Youtube-ul a fost ceva experiment. De fapt, totul a început de la o întâmplare. N-am avut de gând să apar cu fața, dar mulți mi-au zis să pun o voce pe materiale. Și… am vrut să fiu zeu, să cred că lucrurile se fac de pe o zi pe alta. Că poți să iei un produs și să vorbești despre el.
Nu, nu există așa ceva. E și greu, asta pentru că, în familie, sor-mea asta a făcut. Îi dai o mătură și îți vorbește coerent despre ea. La ea e nativ. Și nu e scriptat deloc.
Un alt exemplu, am vrut să învăț programare și Ionuț să îmi fie mentor. M-am uitat în curtea lui, dar omul nu e la un nivel de începător ce poate să îți dea un avânt, ci e la nivel de senior. Peste 15 ani de muncă, iar eu am fost copleșit de asta.
Ideea e că mereu puneam presiune pe mine și încercam să sar etape. Nu neapărat fără muncă, dar le comparai non stop.
La mine nu a funcționat așa. Pașii mei au fost diferiți și grei. Acum e mai multă relaxare, însă tot nu sunt pașii ăia foarte mari, nu e un boom, deși în momentul de față sunt din ce în ce mai mulțumit. Știu că trebuie să treacă timpul și să mai corectez lucruri. Pentru mine evoluția este evidentă.
Ah, iar avântul a fost cu un italian care nu era în stare să dea un story. A repetat de vreo 20 de ori cât eram eu la o conferință un mesaj banal. 15 secunde de story grele în limba lui. A fost un declic. Habar n-am dacă era mic (în cifre) sau mare, dar din moment ce era din Italia… piața e mult mai aglomerată decât cei 10-15 oameni de la noi.
Și mai mult de atât, canalul începe să funcționeze. OK, am pompat mult la început, dar am vrut să fie un canal vechi pe care să pot să îl resuscitez. Aveam toate tâmpeniile acolo, toate clipurile posibile și imposibile, inclusiv nunți. Google habar n-avea unde să mă încadreze: la travel, la tehnologie, la… nunți?! De toate au fost acolo.
I-a trebuit un pic să învețe canalul.
Pe lângă asta, au tot fost teste făcute ba de imagine, ba de sunet, ba de conținut. Și cumva am tot peticit pe alocuri, însă mi-am dat seama că subiectul și conținutul contează foarte mult, dar pot fi secundare.
Cele mai importante lucruri sunt, însă, cele legate de titlu și thumbnail. Sunt o grămadă de oameni care nici nu ascultă ce îți zice ăla acolo: bine, cine naiba să mă asculte pe mine, însă comentează?!
Mulți bat câmpii. Pe text, credeți-mă că putem să ne încadrăm la „elitiști”, pe Youtube e jale! Parcă m-am întors la Counter-Strike. Accesezi un public de groază și cumva îi înțeleg și pe cei care își pun mâna în cap de hate. E și o problemă de management de comentarii, aici e aprobare manuală, pe acolo încă nu sunt convins de sistemul de comentarii. E total altă lume și mai mult haos. Trăiască Jetpack și WordPress pentru android, ați fost aur anii ăștia la peste 150K comentarii!
Mi-am dat seama că a fost resuscitat canalul prin faptul că a început să stea destul de mult în recomandări. Când tu pui materiale din 14 în 17 zile, dar materialul primește din ce în ce mai mult trafic din recomandări înseamnă că faci ceva bine.
Poza asta e de la început, de când eram entuziasmat, acum e 3X. Și acum nu mă focusez decât pe ideea de abonați noi care sunt dispuși să urmărească tehnologie. Aș putea să îi forțez prin 2-3 concursuri, dar prefer să vină organic ca să și rămână acolo. Mai am eu o teorie că dacă tranziția mea e prea lentă să se sature.
Sigur, pe alocuri, mi-au sugerat mulți că e conținutul problema… pentru că nu era destul de ușor, însă trebuie să faci și unii pași de unul singur.
Va trebui să găsesc și o abordare pentru zona de text. Momentan, aloc foarte mult timp pentru a face lucruri pe Youtube și aici am frânat. În plus, multe comentarii se duc acolo, deși insist și aici să fie cât se poate de documentat. Tot fac 2 texte, unul pentru aici, unul pentru acolo, dar l-am tot transformat pe acesta.
Ne auzim la 5K abonați. La finalul anului preconizez eu.
Altfel, ca hardware am mai pomenit pe aici că deh, asta e ideea blogului, s-a pus la punct totul. În mare, ca investiție inițială, ar fi peste 20000 E. Mulți mi-au zis că nu mai am noțiunea banului și că am investit mult prea mult. Eu le văd ca evoluție și nah, atât timp cât au fost luate cu banii jos, fără un efort major, nu e o problemă. Oricum, anul ăsta au fost cele mai multe evenimente offline: to go. Acolo trebuie să am scule pe care să mă pot baza, nu să bâjbâi în fața clientului. Am fost acolo, e OK, nu îmi mai trebuie.
Dorin a zis
As an aside, de ce scrii cu s/t cu sedilă, nu cu ș și ț?
Marius Cucu a zis
Păi folosesc diacritice de la tastatura de programatori. Așa m-am obișnuit.
Pheno a zis
Intotdeauna, pe orice fel de subiect,tema, vor fi trei categorii de oameni. Cei nascuti Gica-contra,cei nelamuriti si cei interesati. Eu cred ca nici nu conteaza daca comentariile sunt pro sau contra, dar conteaza numarul lor, fiindca asta creste sau scade traficul. Babasha a devenit nr.1 datorita hate-ului, nu a aprecierilor. Lui i se cam rupe de ce spune/comenteaza lumea, fiindca castiga la greu si de pe urma unora si de pe urma altora. Deci, cred ca nu ar trebui sa va stresati pentru asta. Intr-adevar continutul conteaza pentru unii, iar formatul prezentarii conteaza pentru altii. Se intalnesc rar cazuri in care oamenii sunt interesati atat de continut cat si de prezentare. Din ce am observat, cei mai de succes de pe internet sunt cei care filmeaza diverse, doar cu telefonul, ceea ce ma duce cu gandul, ca investitiile pentru un studio nu sunt motivate si necesare, ci reprezinta doar un hobby personal. Pe mine, ca simplu urmaritor, nu ma intereseaza ce e in spatele scenei, ci despre ce prezentare este vorba. Succes in continuare. Eu cred ca sunteti in trend ascendent, iar asta e bine pentru toti.
ionică a zis
Bravo măi Cucuxule. Felicitări și la mai multe viewuri. 🙂
Marius Cucu a zis
Și să crească și comunitatea. View-uri se găsesc. 😁