Daca am trecut de alegerea președintelui, acum ar trebui sa avem Black Friday, nu? Facebook s-a umplut deja de spam, o mare parte din bloguri deja s-au umplut de bannere, eu le-am lăsat doar pe cele de la adsense si ce-a rămas de anul trecut. Nu am stat degeaba, dar sunt sigur ca nu o sa fac mare lucru. Si decât sa fac 2,3 lei pe comanda, mai bine renunț.
Articolul asta va fi despre „pregatirea” operatorilor din call center.
Mă anunță un prieten pe Facebook ca vrea sa își aleagă o placa de rețea si un router pentru ca a ajuns la concluzia ca nu-i mai ajunge banda de internet. Offf… RDS-ule…
Isi ia avant la 11 dimineata si suna la relatii cu clientii ca sa intrebe ce se intampla cu viteza lui de internet, de ce melcul merge mai repede decat banda lui de internet?!
Ca doar na, suntem un client exemplar si dorim, ca tot romanul, sa avem si noi banda de 500 mpbs, nu de 200.
S-au chestionat, s-au întrebat reciproc de sănătate, de firele din router daca sunt scoase si daca este cablul băgat pe „direct”, daca exista antivirus, daca exista un sistem de operare Windows.
Aici amicul meu ii transmite: „stiti, am un sistem de operare nou, care se numește Windows 11. Versiunea pe care o am este Windows 11 Preview”.
Operatorul de Call Center de la RDS rămâne uimit, începe sa caute in PDF-ul pe care il are deschis sistemele de operare Windows si observa ca se oprește la Windows 10. De acolo nu mai este nimic!
Așa ca, nu merge pe intuiție, nu deschide un Facebook, pe semne ca nu se duce la vot sa pună stampila pe Iohannis si spune răspicat:
Domnule Andrei, va pot asigura ca sistemele celor de la Microsoft nu a depasit 8.1.
Andrei insista si ii explica: domnule, deja sunt 3 versiuni ale noului sistem de operare, este in beta, dar este bazat pe Windows 11
Sa înțeleg ca ați modificat sistemul de operare Windows 11 după placul dumneavoastră?
Nu domnule, Microsoft si-au dat seama ca au fost idioți si vor sa ne mai ia banii încă o data pe un sistem de operare nou. Știați?! Chiar si Windows 7 a fost scos de la vânzare, acum se vând laptopuri cu Windows 10 si probabil ca in curând se vor vinde doar cu Windows 11.
Operatorul ar fi trebuit sa mai zică: dar de unde aveți aceste informații? in lista mea de întrebări si posibile răspunsuri nu este nimic.
Înțeleg foarte bine ca cei de la call center nu sunt genii si ca trebuie sa fie oameni cu foarte multa răbdare. Dar sunt oameni si un pic mai informați care chiar s-au obisnuit cu procedura dumneavoastră, care înțeleg de ce apare un semn al exclamării sau un X pe placa de rețea. Nu vor sta niciodată la first level support oameni de calitate, dar măcar sa aibă si ei un pic de habar, sa fie măcar pasionați de domeniu.
Incercam sa ne adaptam si noi?!
PS Daca citeste vreun nene de la DIGI chestia asta, cu putere de decizie, poate ma scapa si pe mine de SMS-urile cu factura de pe toate dispozitivele din casa. E trecut un singur telefon principal, in plus factura e platita in avans, de ce ma mai deranjezi?!
cKy a zis
Un nene de la Digi fara putere de decizie la acel nivel sunt eu.
Despre call center ma abtin.
Sms, normal primesti pe numarul pus la contact dar daca ti-ai mai luat niste cartele probabil au fost introduse si acele numere. Poti merge in sediu sau in call center sa scoti restul de numere de la contact.
Sms primesti cand se genereaza factura, facturile se genereaza undeva pe data de 15 si apoi se trimit spre tiparire. Daca tu platesti dupa 15 factura este deja generata.
Chiar daca platesti in avans si Rds a inceput sa trimita facturile cu 40 de zile in avans pentru e evita neplacerile abonatilor in caz de intarziere.
Marius Cucu a zis
Am facut si cerere in sediu, dar si in call center si nimic. Nu s-a schimbat nimic. Ar putea face niste optiuni in digicare sa nu mai primim SMS-uri.
Vasile a zis
Apropo de SMS-uri cu plata, la Vodafone este „criminal”, daca ai zece teluri pe abonament, primesti pe toate, plus ceva de genul, mai sunt 10 zile, ma sunt 5, mai sunt 3, mai sunt… azi e ultima zi, plus ca… nu vrei cu cardu’, nu vrei debit direct…. e superb. Sa te fereasca sfantu’ sa iesi din termen la 9 fix a doua zi… taiat, pai de nu ti-au trimis atatea SMS-uri, cum sa nu platesti?! Sa uiti, e imposibil!
Marius Cucu a zis
Stiam eu de ce am plecat de la ei. 🙂
Oricum, nu regret ca am trecut pe digi cu telefonia mobila.
Vasile a zis
„Sa inteleg ca ati modificat sistemul de operare Windows 8.1 dupa placul dumneavoastra?” – Absolut remarcabil, ce sa mai zic bine ca nu a avut Unix cu KVM-QEMU si bridge la 3, 4 interfete virtuale de retea, ca 500 mbps 😉 ar merge sa tii un server sub birou.
Ce sa mai zic, eu azi am ramas fara curent, ca sunt undeva la tara, pentru cateva zile si am sunat la Electrica, o doamna mi-a zis; una, ca au sunat si alti din zona, parca asta ma incalzea cu ceva, doi, citez: „ce sunam asa imediat, puteam sa astept un pic, ca poate era o intrerupere programata”, i-as fi incarcat sacul de sarbatori imediat, da stiu ca sunt inregistrate convorbirile si…. am tacut, apoi „imediat” au trecut 5 ore, am sunat iar, citez; „in localitatea …. nu sunt semnalate avarii la aceasta ora, verificati sigurantele si apoi sunati, daca echipa se deplaseaza si vina este a clientului, platiti cheltuielile, sinteti sigur ca vreti sa formulati……” am inchis brusc, imi venea sa …. dupa o ora si un pic a venit curentul.
Acum daca stau si gandesc la rece, pai cat nerv sa ai cand te suna toti si vor ceva, unii se exprima greu, alti intreaba daca s-a scumpit curentu’, cine mai stie?!
Marius Cucu a zis
Cu electrica este altceva. E monopol. Nu prea poti sa emiti pretentii…
Matei Irinel a zis
Dezactiveaza-ti optiunea cu mesajele si legat de subiect nu da vina pe cei din Call Center, e vina celor ce ii instruiesc ca nu o fac cum trebuie, acel om ce raspunde e un simplu angajat platit sa vorbeasca ca un papagal dupa niste hartii sau pdf-uri. Nu prea au iei o iota de notiuni tehnice.
Marius Cucu a zis
Exact. Probabil ca ei sunt angajati pe felul in care comunica. Pana la urma, nu toti sunt geek…
Flori a zis
Pana la un punct inteleg oamenii din call center..este agitatie , trebuie sa ai nervii tari sa lucrezi intr-un astfel de mediu.. dar daca exista mai multa binevointa si mai multa dorinta de munca se pot documenta mai mult cu privire la serviciile oferite.
andrew a zis
vreau sa fac o precizare sa va dau un exemplu: anul trecut am cumparat de la un magazin mic un cd de 8 gb iar cind am fost in Cora un angajat „habarnist” nu stia ca aparut cd 8 gb si ma luat la intrebari de unde am cuparat cd-ul iam spuns ca lam cuparat din oras(nu iam spus numele magazinului) desi iam demonstrat si iam aratat nu ia venit sa creada asa am patit cu unii operatori de la digi