În ultima vreme m-am jucat mult cu blogul. Am prins gustul Discover și am încercat să trag niște concluzii.
Cu ambii am stat focusat pe statistică, să vedem cum funcționează Discover, dacă putem să îl replicăm și acolo unde nu se scrie atât de des.
La mine sunt 1-2 articole pe zi(am avut și un maxim de 15 articole simultan), cumva mi se pare că e boost de la Google. Dacă are și alți parametri de măsurare nu știu, încă nu am dat de cap. Cert este că titlul face diferența. Mi-au zis prieteni că le-au apărut notificări de la Google părinților, soacrelor.
- Citește și: Epopeea Google Discover
Și m-am dus în cancan, m-am dus la „limita șocului”, „atenție vine antena3”. Mai aveam un pic și puneam titluri apocaliptice.
Am avut și proasta inspirație să fac testele fix când Google anunța update-ul de SERP. Poate l-am dat peste cap, nu știu.
În tot timpul ăsta am stat în Google Search Console, am stat cu ochii pe Discover, în Google Analytics 3 și 4 și chiar Jetpack.
Pe ultimul îl consideram cel mai prost privind tot ceea ce înseamnă statistică, dar ușor, ușor îl pun primul pe listă pentru ușurința de folosire. Pentru celelalte îți trebuie cursuri de interpretare.
Efectiv, nu ai liniaritate. Nu poți să zici 100 de vizualizări și să compari cu raportarea din Google Search Console. Sau din Google Analytics. Efectiv, fiecare raportează cum vrea, după principiile fiecăruia.
De altfel, am mers și pe site-urile de nișă cu Discover. Neașteptat a fost să găsesc conținut evergreen în Google Search Console. Conținut vechi de ani de zile împins de Google. Pe ce bază nu știu.
Mai mult, site-uri vechi, relativ lăsate în paragină nu afișează informații despre GSC. Ăla a rămas singurul obstacol, acolo încerc să mă mai joc, să văd dacă chiar se poate găsi o formulă de a ajunge în discover și cu acel site. M-am jucat între timp cu asta, la fel, cu subiecte de Cancan poți să ajungi în discover. Cu cât e mai mic subiectul, cu cât prezintă mai puțin interes, cu atât se va vedea și în statistică.
Public des, am ajuns să am 2-3 articole pe zi. Unele merg mai bine, altele mai prost. Un hint ar fi că dacă vreți să ajungeți în Discover este să publicați în perioade moarte. Adică mi-au explodat articole în weekend, când mulți dormeau la căldură, sub un pom. Am mers pe principiul că în weekend doarme presa centrală și sunt subiecte puține de împins de către Google.
Fără să pară vreun lucru senzațional, acum după 5 luni de teste am trecut la pasul următor: nu contează neapărat să fii în Discover, ci contează cât trafic îți aduce subiectul și cum spuneam mai sus: cât rămâne ca cititor fidel. De asta am tot testat conținut pe aici, subiecte noi, abordări diferite.
Mi se pare că Discover e fix TikTok. Efectiv, se distribuie conținut viral mai ușor. Viral nu înseamnă că e de calitate. Repet, așa cum am zis și anterior: din punctul meu de vedere, este conținut de 2 bani. Plus că e trist că procente foarte mici de oameni se documentează mai mult de un articol. Am încercat să aplic tot felul de tehnici, până acum nu am găsit variante să țin oamenii.
Nu văd deloc cu ochi buni ceea ce face acum Google, dar e clar că e concurență pentru utilizatori, pentru a se descoperi conținut nou, pentru a rămâne relevant în piață. Va rămâne să discutăm ce se întâmplă în timp cu conținutul, în ce formă se transformă. Deja ne-am „OTVizat” foarte mult, cu cât foamea va fi mai mare, cu atât principiile vor dispărea pentru mulți.
ionică a zis
Da nu ai fi pus și tu un link către tweet, zdreanță.
„Mi-au zis prieteni că le-au apărut notificări de la Google părinților, soacrelor.”
Lasă că pun eu :))) https://twitter.com/i0n1ca/status/1650481864023457793?s=20
Marius Cucu a zis
După ce că te-am făcut prieten… mai vrei și link, Uberistule? ?
ionică a zis
Mă scuzaț 😀
Postolachi Dumitru a zis
De aceea ai început să scrii despre orice îți aduce trafic? Cum îl monetizezi… că ai vreo 10.000 de vizitatori media zilnică.
Marius Cucu a zis
Am încercat să aduc și public nou. Plus că sunt oameni care au nevoi diferite pe aici, chiar și cei care comentează des. Am încercat să mulțumesc cât mai mult.
Nu sunt monetizabili. Sau nu e nimic care să ajute foarte mult. Pe un articol cu 40k de unici nu cred că au fost 10 euro venit. Pur și simplu am vrut să văd până unde mă pot duce.
Nu sunt 10K, constant sunt 6-7K. Pe spike-ul ăsta am avut 24k-25K zilnic. Vreau să mă îndrept spre 10K constant, dar asta înseamnă că trebuie să diversific anumite nișe.
Postolachi Dumitru a zis
Sincer eu veneam mai mult pentru recenziile de produse… n-ai ajuns încă să fii pupincurist fiind cât de cât echidistant față de ceea ce prezentai.
Iar de comentat comentez doar la chestiile comune… că la tehnologie nu mă pricep decât pentru curtea proprie 🙂
Marius Cucu a zis
Păi am recenzii în pending, dar ca să o fac ca la carte îmi ia minim 2 săptămâni. În astea 2 săptămâni dacă nu public nimic mai ușor se duce în cap blogul. O săptămână text, în alta de filmat și pus pe Youtube. O să înjumătățesc eu timpul. Sper. E strict de pitici pe creier.
Deocamdată le dau ultimul față de piață, dar încerc să mă strofoc pentru ele un pic mai mult.
Trebuie să fac joc de glezne, recenziile nu sunt plătite în 90% din cazuri. Singura „plătită” de anul ăsta a fost asta în ideea că mi-a rămas telefonul.
Postolachi Dumitru a zis
Tu știi cum îți aranjezi treburile, probabil și din această cauză sunt recenziile așa cum sunt… sper să-ți scoți timpul investit pentru recenzii din conversii, altfel… nu știu cât merită…
Marius Cucu a zis
Raportat la trafic, pentru că la asta se face treaba la branduri, am fee-urile cele mai mari. Muncesc mai puțin, mai scump, dar sper eu mai bine. Pe măsură ce Youtube o să îmi crească o să fie și mai bine.
Andrei Bucur a zis
Daca la 40k abia ai piscat un 10 euro inseamna ca nu merita monetizare. Totusi, e de vazut daca putem invata sa impingem la comanda. Atunci ar ajuta cand vinzi un advertorial sau lupti intr-o campanie din afiliere.
La tine au mers titlurile cancan, eu am avut titlu cancan, ba chiar m-am candit cum sa il fac sa nu fie cancan, dar cred ca eu am picat pe valul respectiv si m-a luat.
Eu tot la evergreen m-as uita, daca mai prinde vreunul si ceva discover, aia e.
Marius Cucu a zis
Ăștia sunt banii pe 2 zile, n-am luat în considerare și celelalte articole. Sunt banii la grămadă (am verificat acum, sunt 8.66 euro în + față de media obișnuită). La ăsta n-am avut afiliere, la celălalt am pișcat un comision de câțiva lei.
Postolachi Dumitru a zis
Oricum, dacă e să te compari cu Claudiu, tu scoți câteva mii bune din Google Adsense… sau ar trebui să scoți la ce trafic ai…
Marius Cucu a zis
Ultima plată a fost emisă pe 21 nov. 2022, pentru suma de 1.146,80 EUR. Scot când depășesc pragul de 1k.
Banii vin din lucruri conexe(branduri), afiliere, lucruri pe care le fac eu extra de blog, nu din Adsense.
Oricum, din ce am urmărit, față de cum erau ultimele scandaluri, cerințele din piață sunt diferite. Nu mai merge cu prosteala din trecut, ești lăsat în pace să-ți faci munca.
Postolachi Dumitru a zis
Mai sus spuneai că 90% din review-uri nu sunt plătite, atunci cum câștigi din branduri… cu afilierea înțeleg că sunt conectat la trend dar altfel… sunt străin de treaba cu brandurile… e un fel de influencereală așa subtilă? Că sincer nu m-am prins… nu, nu trebuie să dai din casă, doar întrebam.
Marius Cucu a zis
Păi nu se plătesc recenziile, dar se plătesc „proiecte speciale”. Uite tag-ul de publicitate aici. Bugetele de pe text sunt diferite de ceea ce se face la influenceală. Acolo e grosul, e altă treabă. Noi suntem la mărunțiș, la presă. Eu iau produse în teste pentru afiliere, în principiu, să pot vinde acolo.
Postolachi Dumitru a zis
Nici prin cap nu mi-a trecut să suspectez că acele articole (experiențele) sunt plătite. Oricu, bravo ție, te invidiez în sens bun vorbind… ai reușit să scrii fără ca cititorul să urle că e reclamă.
Marius Cucu a zis
Mulțumesc. Păi nu e neapărat reclamă. Poți să le numești sponsorizate(mi se alocă buget ca să fac lucruri un pic diferite). Chiar au fost marcate de la bun început(de anul ăsta pun și disclaimer ca să nu fie discuții, să se termine cu orice fel de suspiciune). Ci am expus cum am folosit produsul. Adică am un singur brand care mi-a cerut să fac modificări la conținut și nu mai lucrăm împreună. De fapt, am încheiat definitiv cu toată agenția din cauza asta.
Dar aș demonta o grămadă de tâmpenii care circulă prin online referitor la ce se vorbește de piață.
Andrei Bucur a zis
Dumitru cam ce volum de trafic ai?
Postolachi Dumitru a zis
Link-ul acela e uitat acolo de când i-am recomandat Fairo lui Marius și l-a salvat Chrome.
Pavel a zis
Ție îți împinge 15 articole pe zi și mie nici nu mi le indexează. #protestez
Marius Cucu a zis
Sunt indexat instant, da. Dar de vreo 3-4 ani Google găsește minim un articol pe aici. Zilnic. Ar putea fi o explicație. Pe nișele pe care le mai am nici pe mine nu mă indexează atât de repede.
Iulian a zis
Jetpack ocupă mult spațiu și încetinește load-ul întregului cel mai mult dintre toate plugin-urile cunoscute, din câte știu.
Marius Cucu a zis
Da, dar dacă te duci la developer și scoți din lucruri o mai dregi. E plugin foarte mare.
Marius Calin a zis
Eu am observat că nici nu se uită discover pe site-ul meu fiindcă postez prea rar. Mai prinde de acolo câteva click-uri, dar nimic serios.
O fi și din cauza faptului că nu am mers spre articole mai „scandaloase”, dar cu siguranță e o nișă care merită testată, mai ales că și cei 10 eur din 40k views dacă îi faci în 30 de minute de scris și publicat 2 articole nu sună așa de rău + că pe lângă mai prinzi un comentariu, o abonare la newsletter, etc.
Marius Cucu a zis
Nu prea se prind. Sau dacă sunt, pe unii nu îi doresc. Cumva s-a format o comunitate aici, mi-au venit și comentarii analfabete. Dar da, am testat asta pe video, cu cât nu mai ești atât de nișat, cu atât publicul nu mai e chiar de calitate.
Momentan, am newsletter-ul de la Jetpack. E cam spammy, trimite mail pentru fiecare articol. O să caut ceva care să îmi facă un sumar al zilei, să se aboneze acolo cine dorește. Pentru cele săptămânale nu îmi asum pentru că nu mă țin eu de treabă să îl fac.
Să stii că am reușit să duc în Discover și un site mort. Bine, cu titlu de cancan. Mult mai nasol decât aici.
Marius Calin a zis
Ar fi ideal să găsești ceva să îți facă semi-automat un rezumat cu ce ai postat în ultimele 7 zile pe bază de RSS feed, cu tot cu rezumatul acela de 25 (sau câte cuvinte îl setezi) + poza și link spre articol. De aici ar fi mai ușor de editat probabil.
Eu am strâns ceva subscriberi și mi-e și rușine că am trimis câte un newsletter la 6 luni probabil.
Legat de discover, site-ul mort cum l-ai dus, ai început cu publicarea a câtorva articole pe zi timp de câteva zile sau direct de la primul articol cancan?
Marius Cucu a zis
Am și eu undeva la 3k abonați. Se îndreaptă spre 4k.
Public de mult minim 1 articol. Sa fie 2-3 ani. Acum am început să pun minim 2-3, de câteva luni.
Redoo a zis
Moamă, am cetit comentariile si vad ca te plangi de mărunțiș… Băbăiatule, bani sa fie, că stii cum e? cent cu cent se face mia si în loc de noiembrie cum ziceai, scoti in mai, iunie..apoi mai bagi o fisa in august si apoi luna de luna.