De Black Friday un apropiat a încercat sa își facă un sistem. Eu i-am explicat ca Black Friday este teapa, ca nu sunt reduceri adevărate, dar când te ambalezi in febra cumpărăturilor… nu te mai trezește nimeni.
Nu este tehnic, nu si-a făcut niciodată un PC pentru jocuri, nu l-a interesat decât sa se joace așa ca a vrut si asamblare gold de la ei. Un milion dat pe nimic.
Si pentru ca suntem in Romania n-a avut încredere sa plătească înainte… eu nu ii înțeleg pe cei care nu au încredere sa plătească înainte produsul, mai ales ca acum sunt fel de fel de sisteme de securitate, se poate anula imediat tranzacția făcută de banca sau poate chiar primești niște bani in cont fără sa știi, iar banca te suna si te roagă sa ii ajuți sa remedieze greșeală.
Revenind la discuție, după ce a hotărât componentele, a decis sa realizeze comanda si primește pe mail informare ca trebuie sa plătească 30% avans din comanda daca vor sa ii asambleze calculatorul.
Am rămas blocat! Ok, e PcGarage… i-am dat niște articole cu ceea ce fac ei, de cum măresc preturile înainte de Black Friday, dar, mai rău s-a încurcat cu rambursul lui.
Astăzi, la munca, am comandat niște becuri. Sunt profesionale, nu se găsesc pe oriunde, chiar când am luat luminile nu prea le-am găsit in Romania. Acum câteva site-uri de intermediari le-au pus pe site-urile lor.
Cum vad un site mai suspect incep sa ma uit si caut informatii despre firma, despre cifra de afaceri si am citit termenii si conditiile.
Ce sa vezi: comanda se realizeaza in 7-10 zile, iar comanda trebuie sa fie platita 30% in avans.
Oare de ce oamenii prefera sa se complice aiurea? Cam asa aleg unii sa facă afaceri online intr-o tara in care e coada la bancomat doar in ziua de salariu…
Daca de magazinul din Oradea le-as putea găsi scuze, celor mari, care se bat cot la cot cu eMAG si alte magazine online?!
ionica a zis
Tocmai din acest motiv este foarte bine ca să existe concurență, să fii liber să alegi ceea ce se potrivește cel mai bine pentru tine, iar acei 10-50 lei în unele cazuri se merită.
Gabriel Ursan a zis
Așa e, dar puteai să nu fii de acord și nu îți luau banii din cont. Eu pierdeam banii plus o taxă de 15 lei pentru deranjul lor 🙂
Marius Cucu a zis
Pai si asa… ai platit vreo taxa pentru ca ai „donat” gresit?! 😀
Vasile a zis
Nu prea am inteles eu mare lucru din articol, ca e bine, ce nu e bine sa platesti inainte sau ramburs, inainte cu cardu’ sunt total bulversat. Una peste alta civilizat este sa-i platesti omului marfa, cand o comanzi. Omul are cheltuieli, ca marfa vine la tine peste 3 zile, asta e, ai ales! Da la noi exista o vorba, doua „plata la termen”, „plata ramburs”, de ce asa? De ce nu „plata pe loc” intr-o relatie comerciala reciproc avantajoasa cred ca asta ar fi cea mai corecta. Da nu dom’le romanu’ vrea ramburs, la termen…. poate 30 de zile, el se „teme” de tepari, dar nu stie sa verifice, sa ia pulsul pietei nu e informat.
Ca idee, sa poti plati cu cardul pe un site bine, din prima acel site e verificat de banca, verificari minime de securitate, verificata firma din spatele acelui site sa indeplineasca niste conditii minime specifice fiecarei banci. Cu PayPal e alta discutie!
Cristian a zis
Atunci cand apare in discutie modalitatea de plata pentru produsele achizitionate online, lucrurile sunt destul de clare: oamenii vor evita plata online cand nu exista suficienta credibilitate pentru un anumit magazin sau vor efectua plata prin card sau rate cu dobana mai nou, dar tot vechiul ramburs ramane rege (in Romania se practica rambursc in proportie de 90%). Legat de magazinul nostru (www.primewatch.ro), chiar daca nu suntem in sfera electronicelor, am observat anumite practici neortodoxe atunci cand vine vorba de setare unor preturi sau advertisingul (nu publicitatea!). Practica cea mai intalnita, de exemplu, la un magazin competitor din sfera noastra (si nu numai) este omiterea unei cifre din pretul unui produs in cadrul unui banner destinat remarketingului, astfel in banner poti vedea pretul de 145 Lei, iar cand dai click te trezesti cu un produs de mii de lei.
Nu prea stiu ce sa zic legat de aceste metode total incoerente. Nici nu prea cred ca pot fi categorisite, daca s-ar putea, ca black-hat din punctul de vedere al SEM-ului. Practic, ce s-a intamplat de acest eveniment grandios numit Black Friday la un gigant precum eMag (PrimeWatch nu este competitor cu eMag in niciun caz) este mai degraba reclama mascata cu ajutorul celor socati care mediatizeaza acest eveniment, mai degraba actorie ieftina pentru a-si asigura un anumit nivel de awareness pe care sa nu il piarda in continuare.