Am scris de câteva ori despre firme pe aici și câțiva și-au deschis o formă juridică. Am dus lupte cu unii și cu alții, de parcă mi-aș lua eu amendă, nu ei.
Totuși, mi se pare că oamenii care sunt la început de drum sunt un pic aerieni. Discuția asta o am și cu persoanele apropiate, mai puțin implicate.
Unii cred că un contabil le schimbă viața, alții cred că dacă au contabil deja munca loc de administrare dispare. E total greșit.
- Citește și: Ce distracție o să fie cu facturile în cloud
De aceea nu am încredere în servicii precum Solo. Nu zic că nu sunt bune, dar nu educă. Nu au rolul de consiliere pentru că răspund greu și oamenii fac business-ul de contabilitate, nu îți dau și un sfat personal: „ai grijă la procedura X, ar fi bine să nu mai tai bonul X că ești la limită în cazul unui control” și tot felul de întrebări pe care un contabil le oferă.
Pe de altă parte, mi-am schimbat anul ăsta serviciile de contabilitate. Până și eu care nu am tocmai experiență mi-am dat seama că au fost făcute greșeli și nu vorbim de neatenție. Dar era mai simplu, se făceau mai ușor deducerile. S-au corectat între timp.
Revenind.
Că aveți Solo, că aveți Polo ori alte firme de contabilitate responsabilitatea e strict a voastră. În cazul unui control voi veți plăti. În 2020 eu am plătit ~38000 pentru greșelile de la contabilitate, nu altcineva.
Așadar, implicați-vă și terminați cu prostiile: „păi am firmă de contabilitate: se ocupă ei”. Da, ei îți depun declarațiile și îți dau un sfat, dar ai și tu responsabilitate. Verificați pe grupurile de Facebook să vedeți că e haos în proceduri, fiecare cum l-a trăsnit.
Mai ales, de când cu eTVA, eFactură și alte rahaturi precum SAFT aveți responsabilități și mai multe. Obișnuiți-vă că veți da lunar contabilitatea la ANAF, sub o formă sau alta.
Am avut discuție în contradictoriu referitoare la eFactură. Că ce, dacă se duc la ANAF, gata, e totul OK. Nu, ghidul de ANAF e ăsta. Trebuie păstrate de voi că la ANAF stau doar 60 de zile. Păstrate XML-urile, nu PDF-ul. Vă ștergeți undeva cu PDF-ul că pentru ANAF e 0.
Că oferă servicii auxiliare un SOLO ori altă entitate asta nu înseamnă că sunt salvate de voi. Salvate și backup. Eu am backup la backup, așa cum am zis și aici. E aproape ca la blog: salvez în 3 surse diferite datele de pe blog pentru că e job!
Plus pe server foldere de genul făcute lunar. Mai mult, am preluat obiceiurile fostei contabile și îmi salvez fiecare recipisă și numărul de înregistrare pentru fiecare declarație îl trec în denumire. Înainte îmi trecea numărul cu pixul pe foaie. Nu mai e cazul acum.
Încă suntem la digitalizare pe genunchi. Nu vă prostiți pe portofelul vostru.
Că e rudimentar, cu siguranță! Efectiv, mă zgârie data de 25 ale lunii când trebuie să fac rahaturile astea, dar hei, n-ai încolo!
Constantin a zis
Foarte bun articolul. Cu toate aceste noutati in domeniul fiscal, enumerate si de tine, este un haos incredibil, inclusiv la ANAF, inclusiv in contabilitatea unor firme mari.
Marius Cucu a zis
Acolo nici nu vreau să mă gândesc. Noi avem 2-3 linii pe factură, nu anexe la anexe.
Iolanda a zis
Și eu am avut discuții cu cineva fooooarte apropiat. Țineam eu contabilitatea, destul de strict, apropo de deduceri, dar i s-a părut că fur eu ceva de pe acolo, așa că și-a luat contabil care face ce-i spune clientul. E o varză de nici nu vreau să mă gândesc ce se va întâmpla în cazul unui control.