Mai întâi a fost foaia, apoi a fost pixul. Apoi am trecut la imprimante, că deh, ce să facem cu atâta celuloză?
Acum avem AI și o paradigmă total diferită pentru motoarele de căutare. Probabil de asta Google nu se simte atât de bine. L-a lovit bine ChatGPT și nu știe exact pe unde mai e. Însă, paradigma se mai schimbă. Lucrurile evoluează.
În ultima vreme, s-a tot discutat despre AI, dar cumva nu eram de acolo pentru că foloseam prea puțin. Sau foloseam aplicațiile care nu contau. Însă, pentru orice produs nou e nevoie de adaptare. De curând, am folosit tot mai mult Perplexity și da, recomand. L-am instalat chiar în Windows și folosesc activ. Plânge după mine dacă e vreo zi în care nu îl folosesc.
M-am jucat un pic și cu ai mei, cu discuțiile vocale, și… față de o căutare clasică de Google parcă e mai potrivit un astfel de asistent. Le răspunde la întrebări diferit.
Pe de altă parte, eu încă întreb prost, ca și cum aș căuta pe Google. De aceea sunt și rezultate proaste, pe alocuri. Am mai observat și faptul că citează surse, dar le citează bătând câmpii rău. Când întreb de câte un subiect de pe blog de IT îmi dă sursa de travel. Zău mă?
Altă observație ar fi cea legată de specificații. Da, Perplexity e ceva mai OK și răspunde cât se poate de punctual, dar observ și că bate câmpii rău. De multe ori îl pun să verifice sursele și mai trebuie să și verific manual. De exemplu, la specificații de telefoane dă gherle rău. La termeni generali… e mai OK.
Însă e util. Gemini văd că începe să deschidă inclusiv Maps semn că în curând ne vom documenta la click. Asistentul ne va face traseele și noi ne vom minuna în timp. Poate că vom zice: mai știi când stăteai să introduci datele pe maps? Să scrii? Pfiu, ce vremuri!
Cam așa mă simt în perioada asta descoperind tot mai multe funcții. Iar toată experiența e fără abonament. Nu m-am băgat încă la Pro, deși cred că asta e viitorul. Vom plăti pentru căutări. Nu ne mai împinge Google publicitate, vom plăti să găsim informații. Sau poate o să fie un mixt. Vedem unde duce concurența. Că dacă e cu paywall, de ce n-ar face și creatorii de conținut limitare și să fie pe bani? Cumva o să fie nevoie de monetizare.
Da, chiar prindem vremuri foarte interesante și, dacă este să ne referim la noile generații… cred că vor fi tot mai puțini preocupați să învețe: „că cine știe când au nevoie”. Vor zice: stai să întreb pe Grok, stai să întreb Gemini și aia e. Află orice. Se documentează pentru orice la click.
L-am lăsat să documenteze o locație vreo 20 de minute și efectiv mi-a scos tot internetul. E impresionant felul în care lucrează. Probabil că lucrurile astea se făceau în 3 luni în trecut. Parcă îți aduce în față și pagina 100 din căutările de la Google.
Adaugă un comentariu