bule? Sau ambele? În ce proporții?
Andrei Bucur a zis
M-am uitat la materialul ala insa e ceva plastic, ceva de genul e bine sa te imbraci in albastru pentru ca cerul e albastru.
Tot raspunsul uman, personalizat va prima iar AI ca sa raspunda va trebui sa preia de undeva acele particularitati si informatii umane. Dragut ar fi sa dea sursa, nu doar sa fure informatia.
Marius Cucu a zis
Sigur îți va da link, dar asta înseamnă o acțiune în plus a omului. Câți crezi că vor face asta?
Andrei Bucur a zis
adevarat si asta, mai ales ca isi ia o prima informatie deja.
Marius Calin a zis
„Sunt curios cum vor plasa zona sponsorizată” – probabil vor fi promovare produse din Ads în zona de recomandări.
Tot ce se întâmplă în ultimul timp în SEO m-a făcut și pe mine să regândesc unele strategii.
Am în plan să scriu și eu în weekend despre SERP AI, dar momentan am ajuns la concluzia că ce s-a întâmplat cu magazinele online când a crescut Amazon se va repeta acum cu info content și AI.
Marius Cucu a zis
Păi cumva se va extinde CSS-ul, într-un fel sau altul.
Marius Calin a zis
Nici eu nu văd cu ochi buni schimbarea și lucrez de câteva săptămâni la ghiduri de cumpărare și pe același principiu ca cel descris de tine cu afilierea, am stat mult ca să îmi fac o idee despre produse, pentru unele măcar din magazine. Sper ca acum să nu fie degeaba munca și să găsească Google o cale să scoată mai mult genul ăsta de conținut în față chiar și cu zona de AI.
Marius Cucu a zis
Eu nu sunt mulțumit de unele ghiduri, de cum performează. Dar vedem ce va fi. Deh, măcar ăsta e un pas pentru a mă duce mai mult spre video.
Marius Calin a zis
Că bine zici, poate așa ne băgăm și noi pe video că și eu tot zic…
Andrei Bucur a zis
te-ai apucat de onlyfans ?
Grig a zis
Google a evoluat tot timpul, iar cei ce s-au adaptat au supraviețuit schimbărilor.
Nu ne rămâne decât să învățăm din greșeli, de preferat din greșelile altora, și să ne adaptăm
Perfu a zis
Seo a picat de multi ani , mai exact de 11 ani . De 11 ani multe site-uri reale pe care le cunosc au fost date la o parte pentru a face loc la tot felul de site-uri fara continut dar care sunt optimizate prin tot felul de tehnici black hat
Andrei Bucur a zis
Nu stiu, eu am facut black hat din greseala si pentru ca sunt indexat repede, am luat instant penalty.
S-a uitat cucu la articol, am remediat si imediat m-a luat Discover dupa remediere.
Nu cred ca google ajuta black hat.
Marius Cucu a zis
Ala nu e blackhat. E spam prin conținut.
Alexje a zis
Eu am incercat sa intorc pe toate partile continutul meu de pe blog, foarte mult de proasta calitate ce e drept, si recunosc asta. De 2 ani am tot modificat text, reeditat, manevrat.. nimic. Nu reusesc sa-i dau de cap si din cauza asta nici nu mai ma trage inima sa-mi pierd timpul pe ceva care ma cam trage in jos in loc sa ma ocup de ceva util vietii mele. :)).
Nu am renuntat si nu renunt inca pentru ca tot am in cap vreodata ca daca e sa dispara din retelele sociale sau o sa fiu banat pe undeva, sa am si eu un loc unde sa ma fac auzit daca vreau sa aberez :)).
Andrei Bucur a zis
Uita continutul vechi si concentreaza-te pe cel nou.
Nu vad text prost ci mai degraba titluri prea lungi care nu concentreaza esenta. Cand te gandesti la un titlu trebuie sa il gandesti asa „cum as cauta eu pe google?” Asta pentru alea utile, in rest pui cum vrei
Marius Cucu a zis
Trebuie analizat și conținutul, dacă mai e util, dacă se mai caută. Acum cum suntem eu găsesc nișe și cu timp liber m-aș duce ușor spre 10K/ zi. Dar nu văd direcția cea bună cu ceea ce va fi și o să încerc să aloc niște timp pentru altele. Oricum, e incertitudine peste tot, de ce nu ar fi și aici?!
Alexje a zis
Deci voi ziceti sa nu ma mai ating de articolele vechi si proaste si sa ma focusez pe articole noi si pe subiecte recente?
Marius Cucu a zis
Trebuie mixt. Dacă au un pic de trafic actualizate considerabil, daca nu, pa.
Andrei Bucur a zis
Daca candva au fost bune, Inca sunt actuale si mai aduc trafic atunci umbli. Daca nu mai sunt de actualitate sau nu mai aduc trafic, pierzi timpul