Hai că am făcut și pasul ăsta. Sincer, la cât de multe de rezolvat am avut în perioada asta numai de buletin nu îmi ardea. Uitasem de programare, dar a venit notificarea și am văzut că următoarele date erau indisponibile, așa că dacă mă răzgândeam probabil nici la anul nu aveam buletinul nou.
Am întrebat la Unicredit cu câteva zile înainte și ei n-au o problemă cu noile cărți de identitate. Cel puțin, așa mi s-a transmis la telefon, printr-un intermediar care era direct în sediu și m-a întrebat punctual altceva. Sper să n-ajung cobai, dar țin minte să întreb dacă mai e cazul de adeverință pentru domiciliu sau dacă s-au rezolvat problemele.

Ca în fiecare instituție de stat lucrurile nu sunt tocmai interactive, dar na, nici eu nu citisem foarte bine mail-ul, că îmi zicea mură în gură ce am de făcut. Etajul 2, camera 22.
La 10 am avut programarea, la 10 fără 1 minut deja intrasem la programare. Simplu, elegant, ca la pașapoarte. În 10 minute deja ieșisem pe ușă amprentat, pozat și semnat. Totul digital.
De dimineață m-am uitat pe dosar, am avut nevoie de certificatul de naștere și de buletinul valabil, plus de actul casei. Probabil că e mai complicat la cei cu copii.
Procedura cu actele fizice mă gândesc că o să mai dureze, însă cei care vin din urmă au certificatul de naștere digital, au pe cel de căsătorie digital și procedura se va simplifica. Oricum, a fost vorba de o scanare de 3 documente, nimic special.
În astea 7 minute ai un monitor în care îți validezi singur datele și verifici ca totul să fie în regulă. Aveau și clasicul Canon 2000D cu obiectiv kit, probabil luat la suprapreț. Am avut și un pic de OCD când am văzut că are lentila murdară, dar hei, de ce să le dau cârpa mea?!
Am întrebat de semnătura digitală, aparent ar funcționa și pentru ANAF, dar am interacționat mult prea puțin timp încât să întreb detalii. Când am ajuns la asta deja terminasem toată procedura. Data viitoare va trebui să ridic și plasticul, dar și să pun cele 2 PIN-uri pentru semnătură digitală. Mi-a zis să mă gândesc mai bine dacă vreau să pun 1234.
Dar da, încă un serviciu aproape digitalizat, fără pix, fără foaie. La mai multe! Mai toate așa, dacă se poate!
Dovada domiciliului o poti scoate de pe hubul MAI – conectare prin ghiseul.ro.
La Uncredit are sotia mea si i-a mers actualizarea (a trimis scan dupa CI si dupa dovada domiciliului).
La fel la Salt si Revolut – dureaza ceva dupa ce trimiti, dar se actualizeaza.
La ING a mers in jumatate de minut – ai scanat cartea de identitate din aplicatie, cu telefonul, si gata, s-a actualizat – cea mai meseriasa aplicatie bancara.
La Raiffeisen nu (a trebuit sa scot dovada domiciliului si sa ma duc fizic la o agentie) si a durat vreo 20 de minute.
La BRD… hm, am mers la o agentie si cand m-a vazut buzata de la ghiseu cu noua carte de identitate m-a trimis la plimbare, ca cica ei n-au ce face cu ea, sa mai astept. 🙂
Trebuia făcut asta la 30 de zile după emitere, nu?
Nu stiu exact care este termenul.
oficial in 30 de zile; dar neoficial Banca nu verifica uzual buletinele, decat atunci cand ii suni tu si le ceri ceva (credite/dovezi ). Poti ramane cu actualul mult si bine la ei in sistem
Nu de bănci îmi e, ci de ONRC. ☹️
La ONRC tin minte ca trebuie actualizare in maxim 15 zile. Dar nu exclud sa fi tinut minte gresit. 🙂
In orice caz, procesul este destul de usor daca folosesti portalul.
Mă sperie site-ul lor și cu semnătura actuală… n-am reușit nici să actualizez codurile CAEN.
Cum asa? De unde ai semnatura?
Trans Sped
Luna trecuta am facut schimbarea/recodificarea CAEN-urilor. Zero probleme. Semnatura tot de la Trans Sped.
Bine, in principiu, nu vad de ce ar genera semnatura vreo problema. Pentru ca semnatura se foloseste doar pentru semnarea documentelor incarcate. Autentificarea fiind cu user & parola.
Acolo m-am blocat, trebuia urcat un formular pentru codurile CAEN și nu mi-l accepta pentru că semnătura era invalidă.
Am reusit sa semnez documente pdf cu Acrobat Reader, cu CI nou si cu un cititor de smartcard de la AXAGON. E o rubrica numita „Use a certificate” in „All tools” în panelul din dreapta, dupa ce dai „View more”…
Și apare ca la cele calificate?
90 de lei pe eMag – nu e scump. Si cica e compatibil cu toate sistemele de operare comune, cum ar fi Windows, Linux, macOS si Android (probabl si iOS, chiar daca nu specifica). E fain ca merge si pe Linux.
Da, dar aplicatia de pe hubul MAI https://hub.mai.gov.ro/aplicatie-cei e doar pentru Windows. 🙂 Ce basinosi…
Nu știu ăștia pe ce lume sunt pe Windows. Am zis cuiva de la IT de la ei să pună un banal redirect din www in non www și s-a pierdut pe drum. Ce Linux, ce avioane?!
:))
Bine, l-am trollat că încă au faxul printre ei.