Anul ăsta am fost mai activ ca niciodată pe Youtube. Aici am tras pe dreapta, dar deh, a fost o perioadă de tranziție pentru acolo. Deocamdată, acolo motivația este la numărul de abonați. Parcă sunt în 2015-2016 când aveam zile cu comisioane la minut, așa e senzația când faci 100 de abonați noi într-o zi.
Dar Youtube-ul e un TikTok mai spălat. Cumva, TikTokizarea a venit pe toate platformele. Fiecare dă push în bule și zău că poți să vorbești pentru fiecare. Vrei să acoperi cât mai multe arii, dar sigur va veni unul să se lege de orice.
Deh, comentariile ajută și sunt uns cu toate cele în 14-15 ani de blog. Doar că aici era o bulă de oameni faină, oameni cu care aveai ce discuta. Acum înțeleg de ce unii merg la rupere acolo. Nișezi și vorbești pentru toți proștii, faci cifre, faci bani și mergi mai departe. Spiritul ăla de a ajuta și face un pic de educație nu prea există. Business. Nu degeaba mai discuți cu unii sau alții: „băi, dar sunt bani, cum să renunți la ei?!”
Nu e ipocrizie, nu renunți, te mulțumești.
Ei bine, Youtube-ul pentru nivelul lui merge neașteptat de bine. Mi-au comentat oameni care mi-au cerut părerea pentru un SSD sau un televizor și m-au găsit acolo. Motivație.
Partea mai nasoală e cea despre care vă vorbeam mai sus. Mulți, foarte mulți analfabeți funcțional aterizează acolo. Sau să le zicem analfabeți digitali?!
Structura mea de recenzie este cea prin care împing un pic traficul blogului. Dacă am 10k views la un video mai trimit aici și câțiva că poate mai rămân să citească o știre, o informație mai structurată față de 10 minute de video. Adică deh, de aici am plecat, eu unul n-aș avea răbdare să ascult pe unul 10 minute, ci prefer să am un sumar cât se poate de cuprinzător.
Am trimis câțiva la articol și s-au speriat că trebuie să citească 1000 de cuvinte. Chiar aș fi fost curios să văd vârsta, dacă sunt tineri sau la vârsta pensionării.
Cât despre Youtube în sine, cu cât stai mai mult acolo, cu atât îți dai seama ce limite ai față de blog. Aici dacă ai o idee de programare, o aplici imediat. Acolo platforma e mai instabilă decât credeți. Nu aș băga mâna în foc pe statistica lor că e pe bune. Adică mi-au bubuit câteva materiale și îmi arată că doar 30% sunt din România. Între timp, video la care fac referire a ajuns la 77% din România, dar tot nu ajungem la 100%
Cât despre Like-uri și Dislike-uri, în primele zile este o varză totală pe video. Ai 20 de Dislike-uri, iar în următoarele 7 zile acelea se mută ca Like-uri. Am crezut că am hateri, dar pur și simplu platforma nu raportează corect.
La formularul de comentarii încă e viața grea. Dispar comentarii. Am avut de câteva ori situația asta și acolo n-am niciun fel de filtru. Aici e o pre-aprobare, e o moderare din partea mea că nu suport să văd greșeli gramaticale, însă acolo n-ai nicio putere.
Și da, din păcate, atrag doar 7% dintre cei de 18-24 ani. Tot acolo retenția e mult mai mică și crește simțitor odată cu vârsta. E bine că puterea de cumpărare e după vârsta aia, dar tinerii au mai mult timp liber.
Mălin a zis
Mai folosește cineva întreg la cap Youtube?
Iolanda a zis
Eu „mă dau” mult pe youtube :))) și sunt 65+. Tik-Toc nu-mi place. L-am încercat, dar nu m-a prins.
Alextje a zis
Eu folosesc Youtube doar pentru muzică şi chestii comice. Urmăresc rar altceva. Mă mai uitam uneori la vreo doi vloggeri de turism și pe la Andrew Camarata, dar stau prost cu timpul și am cam renunțat.
dam167 a zis
Eu folosesc foarte mult YT, poate mai mult decât ar trebui. Sunt multe chestii care arată mai bine pe un video produs cât de cât, ce ține de campare sau drumeții, de exemplu. De mulți ani însă review-urile de pe YT mi se par mult ami bune decât orice găsești scris, aici includ și site-urile străine. Am comparat aici inclusiv review-uri mai vechi, când nu era moda cu video, spuneau mai puține și mai stângaci decât ce e acum pe YT – eu zic că lumea a învățat producție, nu neapărat că sunt tehnic oamenii mai buni. Un exemplu pentru review-uri sunt sculele de muzică, toate review-urile scrise sunt sărace în informații utile și material foto-video.
E drept că aici vorbesc de canale consacrate care au prins tracțiune. Mă uite peste review-uri la Radu pe blog și foarte rar are câte o comparație. Articolele par bine structurate, dar până la urmă e un spec sheet sub o altă formă. Unde mă interesează ceva mă uit pe diagonală și e suficient.
Marius Cucu a zis
Noi suntem tineri în domeniu. Învățăm, învățăm. Mi se pare că oricum e concurență tot mai mare pe la noi, dar suntem și în urmă cu câțiva ani față de restul lumii.