Articolul dintre ani este tot unul util, zic eu. Anul trecut v-am povestit cum se fac bani cu agențiile. Unii l-au văzut și s-au așezat la masă, ușor, ușor. Chiar și eu am deschis alte uși între timp. E greu, dar dacă vrei să muncești, e o pâine de mâncat.
Anul ăsta vreau să fie despre SEO. Cumva, lumea zice că a murit. Vorba aia: mor, mor de ani de zile. La fel și link building. Mor în fiecare an.
Acum câțiva ani aveam o structură oarecum bine definită a ceea ce voiam să fac. Dar ideile de atunci nu erau nici pe departe cele de acum, aveam o logică, dar un haos dacă mă raportez la informațiile de acum. În fapt, erau teste și iar teste.
Ideea este că dacă vorbești de SEO vorbești de Google, în mare parte. Deși credeam că Bing va fi frumos dacă se va băga Windows 10 pe gât sau chiar Windows 11, dar n-a fost să fie.
Pe de altă parte, uitându-mă la tot ceea ce se întâmplă pe piață e posibil ca unele rezultate să fie mai obiective pe Bing. În ultimul an am văzut haos pe Google. Și mult prea mult spam de la conținutul generat automat.
Da, dacă înainte eram doar noi, acum avem și conținut generat de software. E oribil momentan, dar învață. Și va fi trist pentru conținut.
Revenind la SEO. Anul ăsta am analizat mai mult ce se întâmplă și cumva Google s-a îndreptat spre relevanță și local.
Dar pe lângă conținutul bine scris, oarecum optimizat, lucrurile au rămas la fel: link-uri de calitate. Conectați Google Search Console, conectați Google Analitycs. Luați un abonament la Ahrefs.
Și dacă nu știm noi asta, o știu marile magazine online. Emag cumpără link-uri, Evomag cumpără link-uri, Cel.ro avea ceva PBN, orice nou magazin se construiește se face pe bază de link. Și voi, dacă ați ajuns aici, probabil că ați primit oferte de cumpărare link-uri.
Construiți. Funcționează. Dar vedeți că Emag are review-uri video, are conținut, are timp petrecut pe site, are, are. Ei pur și simplu lucrează pe long tail, pe relevanță, în condițiile în care au bugete enorme din care bagă Facebook Ads și Google Ads. 😉 Apropo de asta, deschideți-vă orizontul spre Tik Tok, dacă e cazul. E pâine de mâncat acolo. Teren nou 😉
Pe lângă Google există și Youtube care face diferența. Aveți și acolo de muncă. Optimizarea e diferită, ai lucruri mai multe de făcut în primele 48 de ore, dar e al 2 lea cel mai mare motor de căutare ce are o descriere și un fel de ToC. Timestamp. Vă ajută.
Înainte să prindeți strategia eu vă recomand să vă țineți departe de proiectele principale. Doare mai tare dacă vine vreun update. 😉
Muncă plăcută! Sper să vă fie utile informațiile.
ice4you a zis
La Multi Ani! 🙂
Pheno a zis
Si totusi, La multi ani sanatosi, relaxanti (pentru cine poate) si bucurii infinite, pentru 2022 si anii ce vor urma
Adrian Bolocan a zis
Sper doar să nu fie ucis conținutul, deși mă îndoiesc. 😀 Spor la treabă și la mulți ani!
Marius Cucu a zis
Nu are cum sa fie ucis. Dar cred că va fi tot mai hibrid totul. Mix intre text și video, sa fie conținut cat mai util pentru utilizatori.
Alexandru Ababei a zis
2022 este despre SEO și în cazul meu. Am mai multe proiecte cu care bat la ușa primei pagini din Google.