Am stat în ceva traininguri în ultima vreme, dacă tot am reușit să fac comparația între televizoarele din generațiile noi. Și e mișto să ai acces la chestii și să pleci din zona de marketing și să poată să ți se explice exact ce face unul sau altul.
La conferințe, oricât ai vrea să fie de tehnic totul, lucrurile se îndreaptă spre termeni de marketing, când vrei mai mult, lucrurile se schimbă un pic.
Revenind.
Mereu am zis: meh, inteligență artificială: marketing. Dar nu e chiar așa.
De exemplu, la Philips, acum vreo 2 ani de zile ne-au zis că vor să se alinieze un pic cu imagini din baze de date, dar nu poți să faci mare lucru cu acea bază de date pentru că ar însemna resurse uriașe de procesare. Mai târziu, Panasonic a prezentat chestii foarte tari cu local dimming și de ce este bine să se umble pe zone de focus.
Gândiți-vă că un TV este mare sau mai bine imaginați-vă într-un cinema. De multe ori, dacă ești pe scaunele din față nu focusezi foarte mult, decât o zonă. Eh, asta vor să facă și prin inteligență artificială, să îți prelucreze imaginea pe o singură zonă.
De exemplu, psihologia zice că un băiat se uită la o fată la ochi și bust. Ce fac televizoarele?! Operații?! Nu, îți detectează ochii și îți aplică un pic de sharpness. Cine se mai joacă cu pozele știe clar că se iluminează ochii special pentru a ieși în evidență.
Ok, dar nu oriunde sunt fețe, mai avem și nori. Da, dar cu ajutorul bazelor de date de imagini fie îți compară imaginile, fie îți ajustează HDR-ul.
Apoi, tot în categoria asta ar fi și faptul că se lucrează zonele întunecate din imagine. Acolo este marea problemă pentru că marea majoritate a televizoarelor au clasicul LCD-LED. Matricea din spate, oricât de mică este, nu reușește să se stingă perfect și apar aberații cromatice: moire, artefacte. Eh, se lucrează local și încearcă să pună un frame negru, fie să identifice zonele întunecate și încearcă să le proceseze.
În mare, industria pleacă de la aceeași mari furnizori de componente, dar contează foarte mult și cum rezolvă software problemele tehnologice. De asta zic mai mereu brand, dacă vrei imagine cât mai ok, brand care investește în tehnologie și dezvoltare, eventual poate are și o componentă ce produce filme, să știe ce să ceară.
Costin a zis
Se pare ca pe Pamint inteligenta este constanta.
Cu cit creste la tv-uri tot cu atit proportional scade la useri…