Eu mi-aș dori ca schimbarea de care țipă toată lumea să fie asta. Oamenii să nu mai gândească atât de populist și să se educe sau să fie educați în sistemul de învățământ așa cum trebuie.
Pe cei bătrâni am putea să îi înțelegem că au fost într-un regim în care nu existau decât valorile pe care le doreau unii și sistemul era diferit. Era normal ca statul să îți dea. Dar putea să te și condiționeze, să ai rație la mâncare, să ai frig în casă, să ai câteva ore la TV.
Eh, acum e capitalism. Statul îți ia, băieții deștepți fac ce vor cu banii tăi, iar pe tine te cumpără cu un vot.
Așa a mers până acum. Și probabil va mai merge în continuare. Pentru că omul încă așteaptă să i se dea, nu încearcă să se dezvolte. Întinde mâna: dă-mi.
Pentru că da: cerem schimbarea doar pentru că e la modă.
La Ploiești, ca în orice oraș, s-a furat. Băieții deștepți furau cu trenul.(și nu e o figură de stil) Și-au furat, și-au furat… de peste tot… până când sacul a început să se termine.
Acum 2 ani, pentru niște modernizări pe fonduri europene, s-a decis că trebuie să se dea gratis abonamentul la toți oamenii din Ploiești pe perioada lucrărilor. Până în decembrie 2015, așa cum ziceam aici.
Dar românului îi place să i se dea lui, nu altuia. De ce să dăm la pensionari?! De ce să nu dăm la tineri?! De ce nu invers?!
Preluat din articolui lui:
- gratuitate pensionari – 60 bilete/lună
- gratuitate 100% pentru toţi elevii/studenţii cu domiciliul din Ploieşti
- reducere 50% elevi/studenţi din alte localităţi
- bilete speciale pentru pensionarii din alte localităti – preţ 1 leu
- vatmanii/şoferii, îmbrăcaţi la cămaşă (sau decent, nu în maiou şi cu pantaloni scurţi)
- vatmanii/şoferii fără discuţii la telefon în timpul cursei
- să existe muzică pe fundal în toate mijloacele de transport în comun (şi aşa suntem trişti!)
- mai multe tipuri de abonamente, pentru mai mulţi călători mulţumiţi
- plata prin SMS pentru mai multe servicii TCE
- un site decent
- o aplicaţie mobilă cu notificări inteligente, creare de trasee şi informaţii utile
- campanii de combatare a poluării mediului înconjurător
Ceea ce au uitat unii să zică despre transportul în comun ploieștean este că înainte de gratuitatea pe 2 ani… biletul era de 1.6 lei. Dintr-un calcul la prima vedere: gratis e mai scump decât un bilet pe care îl plăteam înainte.
Dacă nu ai niște bani nu poți face investiții. Dacă prețul unui km pe taxi este 1.5 lei nu poți avea pretenții ca omul ăla să repare mașina, să urmeze un curs de prevenție, să trăiască din asta.
Toate serviciile ieftine și gratuite sunt proaste, iar cu cât sunt mai ieftine, cu atât nimeni nu va mai investi în calitate.
cKy a zis
Ideile astea au falimentat și Galațiul.
Km la taxi se făcuse 1.19 deși licențele acordate erau mult peste maximul admis.
Tot așa s-a distrus transportul în comun pentru cascarabetele celor bine plasați.
Apropo aia cu 50% la studenții din alte orașe este penibila. Un student din alt oraș își va cheltui banii în orașul tău, deci va aduce bani la buget. Mai mult, el Îți mănâncă banii alocați pentru școlarizare, după ce îl școliți vei dori sa îl ții la tine în oraș ca de asta ai băgat bani în specializarea lui.
Costin a zis
Mda, obiceiul s-a mentinut si-n oferta pentru pensionari a CFR-ului. Mergi / nu mergi cu trenul, beneficiezi de 6 calatorii reduse cu 50% .
Pe parintii mei, socrii + alte rude pensionare nu-i urnesti din casa nici cu amenintarea unui cutremur iminent daramite sa-i urci in tren (oare din cauza ‘conditiilor’ speciale oferite pe timpul iernii? – daca mor in tren, sigur nu se descompun).
Mi s-ar parea mult mai fiabil un sistem prin care, daca renunti sub semnatura la aceste cupoane de calatorie sa beneficiezi de un ajutor
la plata facturii de incalzire sau la achizitia lemnelor / carbunilor sau chiar la micsorarea contributiei la unele servicii medicale.
Nu mai dau idei, poate le vin si lor.
Marius Cucu a zis
E o diferență acolo. Sunt 6 călătorii posibile. Se decontează dacă mergi, dacă nu mă înșel.
La noi… să se dea gratis pentru toată lumea. Ce? Orice.
Costin a zis
Totusi este o discriminare mascata. Unii subrezi mai au rude prin alte parti ale tarii, mai merg la Amara, Pucioasa, Felix sa se caute de-ale batrinetii, deci beneficiaza de un ajutor din partea grijuliului stat, altii nu.
Este ca in bancul cu tinerii casatoriti evrei in calatorie de nunta intr-o tara exotica…”Da, dar ai fi putut”…
Asta ca a nu mai zic de cetatenii ce stau la bloc si au incalzirea subventionata,
aia de la curti, ba !
Marius Cucu a zis
Corect. S-a pus problema și pentru căldură din câte am înțeles și parcă s-au făcut niște modificări sau urma să se facă.
Fu o emisiune prin decembrie pe la noi, dar a trecut pe lângă mine informația.
Costin a zis
Ceva de genul: „Daca nu ne pot subventiona si pe noi, macar sa le-o taie alora de la bloc !” 🙂
Adica sa pastramizam si capra vecinului !
Marius Cucu a zis
Nu… cred că tot UE țipă să se renunțe la tot mai multe ajutoare sociale.
florina a zis
Ultimele cuvinte din articol spun totul despre ideea de „ieftin si bun”…”Toate serviciile ieftine și gratuite sunt proaste, iar cu cât sunt mai ieftine, cu atât nimeni nu va mai investi în calitate.”
Poate ca ar trebui tiparite cu niste caractere foarte mari si afisate in fiecare scoala pentru ca generatiile viitoare sa nu-si mai bata joc de viata lor.