Politica de la noi e frumoasă. Încercăm să țipăm la vest, încercăm să țipăm la est, încercăm să fim miezul miezului. Dacă țările de pe lângă noi, din UE, țipă de alimentele proaste, de faptul că se fac diferențieri, noi răspundem diplomat și ne-o luăm în barbă, de fiecare dată.
Citeam un articol ieri cum noi suntem săriți un pic din schema Germaniei. Poate că infrastructura, poate că reglează niște conturi cu rușii, se pot face multe, multe supoziții și putem găsi multe teorii.
Ideea este că, în loc să se facă locuri de muncă într-o zonă mai ieftină, cu salarii relativ ok, se preferă Rusia.
Oare de ce?
Să fie o strategie de relansare a relațiilor economice între UE șî Rusia? Sau e valabil doar pentru țările mici?
Adi a zis
Nu au mai incercat aia de la Mercedes, prin 2009, sa construiasca o fabrica de masini la noi? Au fost alungati de coruptie, prostie, rautate si lipsa drumuri.
I-au preluat ungurii, care le-au oferit un teren gratuit pe care sa construiasca fabrica.
Marius Cucu a zis
Păi corupție nu este în toată Europa? Doar n-am inventat-o noi?
Eu mă gândesc că e un pic de geopolitică la mijloc. Cine să aibă interesul să ridice PIB-ul României? Fie și cu bani mutați în exterior… tot ar intra și ceva taxe p-aici…
Malin a zis
Hai sa-ti spun o poveste pe care putini o cunosc. Pe la inceputul anilor 2000 (in perioada 2003-2004 daca nu ma insel) astia de la Daimler AG s-au interesat de locatii pentru a construi o fabrica in Romania. La vremea aia UE isi deschisese larg bratele catre Romania pentru ca si Adrian Nastase si-a deschis larg ceva pentru unii din UE.
Dupa mai multe prospectiuni echipa de scouting a Daimler AG a ajuns la Avrig unde exista o platforma de constructii masini (armanent si tehnica militara) partial abandonata si care pe vremea raposatului dadea de lucru la vreo 14000 de oameni.
Imediat dupa revolutie uzina a fost falimentata de un smenar local si vanduta la fier vechi inainte ca el s-o cumpere partial la pret de nimic.
Astia de la Daimler AG i-au cerut primarului de pe atunci (PSD) sa le construiasca un drum care sa iasa din uzina direct pe DN1, dat fiind faptul ca iesirea din uzina se facea pe un drum judetean ce trecea prin localitati fara vreun fel de centura ocolitoare.
Primarul PSD s-a opus cu vehementa fiindca era impins de la spate de o serie de afaceristi locali ce brusc erau speriati de faptul ca n-or sa mai poata plati ei oamenii cu salarii de cacat fiindca o investitie de o asa anvergura n-avea decat sa ridice stacheta.
Daimler AG se angaja sa faca 1500 de locuri de munca directe si pana la 5000 de locuri de munca indirecte intr-un interval de 5 ani de zile.
Concluzia pe subiect o tragi singur si sper ca povestea asta sa-ti raspunda la intrebare si la multe alte intrebari de altfel.
Vasile a zis
Hai mai Maline dai drecului, ditamai concernu’ s-a incurcat intr-un drum, astea’s mituri ca ala cu Nastatse cand cumparase Dunarea :)))))))))))))))
Valentin a zis
Ba deloc. Povestea e adevarata, stiu de la oameni care au fost implicati. Nu e vorba ca ditamai concernul s-a impiedicat de un drum, ci de faptul ca NU S-A APROBAT construirea unui drum. Si chiar daca dai bani din buzunar, fara aprobari si teren pus la dispozitie, degeaba. In plus, smecherii locali, au inceput sa ,,mostenesca” subit terenuri chiar pe unde ar fi trebuit sa treaca soseaua si preturile ar fi ajuns la nivelul celor intravilane in orase mari, pentru locuinte.
Asta nu e magarie tipic romaneasca? Noi chiar credem ca putem prosti pe oricine, iar cand spagile sunt pe masura, acceptam contracte paguboase pana la cer care spoliaza statul (vezi Bechtel).
Marius Cucu a zis
Oarecum indirect s-a întâmplat prin Mizil și prin orașele mici ce n-au permit RDS-ului să intre pe piață. N-ai autorizații și ai „aproape” firmele de internet.
Ia o… acadea 🙂
Vasile a zis
Bechtel a facut treaba in Albania, in Croatia…. la noi asta a fost intelegerea, Romania n-o sa aibe niciodata autostrazi, si chiar daca…. prin absurd, o sa se surpe, la primul fulg de nea sunt inchise, intelegeti? La noi nu trebuie, suntem de tampon, suntem aia de la margine, milogii!
Marius Cucu a zis
Păi și n-ar trebui să stăm în poziție și cu stânga și cu dreapta?! 🙂
Vasile a zis
Da, in pozitie „aplecata”, la cules de musetel 😉
Malin a zis
Vasile, Dacia mai are putin si externalizeaza toata productia catre Maroc pentru „un drum”.
Uzina respectiva ce are si o unitate militara in paragina si are cale ferata directa cu o sumedenie de facilitati a fost pe vremea raposatului obiectiv strategic.
Imediat dupa poveste aceiasi Daimler AG s-au orientat spre Ungaria unde au si deschis o fabrica ce produce partial ceea ce intentionau sa produca comasat acolo la noi.
In aceeasi perioada o alta fabrica (Faurecia) s-a mutat in alt oras din cauza aceluiasi „drum”.
In urma cu 2 ani, in acelasi oras un investitor chinez care produce jucarii si-a cumparat de la fostul primar prin diverse tertipuri un teren ca sa construiasca o fabrica si a ajuns sa inchirieze o hala intr-o comuna aflata la 15km. de oras pentru ca primarul le-a tras teapa cu terenul respectiv. El l-a luat de la primarie cu 1 euro/mp. si l-a vandut mai departe cu 8 euro/mp. convingandu-i pe investitori ca o sa le dea toate avizele pentru constructia fabricii. El le-a dat avize, dar garda de mediu nu pentru ca terenul respectiv era in albia raului si s-au trezit oamenii ca si-au luat o muie de nedescris.
Si toate astea sunt cazuri concrete nu povesti de Antena 3 si Romania TV.
Vasile a zis
Da Maline, am inteles, A3 si RTV sunt de cacat, Romania e de cacat si noi suntem un popor de cacat, condusi de un guvern de cacat cu un parlament de cacat si cireasa de pe tort, avem un presedinte de cacat, a mai ramas ceva?!
Solutii?!
Marius Cucu a zis
Poate v-ajută asta :D.
Vasile a zis
N-ai ceva cu porci vietnamezi, astia cica n-au colesterol 😉 ?!