În general, nu fac recenzii pentru lentilele foto. Da, fac diferența, de cele mai multe ori, mai mult decât body-urile în care se investește, de cele mai multe ori, mai mult decât în lentile. Și e greșit pentru că, dacă ai o lentilă bună o ții mai multe generații de hardware. Și prețul nu pică atât de ușor, nu se devalorizează ca la un body.
Eh, când mi-am luat aparatul, am avut de ales între Batis 18mm și Sony 24mm. Eu am ales Batis pentru că e mai ușoară și voiam ceva cât se poate de slim, pentru travel, în special. Practic, căutam un all around pe focala asta, să folosesc atât pe foto, cât și pe video. Nu trăiesc din foto/ video, dar mai am proiecte, mai pică un ciubuc, așadar e pasiune. De când am făcut upgrade am apăsat mai mult pe accelerație, pe zona asta, dacă tot am investit câteva mii de euro în treaba asta. Măcar să folosesc cu scop sculele pe care le am.
Pentru că am luat de pe infin și-am ales să le primesc în Suedia n-am avut posibilitatea să țin în mână aparatul și să testez fiecare lentilă în parte, cu ceea ce am nevoie. În plus, îți dai seama de ce-ți trebuie, de limite doar după ce testezi. De asta mi-e și scârbă de mizeriile pe care le fac cei de la Westbuy într-un domeniu în care nu te ajută foarte mult specificațiile de pe internet. Dar după ce-am avut câteva discuții cu băieții de acolo mi-am dat seama că atât pot, nu ai ce schimba!
De exemplu, Batis e mai ok pentru gimbal, e perfect pentru cei cu mână mică, dar dacă ai mâna ceva mai mare e foarte greu de folosit. Chiar și așa, pe manual focus e… mai ciudat decât Sony. Dar deh, e mai wide, îmi place ce face din highlights, altă construcție, altă focală. În plus, e 2.8. Și a luat suficiente zgârieturi de la gimbal ce, probabil, un Tamron sau Samyang n-ar fi reușit să reziste.
Fiind mai wide am și distorsiuni destul de mari, corectabile ce-i drept. Dar și interpretează total diferit highlight-urile.
Sony 24mm e mai greu cu vreo 200 de grame. Se simte treaba asta, dar simți că ai ceva foarte mișto construit în mână. Pentru mine e fix ce trebuie, atât pe foto, cât și pe video. Asta pentru că:
- e un pic zgomotos când e click-ul activat(e și normal, e pentru foto), dar când îl dezactivezi e wow, e atât de smooth pe video de meh. Adică nu îmi amintesc să fi filmat obiecte prin casă, fără sens, până la lentila asta.
- lentila face lumină, pur și simplu faci zi din noapte. În Amsterdam, am făcut câteva teste simple, pozat la 1.4 clădiri pe care, normal nu le-aș fi putut poza sub ISO 2000. Am stat cu shutter la 1/25 și am ajuns și la 800 ISO, un pic subexpus. E drept, fiind 1.4 nu ai chiar cel mai sharp cadru, dar e ceea ce trebuie!
- fiind lentilă wide nu e greu deloc să stabilizezi imaginea. Mi se pare că are optică incredibil de bună
- ratări de focus, la 1.4 au fost foarte puține, iar de multe ori, din cauza mea
Îmi place cum se simte pe aparat, pentru degetele mele e suficient spațiu. Totuși, cineva cu A7III și cu degete mai mari s-ar putea să aibă probleme. Poate un A9 sau A7IV ce se anunță… s-ar putea să fie mai indicat.
Iată și câteva poze în low light cu ea, atât cu expunere lungă, cât și la F 1.4 să văd cât de bine își face treaba.
rivi a zis
foarte fain au ieșit pozele. Cochetez și eu cu ideea de a-mi lua un obiectiv luminos. dar toate costă cât un picior și-o mână (mirrorless).
PS: nu vrei să-ti pui ceva plugin să vedem și noi pozele mai ușor?
dam167 a zis
Nu prea merită, decât dacă găsești utilitate reală (pentru tine, normal) pentru respectivul obiectiv. Alea 2-3 trepte de expunere le scoți din ISO, că la aparatele noi pana la ISO6400 poți merge liniștit, eventual faci puțin noise reduction în prelucrare ulterior (doar să fotografiezi RAW).
În rest, dacă alegi altceva mai ieftin (Sigma, Tamron etc.) să ai grijă la deschiderile mari ale diafragmei – eu am un Tamron 70-200 f2.8 și e foarte soft la deschiderea maximă, chiar inutilizabil. Or, de ce am f2.8 dacă tot îl folosesc de la f5.6 încolo?
Marius Cucu a zis
Da, Sigma, de fapt, Samyang și Tamron sunt mai ieftine. Sigma e un pic mai premium și se poziționează, de fel, ceva mai jos decât lentilele de brand.
Eu unul mi-am limitat la 3200 aparatul, pe setările de auto, cel puțin,
70-200 e un tanc, indiferent de producător. Deja e altceva acolo.
24mm ăsta, în marea majoritate a timpului, nu-l vei folosi la 1.4. Dar îmi place foarte mult construcția lui, pentru video e ce-mi trebuie, deși mulți nu sunt chiar fanii focalei, însă e mai permisiv decât 18-ul pe care-l am acum.
@Rivi, nu mă împac cu ele prea bine 🙂