Mai sunt 12 ani de zile. 12 ani până nu vom mai putea cumpăra mașini normale, cu combustie internă. Parlamentul European a votat că din 2035 nu vom mai avea la prima vânzare „benzinare”. Evident, n-o să dispară atât de ușor mașinile clasice, oricât de mult ar vrea UE să se întâmple asta.
Eu încă nu știu de soluții bune pentru transportul mare, greu. Dacă pentru mașinile normale e clar că sunt alternative și orizontul pare a fi unul predictibil, oare ce se va întâmpla cu TIR-urile?! Ah, înțeleg de pe Hotnews că limita e doar la mașinile ușoare, nu neapărat și la transportul cel mare și pare că vor avea și ceva întâlniri în care vor discuta despre dezvoltarea legislației secundare.
Eu zic că este bine că există un plan pe hârtie, cel puțin. Nu cred eu că în 12 ani de zile se va putea face o infrastructură în toată UE cât să suporte tot ecosistemul, să poți să încarci rapid o electrică.
Vorbeam cu proprietari de Tesla care sunt foarte, foarte mulțumiți de tot ceea ce înseamnă încărcarea, în momentul ăsta, dar doar când vine vorba de supercharger, nu de celelalte rețele.
Mă mai gândesc și la ceva. OK, nu suntem noi miezul lumii, dar nu poți să fii cu un pas în față dacă nici celelalte continente nu sunt pregătite de așa ceva. Sau chiar țări. Dacă vrei să vizitezi o țară non UE, să zicem Kosovo, și ești cu electrica, oare aceștia vor avea infrastructura pregătită?!
Costin a zis
„Dacă vrei să vizitezi o țară non UE, să zicem Kosovo, și ești cu electrica, oare aceștia vor avea infrastructura pregătită?!” – lasi mataluta frigiderul personal acasa si inchiriezi local!
Marius Cucu a zis
Să înțeleg că gata cu road trip-urile? Bine, nu e ca și cum mi-ar plăcea să fac asta, eu-s ăla care am scos „om cu Tesla” la plimbare cu CFR.
Redoo a zis
Poate-mi iau camion… sau autobuz. Organizez paturi in el și aia e…
Marius Cucu a zis
Încă e legislația aia mișto cu încadrarea la mașină istorică. Cu un pic de birocrație… 😀
Stefan a zis
Nu vor fi prea curând eliminate de pe liniile de producție…BMW a câștigat în instanță dreptul de a fabrica astfel de mașini și după anul 2030….deci slabe șanse.
Marius Cucu a zis
Păi nu sunt obligați să le vândă în UE, nu?!
Andrei Bucur a zis
Romania ar trebui urgent sa refaca toata infrastructura cfr. Atunci nu vor mai fi atat de problematice camioanele, vor fi folosite pe distante scurte de la cargo la cargo
Un marfar de 40 vagoane elimina peste 60 de tiruri, si trenul poate fi verde.
Marius Cucu a zis
Asta dacă vine transportul pe CFR și nu cu ajutorul TIR-urilor. Cum am zis și ieri, bani de la UE pentru infrastructura CFR sunt, dar e mult, mult de muncă. Tot e bine că se repară pe repede înainte tot ceea ce înseamnă legat de intrările în țară, din Ucraina. Tot pe fonduri externe. Măcar ne alegem și noi cu ceva.
Pheno a zis
Cred ca mai devreme de cei 12 ani preconizati se va intampla asta, indiferent daca te numesti BMW sau in alt fel. 12 ani este termenul limitei maxime. Asta nu inseamna ca nu se va intampla mai devreme. Rezolvarea e mai mult decat simpla. Dispar pompele de motorina/benzina si gata cu nostalgicii. Ia sa vedem unde si cui ii mai vinde BMW sau altii ca ei, non-electrice? Vad ca se jubileaza cu combustia pe hidrogen, deci pot aparea si alte alternative.
Marius Cucu a zis
Nu cred că va fi chiar atât de brusc, dar legislația aceasta este un imbold. Așa, inclusiv la cărbune ne-am întors de nevoie. Dacă va fi cazul… și legile astea vor fi amânate până la momentul oportun. Doar că pare că se indică direcția.
Costin a zis
Un expozeu cuprinzind si o excelenta comparatie cu industria fashion aici
In partea de jos a ecranului, de ascultat interviul cu vloggerul auto Alin-Alexandru Ionescu despre avantajele și dezavantajele mașinilor electrice.
George a zis
Nu.
Vor fi alegeri europarlamentare.
Marii producători de auto nu vor fi de acord să renunțe 100%. Ar trebui sa stopeze producția în sem. II 2034!
Marius Cucu a zis
Păi legea zice că până atunci vor mai fi câteva întâlniri și probabil se va mai amâna. Oricum, măcar să se inverseze proporția de mașini electrice versus clasice până atunci.
Marius Calin a zis
Momentan pică infrastructura vara când dau foarte mulți drumu la aerul condiționat așa că nu știu cât de pregătiți suntem pentru mașini electrice.
Nici nu vreau să-mi imaginez cum vor arăta parcările din jurul blocurilor cu cabluri pe trotuare și/sau aruncate de la geam.
În principiu ideal mă gândesc că ar trebui să existe în continuare mașinile cu combustie internă, dar să fie încurajat work from home, transportul în comun, ridesharing/taxi, etc.
Cel puțin la noi în țară mă aștept la un haos total cu electricele și cred că vor produce mult prea multe deșeuri, dar probabil mașinile vor deveni atât de scumpe de avut/întreținut încât numărul lor va scădea drastic.
Marius Cucu a zis
Eu mi-am imaginat treaba asta ca și când am sări coarda :))
Perfu a zis
La ora actuala nu se merita electricele pentru ca au o autonomie a bateriei foarte mica , au piesele foarte scumpe , daca iti moare bateria costul ei este pe jumatate cat ai dat pe masina nou nouta . Daca vor face si baterii cu o autonomie mare , daca vor ieftini si piesele si curentul va fii mai ieftin se va merita sa iti iei o electrica
Pheno a zis
Pentru cei care isi fac griji de natura estetica, „…cum vor arăta parcările din jurul blocurilor cu cabluri pe trotuare și/sau aruncate de la geam.”, am postat acest articol: https://playtech.ro/2021/masinile-electrice-se-vor-incarca-wireless-omul-de-stiinta-de-la-nasa-a-explicat-cum-va-deveni-acest-lucru-realitate/
Vehiculele electrice pot fi comparate cu telefoanele actuale, la care pretul bateriei este cam jumatate din valoarea totala, cu autonomie indoielnica (vreo zi-doua), cu preturi nesimtite, cu service prin inlocuire directa (fiind gadeturi de unica folosinta), dar cu toate astea, se vand mai ceva ca painea calda. Nu mai foloseste nimeni telefonul cu disc+receptor (dar fara camere de 120MP si autonomie de o zi-doua), fiindca nu mai exista suport tehnic si nu dau bine la poza, nu stiu sa faca selfie-uri perfecte, nu sunt in pas cu moda si nu le putem cara prin Mall-uri… Deci, dupa cum am mai spus, tehnologia evolueaza cu noi sau fara noi.