Nu doar in IT avem marketing, ci in toate domeniile, chiar si in petrol.
Ascultam zilele trecute o știre prin care comentau unii ca dacă a ajuns combustibilul ieftin înseamnă ca tarile mai putin dezvoltate câștigă destul de mult din prețul mic al petrolului.
Poate ca ar fi fost benzina mai ieftina la pompa si la noi dacă nu erau atâtea taxe si accize calculate la un euro de 4,73 lei. 🙂 Dar asta este o alta discuție.
Ca in orice industrie nu se dorește sa exista alternative, îmi vine in minte cea a medicamentelor si faptul ca Germania este o industrie imensa pentru medicamente care înseamnă sute de mii de locuri de munca directe sau indirecte. Adica… economie!
Asa si in petrol. Este o lupta mare intre marii dezvoltatori, corporatii, tari care nu doresc sa se treaca pe o alta tehnologie, electrica sau chiar pe apa.
Am gasit in seara asta in articol interesant, destul de lung legat de un nene care a modificat un Logan si l-a transformat in unul electric.
Din fericire, situaţia nu este deloc aşa de complicată. Un entuzisat, fără studii de specialitate, s-a încăpăţânat să demonstreze că motorul electric poate fi o soluţie nu doar ecologică şi eficientă, dar şi ieftină. Prin urmare pe străzile Piteştiului circulă o Dacia Logan 100% electrică. La prima vedere arată ca un Logan obişnuit. Doar că, deşi îi lipseşte cu desăvârşire eşapamentul, se strecoară aproape fără niciun zgomot prin traficul aglomerat al oraşului. E iute şi uşor manevrabilă, pentru că în oraş nu prea mai trebuie să calci ambreajul şi să schimbi viteza. În treapta a doua merge de la 0 la 80 km/h, fără probleme. Cuplul motor impresionant face ca plecarea de pe loc să fie mult mai rapidă decât la alte mărci cu pretenţii. Sistemul Start/Stop cu care sunt dotate suratele de top, pentru a opri motoarele termice când aşteptăm la semafor, e o banalitate pentru Loganul electric la care, dacă ai ridicat piciorul de pe acceleraţie, motorul se opreşte şi nu mai e nevoie să decuplezi ambreajul. În plus, merge cu viteza maximă permisă pe autostradă! Sunt doar câteva dintre primele concluzii trase după ce am făcut un drive-test cu proprietarul – Marc Areny, un francez îndrăgostit iremediabil de România.
Bucur a zis
Viitorul suna bine daca suntem lasati sa ni-l construim…
Horia a zis
Bravo lui…daca vrei se poate.
Şerban Stănescu a zis
Îmi place tare mult! 🙂
Să vedem acum cum poate fi extinsă experienţa.
Oricum, mulţumesc pentru efort şi promovarea unei iniţiative valoroase!
Marius Cucu a zis
Nu stiu daca producatorii doresc sa se extinda prea mult…
Şerban Stănescu a zis
Mă gândeam la extinderea pe privat, adică cu francezul, că ai noştri şi Renault, dacă voiau, o făceau de multă vreme!
Era ideea de freelancing (marketing word-of-mouth) pe marginea unei idei faine şi a unui produs testat şi verificat tot în regim freelancer.
De fapt, articolul tău, asta face şi cred eu că cine vrea o astfel de maşină, poate să vină alături de tine, să preia articolul şi pe lângă câteva impresii personale, poate chiar un video, ca aici, să contribuie la susţinere.
Oricum, dacă ne hotărâm la vreo maşină, clar că apelăm la tine! 😀
R2 a zis
Din cate imi aduc aminte, pe vremurile in care se oisnuia lumea cu automobilul a existat o concurenta electric-combustibil fosil, acesta din urma impunandu-se. Oricum, electricul facuse ceva progrese inca de pe atunci. A fost lasat de izbeliste dupa ce utilizarea petrolului si derivatilor a luat amploare.
Mi se pare interesanta chestia asta de pe wiki si reactia de muncitori retarzi (genul ala care defriseaza o padure, daca asta ii da slana, ceapa si rachiu pt. doua zile, chit ca dupa aia i se prăvale dealul in sufragerie):
The first known electric car was built in 1837 by chemist Robert Davidson of Aberdeen. It was powered by galvanic cells (batteries). Davidson later built a larger locomotive named Galvani, exhibited at the Royal Scottish Society of Arts Exhibition in 1841. The seven-ton vehicle had two direct-drive reluctance motors, with fixed electromagnets acting on iron bars attached to a wooden cylinder on each axle, and simple commutators. It hauled a load of six tons at four miles per hour for a distance of one and a half miles. It was tested on the Edinburgh and Glasgow Railway in September of the following year, but the limited power from batteries prevented its general use. It was destroyed by railway workers, who saw it as a threat to their security of employment.
Sorin a zis
Franarea se face oare cu recuperare de energie ?!
Alex a zis
@Sorin- Nu cred ca are implementat un astfel de sistem.
Si cei de la Renault au scos modele de masini electrice cu autonomie de pana la 150 km (renalul Fluence). Ar putea sa puna aceasta tehnologie oricand si pe modelele Dacia.
Problema cea mai mare la masinile electrice este autonomia relativ mica si lipsa centrelor unde se pot incarca asftel de autoturisme . Sa nu uitam nici faptul ca un autoturism electric nu se incarca in 5 min, unele modele au nevoie de pana la 8 ore.
Sorin a zis
Am facut un mic calcul: o incarcare (80%) costa 10,57 lei si tine 150 Km, sau echivalent 7,05 lei/100 Km. Daca as lua 7 l/100 Km ca si consum mediu la o masina pe banzina, asta ar face 39,62 lei/100 Km. Chiar si daca as pune costul bateriilor si a echiparii pe electric, pe durata de viata a bateriilor (3.000 cicluri) ar rezulta 15,98 lei/100 Km. Am considerat pretul de curent casnic (normal), si nu cu abonament de noapte sau eventual trifazic. Se pare ca se merita !
Dorin a zis
Logic ca merita, astfel nu se mai dezvolta si tehnologia hybrid, insa investitia initiala este mai costisitoare. Ideea este ca se amortizeaza in timp…si de ce nu…este si ecologica treaba.