Cred că am mai vorbit de câteva ori despre digitalizare, dar pare că se adună lucrurile pas cu pas și… UE vrea ca până prin 2026, hai 2028 să ne digitalizăm din ce în ce mai tare.
Pentru firme citeam chestia asta și experiența începe să fie OK cu eFactura măsii. OK, e un rahat adaptabilitatea, e de rahat cum comunică statul, însă pas cu pas se fac lucruri și mi se pare senzațional că nu mai trebuie să caut facturile pe mail, ci le am în programul de facturare. Văd și lucruri faine, probabil va fi și o comunicare cu băncile. E un soi de integrare la BT, dar nu le dau banii pe BT GO și FGO. Chiar m-au sunat să mă ajute să îmi configurez eFactură, dar eu făcusem cont de test acolo.
E o opțiune pentru viitor, oricum.
Acum că s-a făcut un heirup cu semnătura digitală și toată lumea o să aibă obligat forțat așa ceva… cred că o să fie util și în relația cu statul. Da, e o altă perioadă de rahat pentru că unele instituții (mai degrabă, oameni de acolo) se blochează când văd semnătura digitală și nu o hârtie în original, dar ușor-ușor sper să scăpăm de „conform cu originalul” și să lipim semnătura aia digitală.
Băi, iar dacă am scăpa de treaba asta, oare să visez și la digitalizarea bonurilor fiscale? Efectiv, m-am săturat să le pozez ca să nu se șteargă conținutul și să am justificare.
Pentru persoanele fizice era o știre zilele trecute cum că vom primi notificări prin SMS că ne expiră datele. Ca la ITP, ca la asigurare, ca la orice serviciu normal: „fraiere, vezi că nu mai ai buletin valid, nu vrei să-l faci?”. Mai mult, scriam acum 3 ani că durează minim 2 ani să se implementeze treaba cu buletinul digital. Uite că suntem în 2024 și încă nu suntem gata cu buletinele la nivel național. Se pare că s-a mai tipărit o versiune în Cluj, dar cât de curând le vom avea și noi pe cele noi. Se va începe cu București și apoi… cine știe? Probabil pe la începutul anului viitor sau… în 2031, așa cum îmi vine mie rândul.
Cloud-ul guvernamental. În teorie, ar trebui să fie toate instituțiile statului acolo, în practică… până nu văd că se pun în aplicare nu cred. Primele treburi par a fi făcute cu actele de stare civilă.
Pe de altă parte, aici sunt o grămadă de lucruri ce se bat cap în cap cu ceea ce am zis eu mai sus. Să nu cumva să fie o digitalizare d-aia românească, așa cum este RoeID care acum nu are nici cea mai mică utilitate. Să nu fie tunuri ale băieților deștepți și… atât. Că deh, cei vechi sunt cei noi.
Eu încă nu pot să fac legătura între bucata asta de plastic pe care o tot arăt ca să mă identific și un buletin electronic, de pe telefonul mobil.
Perfu a zis
La Carrefoour si la Kaufland se digitalizeaza bonuriile in aplicatiile lor si este un lucru extrem de bun
Postolachi Dumitru a zis
Să vezi ce frumos e la Kaufland când cumperi o sculă Parkside care, ghinion, se defectează în prima săptămână și te duci frumos la ei să le-o dai în cap căci atunci când ai cumpărat-o ți-au zis că garanția e valabilă pe baza bonului fiscal.
Doar că e vorba de bonul fiscal în format fizic pe hârtie pentru că… cel digital, din aplicație, e doar cu rol informativ neavând valabilitate fiscală și legală.
Și după ce le-am dat o integrare în Uniunea Europeană și le-am zis că merg la protecția consumatorului au chemat pe șeful acela mare care, ce să vezi, a decis că poate să-mi returneze valoarea produsului dar m-a atenționat că e prima și ultima dată, pe viitor să fiu atent să păstrez bonurile fiscale în format fizic.
Marius Cucu a zis
Pai e posibil să nu fie legislația gata pentru așa ceva.
Dan a zis
La Lidl mi-au luat produsul pe baza bonului electronic, aveau nevoie doar de numarul lui ca sa stie la ce face referire storno.
danT a zis
Multe primarii din tara sau digitalizat departamentele si poti depune solicitarile online sau sesizari
Iulian M a zis
Uneori mi se pare că era mai bine înainte, să stai de vorba cu una de la birou, decât să fii lăsat de izbeliște în hățișul ăsta digital, mai ales pentru cei necunoscători într-ale tehnologiei.