Cumpăr de ceva ani de prin online, dar acesta este primul an în care chiar am probleme. Nu neapărat cu comenzile așa cum am pățit-o cu PC Garage, dar chiar si cu produsul în sine, cu funcționalitatea lui.
Înainte, poate ca am avut bafta, poate ca nu eram atât de interesat de unele funcții, dar parca încep sa am tot mai multa „baftă”.
Anul asta am dus în garanție 4 produse:
- RAM
- placa de par și ondulator
- mouse-ul laptopului
- încărcătorul telefonului
Produsele nu au fost stricate voit, pur și simplu s-a întâmplat.
Pentru RAM am primit mesaj azi ca s-a înlocuit si cel mai probabil va ajunge mâine sau poimâine.
Placa Cristinei pur si simplu n-a mai vrut sa funcționeze dintr-o data așa ca a fost înlocuită.
La mouse treaba a fost mai simpla, nu mai funcționa rotita așa ca m-am mirat când au decis sa-l înlocuiască.
Încărcătorul de telefon mi-a fost înlocuit pentru era în cele 30 de zile în care puteam să dau retur și voiam sa fiu sigur ca funcționează totul perfect. Mi l-au înlocuit fără sa întrebe, fără sa comenteze nimic.
În toate cazurile vorbim despre cel mai mare magazin online de la noi.
Procedură de înlocuire produse
Ce nu înțeleg eu de ce alege ca produsul sa fie înlocuit și nu reparat. Sigur, pentru mine implicat direct, îmi place sa știu ca primesc un produs nou, care funcționează normal.
Sa fie chestie de marketing sau sa fie costul de reparație mai mare decât înlocuirea produsul?! Chiar s-au automatizat atât de mult lucrurile încât se prefera înlocuirea produselor defecte?! Mi-a zis mie un băiat de la un magazin online că nu sta nimeni sa repare un mouse, dar…
Si mă tot gândesc la o chestie. Nu știu dacă este adevărată sau nu, dar am auzit câteva bârfe prin care, dacă produsul ti s-a înlocuit, ti se „resetează” garanția produsului?
Odată cu legea cu returnarea produselor, eu zic ca multe lucruri din cele resigilate sunt băgate la „înlocuit” pe garanție.
Nu am nicio dovada ca este așa sunt doar supoziții.
Înlocuire produs dacă acesta a fost dus la garanție de 3 ori
Am auzit de multe ori de treaba aceasta, dar nu este o lege, ci mai degrabă o legendă. Sigur că ar fi fost bine pentru clienți, dar nu, nu se întâmplă asta.
Legea este disponibilă aici.
Iulian a zis
Sincer să fiu, n-am prea avut treabă cu garanțiile, dar îmi pare bine că s-au hotărât să înlocuiască produsele. Am avut probleme cu butonul de pornire al vechiului telefon, dar am preferat să stau cu el așa decât să stau fără el două săptămâni sau mai mult. 😀
Marius Cucu a zis
Eu cu telefonul am fost in perioada de tranzitie, inca foloseam si vechiul telefon pentru ca mi-era greu sa trec de pe un telefon normal, pe un smartphone…
Iulian a zis
Eu sunt la al doilea smartphone și nu cred că m-aș mai putea întoarce vreodată la un telefon simplu. Pur și simplu mi-am transformat telefonul într-o agendă electronică și device de broswing de care mi-ar fi greu să mă despart. 🙂
Marius Cucu a zis
Ai dreptate, dar autonomia bateriei inca este o problema… In rest… e de mare ajutor un telefon, mai ales de cand s-a inventat teamviewer pentru android 🙂
Iulian a zis
Există baterii portabile. 😉 Chiar vreau să îmi iau una, pentru orice eventualitate. 🙂
Husdup Florin a zis
Eu recent mi-am dus mouse-ul in garantie si mi l-au inlocuit. Acum incepe sa imi cedeze de tot o balama la laptop si trebuie sa-l duc, noroc de No Matter What de la toshiba 🙂
ice4you a zis
Ai de a face cu politica RMA (return merchandise authorization) care in mare parte prefera inlocuirea unui produs decat repararea lui din cauze legate de costul redus al productiei in raport cu costurile mult mai mari pe care le’ar presupune o logistica greoaie de reparare a acestor produse. Practic, cele stricate se intorc la producator unde sunt supuse unui proces de reciclare, pierderile fiind infime avand in vedere faptul ca materia prima este recuperata in mare parte iar costurile de productie amortizate de mana de munca ieftina. Simplu, rapid, fara batai de cap.
Nu am prea avut belele cu ce am cumparat online … dar am si eu un boiler in garantie pe care au preferat sa il inlocuiasca cu altul nou, reparatia fiind nejustificata fiind vorba de cuva.
Marius Cucu a zis
M-am gandit la asta, dar nu stiu daca garantia ramane aceeasi sau se prelungeste…
Emil a zis
Din cate stiu garantia ramane aceasi…chiar daca produsul se inlocuieste.
Alin a zis
Am un mouse Logitech M525 la care s-a stricat cauciucul de pe rotita de scroll. Mouse-ul functioneaza, dar cauciucul in care e imbracata rotita s-a topit si s-a rupt. Acum, agata in carcasa cauciucul rupt. Nu am abuzat mouse-ul, normal, am apasat si am invartit de rotita, doar nu era sa ma uit la ea. Credeti ca beneficiez de garantie ? Mai am garantie pe mouse.
Marius Cucu a zis
Ar trebui să ai.
RD a zis
Am un router trimis la garantie.
Este a doua oara.
Prima oara (6 luni) au cedat porturile WAN si LAN1 (am avut 2 furtuni urate atunci). A fost inlocuit.
Acum (dupa inca aproape 2 ani) cel inlocuit porneste dar nu face nimic, nu apare in retea, nu poate fi pus in RecoveryMode. E defect fizic aparut dupa o repornire din butonul de power.
Garantia era de 3 ani.
Ce se intampla cu garantia? Primesc inca 3 ani de la ultima inlocuire a produsului?
Nu am gasit informatii mai multe la eMag.
L.E.
Am cautat mai multe informatii si se pare ca la inlocuirea produsului, curge un nou termen de garantie.
https://www.avocatnet.ro/articol_42732/De-duminic%C4%83-regulile-referitoare-la-garan%C5%A3iile-produselor-se-schimb%C4%83-Ce-trebuie-s%C4%83-%C5%9Ftie-consumatorii.html
Jiros Doina a zis
Am cumpărat o mașină de spălat wirpoolide 9 luni avind garanție 5 ani. Au venit s o repare și tot nu merge și într un final mi au spus ca trebuie schimbat motorul și ceva siguranță și ca trebuie sa aștept pina vor veni piesele. Nu mi se pare normal atita timp cit mașina nu are nici măcar un an și deja trebuie schimbat motorul. As putea sa o schimb? Va multumesc
Marius Cucu a zis
Din păcate, nu. Trebuie reparată în garanție, abia dacă nu vor reuși să o repare sau nu se va justifica reparația veți primi banii înapoi.