28% este creșterea ChatGPT-ului pentru traficul de shopping, fix traficul care contează, cel care adună bani. Pe lângă ChatGPT mai există și alte modele noi apărute și, probabil, creșterea este tot mai mare.
Am mai zis-o în trecut: cine o să stăpânească recomandările din GPT, la nivel de brand, o să fie cel mai câștigat. Lucrurile se schimbă, internetul se schimbă accelerat. Așteptăm și implementările pentru ADS. Vă dați seama ce înseamnă pentru un GPT să îți personalizeze reclame? Acum puteți să dați prompturi să vedeți ce profilare v-a făcut, când vor veni reclamele… efectiv o să ducă omul în ce direcție va dori AI-ul. Mult, mult mai avansat ca algoritmii rețelelor de socializare.
Citeam recent și de o știre privind Discover-ul. Mai nou, Google intră în titluri, exact cum a făcut-o și în SERP. Dacă faci un titlu un pic mai clickbait, Google vine și ți-l modifică.
Mă așteptam la modificarea asta, adică citisem că urmează să intre cu AI în Discover, nu mă așteptam să fie atât de mult și în forma asta.
Acum mi se pare că se trișează suficient de mult, dar sunt și multe erori. Reclamele din Discover sunt rele de tot, de multe ori sunt site-uri care n-au neapărat legătură cu regiunea noastră. Mă aștept ca algoritmul de Discover să devină tot mai prost.
În altă ordine de idei, multe site-uri de știri trăiesc strict din urma Discover-ului, din urma clickbaitului ăsta. Vor fi repercusiuni.


Google a început să vină cu rezumate făcute de AI: imaginează-ți că articolul acesta apare ca rezumat pe prima poziție… și blogul… Dumnezeu cu mila, cine știe pe unde este… și nu e o glumă… mușcă tare din trafic cu aceste rezumate.