După ce Perplexity și-a făcut browser rămâne ca Google să răspundă și cu integrarea AI-ului și pentru Discover.
Am fost foarte interesat de Discover și era o sursă foarte bună de trafic. Odată ce ești acolo poți să ajungi să ai trafic foarte bun și susținut. Cu un pic de spam poți să ajungi să fii prezent și mai mult în Discover.
Depinde cât de mult te joci cu algoritmul, e clar că nu poți intra cu Știrile zilei în preferințe.
O singură treabă mai garanta traficul pe internet și anume cel din zona de Discover. Iată că și asta vrea să schimbe Google, să îți facă algoritmul un sumar pentru ceea ce primești în feed-ul acela.
Practic, o bună parte din presa tradițională o să dispară. OK, oamenii care aleargă pe teren și generează știri clasice nu vor dispărea, însă ce este pe lângă o să moară în următorii ani. Sunt tot mai convins de asta.
Pur și simplu se schimbă paradigma, se schimbă atât traficul, cât și felul în care ne vom raporta la presa de acum încolo. Am mai discutat despre asta.
Pe de altă parte, cred că o să fie o nouă eră a internetului, dacă vei primi un sumar al știrilor, al informațiilor inclusiv acolo probabil că vom avea perspective noi și vom consuma diferit conținutul.
Nu pot vedea direcția, efectiv nu mă duce capul să anticipez ce va urma, dar probabil tot pe bază de „prompturi” o să fie. În SUA deja se testează asta pe câteva nișe, să vedem cum o să fie când ajunge și la noi.
Din punctul meu de vedere cel puțin 50% din ceea ce scriu publicațiile din liga mare sunt informații de umplutură, de multe ori sursa e contul de Facebook a vreunui influencer, vedetă sau politician care a postat nu știu ce emanație intelectuală…
Sincer câteodată aș prefera un rezumat și o filtrare a tuturor postărilor la kilogram.
Probabil fix asta se va întâmpla. Cu ocazia asta cred că se vor cerne multe site-uri de știri. De preluări, de fapt.