Sunt câteva luni pe an în care poți vizita Transfăgărășan. Eu, de ceva ani am renunțat în a vizita sau aleg începutul sezonului să merg acolo. Am prins de vreo 2 ori bară la bară și așa de rău ca anul ăsta probabil că nu a fost niciodată. Dar e un context normal, de după pandemie.
Și mă uitam că mai toți fie și-au mărit taxele de oraș, fie au pus restricții. Nici prin Asia nu e tocmai liber, mai ales în țări în care au doar 3-4 obiective mari, super turistice.
Să mergi în august pe Transfăgărășan e cel puțin nebunie. O a 2 a Valea Prahovei. Efectiv, e o coadă imensă, nu te bucuri deloc de experiență.
Nu cumva ar fi bine să gândim ori o taxă, ori o limitare de turiști pe zi?! Câte mașini tranzitează zilnic, în full sezon? 15 000? OK, pui jos barieră, eventual tai și bilet modic și limitezi un pic haosul. Alții au rezolvat asta la trasee pe munte, la mașini ar trebui să fie mai ușor.
Daniel Bis a zis
Da, niste taxe un pic mai mari ar mai tempera avantul patriotic.
Si banii din taxe ar putea fi utilizati sa faca parcari laterale, acolo unde e posibil sau poate inca o banda pe sens :)))
Marius Cucu a zis
Să nu exagerăm, măcar să mai trimitem din ei pe Transalpina.
dam167 a zis
E totuși un drum de tranzit, nu văd ce ai rezolva cu o taxă, mai ales dacă ai puncte de plată – acolo va fi mai mare aglomerația. Plus că taxele, fie ele modice, fără să oferi nimic în plus nu mi se par ok, chiar și în parcurile naționale. Mai sunt pe alocuri taxe și acum și tot n-ai drumuri, parcări, refugii, hărți sau toalete. Străinilor le place că e mai sălbatic că na, nu e nimic, dar e aiurea să intri într-o rezervație naturală, iar când plătești o taxă să ți se spună că nu se știe până unde vei putea ajunge cu mașina că na, e prost drumul.
Cu fluxul de mașini nu ai ce să faci, eu ultima dată am fost pe acolo în timpul săptămânii și a fost super ok. Ce nu mi-a plăcut în schimb e țigănia cu tarabele, parcările sau lipsa lor, toaletele, terasele, aveai impresia că totul e împrăștiat și în drum. Chiar nu văd de ce nu s-ar putea amenaja ceva frumos în zona Bâlea Lac, că e accesibil cu absolut orice mijloc de transport. Refugiile de pe marginea drumului ar putea fi aranjate și marcate, să te poți opri – asta ar face drumul mai relaxant, pentru că urcarea dintre Arefu și Bâlea Lac nu e lungă. Mai sunt și multe trasee din zonă, pentru asta ar trebui fie parcări fie un transport alternativ.
Marius Cucu a zis
Efectiv, în full sezon zona aia e o parcare în care se pozează urși și atât.
Cristian a zis
Să pui taxă pentru a face un tranzit între regiunile țării nu ai cu să faci așa ceva.
Dar să se amenajeze refugii, parcări etc – da se poate face și asta ar trebui să se facă.
Marius Cucu a zis
Tot nu cred că ar putea să rezolve problema. Dacă nu taxă, să fie maxim 10 000 de mașini pe oră sau câte ar fi nevoie pentru a fluidiza zona.
Mălin a zis
Pe Transfăgărășan se merge iarna, nu vara. Urci cu mașina la Bâlea cascadă, o lași acolo, iei telecabina și urci sus la zăpadă de 6m nu la plimbare cu mașina. Dacă vrei să te plimbi cu mașina dai o tură prin oraș.
Marius Cucu a zis
La asta te referi?