În ultima vreme, am resetat un pic tot ceea ce a însemnat site-uri. A fost muncă titanică pentru site-uri pe care nu le actualizasem de mult timp, ce probabil se va lăsa cu urmări și pe anul următor.
Față de începuturile internetului, Google e la ani lumină cu tot ceea ce face din motorul de căutare. Totuși, mai mereu caută să facă lucruri noi, să evolueze și să țină piața ocupată.
De ceva timp au zis că este bine să mergem pe mobile first. Pentru cei neinițiați, indexarea se va face întâi pe mobil, nu pe desktop, așa cum s-a făcut până acum.
De atunci, Google a avut câteva idei strălucite, una dintre ele a fost să schimbe titlurile din SERP. E amuzant să vezi ce se întâmplă în rezultate. Pe de-o parte, era de așteptat ca asta să se întâmple, pe de altă parte, felul în care sunt adăugate titlurile și descrierea n-au nicio legătură în non engleză.
Așa, un mic exemplu că mi-a schimbat titlul articolului de mai jos și, din punctul meu de vedere, e mai mult clickbait acolo, eu am pus numele televizorului în titlu, am vrut să fie informația completă, nu să dea omul click și să plece de pe articol că el, poate căuta, modelul de la LG. Bine, discuția e mai amplă pe căutarea asta, eu am interogat Samsung Neo, probabil vrea să se laude că știe mai multe.
Pe lângă asta, parcă este perioadă frumoasă pentru conținut duplicat. Nu mai are nicio treabă cu nimic, mai ales pe micronișe.
Dacă mergem pe căutări și mai mici o să observăm că sunt site-uri cu conținut generat automat ce stau bine mersi înaintea site-urilor normale.
Era o perioadă mișto în care conținutul chiar conta. Bine, lucruri noi s-au întâmplat și relativ bune. Cumva, impresiile de pe Youtube au ajuns și în SERP.
Adrian Bolocan a zis
Se străduiește și el… :))
Mark a zis
Google s-a stricat demult. De exemplu, in urma cu 10 ani orice cautare iti dadea rezultate mult mai exacte. De multe ori trebuie sa apelez la alt motor de cautare.
Marius Cucu a zis
Da, mai ales pentru căutări noi se întâmplă asta. Până reușește să îți facă o profilare. 🙂
Mark a zis
Pentru cautari noi e oarecum de inteles. Dar si pentru cautari mai vechi da rateuri la greu, folosesc google dinainte de 2000 asa ca pot face comparatii.
Marius Cucu a zis
Nu contest, acum e una dintre cele mai proaste perioade ale Google, de prin 2012 încoace, de când spam-ul era în floare. Cumva l-au reîntors.
Mark a zis
Ai pus punctul pe „spam”! se pare ca google nu mai face nimic in sensul asta. In ultimii ani se axeaza doar pe schimbari de look.
Marius Cucu a zis
Discutabil. Dacă facem comparație cu 2010 conținutul e mai bun acum. Că, în teste, conținutul duplicat ajunge cot la cot cu cel original, că sunt fel de fel de tehnici de spam, e o poveste. Dar, pe ansamblu, este o evoluție.