De promoții am mai vorbit, de Black Friday la fel, de reducerile din online am vorbit. N-am vorbit, însă, de comportamentul cumpărătorului.
Știți că astăzi este iar campanie de reduceri la eMAG și că toți s-au activat să mai pișcoteze un pic.
Astăzi, însă, începe să mi se confirme un lucru. Utilizatorul aleargă după promoții cu câteva ore înainte de a cumpăra.
De Black Friday boom-ul a fost la deschidere. Comisioane înregistrate de pe click-uri cu 2,3 ore înainte. Acolo era și normal, a fost cookie special, foarte mulți șacali au stat la pândă.
Astăzi aceeași situație. Oamenii caută cu câteva ore înainte, se informează și acționează din ce în ce mai rapid.
De aici prevăd următoarele: perioadă de cookie redusă pentru afiliați în anii următori. Poate 48 de ore, poate 24 de ore. Nu știu, dar sigur se vor înăspri regulile. Poate doar în campanii pentru început.
Magazinele își permit. Suntem deja prea mulți.
ionică a zis
Asta e acum de sarbatori. La ce foame o sa fie din ianuarie o sa puna cookie 4 luni ?
Marius Cucu a zis
De sărbători, în campaniile de reduceri. A, da chiar. Am uitat să precizez faptul că aplicația nu înregistrează comisioane și că peste 50% comandă de pe mobil.
ionică a zis
Raspunsul lor a fost ca dupa BF o sa dezvolte o solutie si pe aplicatia de mobil. #dreamon ?
Marius Cucu a zis
Just dreaming…
Postolachi Dumitru a zis
Afilierea încă nu a ajuns la saturație doar se transformă și intervine selecția naturală unde doar cei puternici rezistă…
Îmi amintesc de cuvintele unui proprietar de magazin de acum 2-3 ani care spunea că afiliații plantează cookies doar-doar o pica ceva. Iar el voia genul de afiliați care la maxim 100 de click-uri să aducă minim o comandă nu de genul care bagă 10.000 de click-uri și abia se adună de o ciorbă de pește.
Orice metodă de monetizare e prost înțeleasă la început și mai apoi se limpezesc apele. Îmi amintesc de adsense câte minți a înfierbântat, cât spam s-a făcut în ideea de a face bani din adsense sau cât de înjurat a fost.
Cam la fel stăm acum și în afiliere unde abia dacă suntem la genunchiul broaștei…
PS: La tine merge cu PPC-ul pe Adwords? Căutam ceva și abia pe pagina a 5-a de rezultate am văzut o reclamă de-a ta la mașini de spălat (ducea spre site de aia mi-am dat seama că e a ta).
Marius Cucu a zis
Teste, teste, momentan. Nu investesc mult in adwords, eu fac afiliere de continut în 99% din cazuri. Asta înseamnă profit pe termen lung.
Nișa aia este full și sunt 2,3 proiecte foarte bune.
Plănuiesc fashion și cosmetice pentru anul viitor. Inca studiez nișele.
Postolachi Dumitru a zis
Nu nișa e problema ci modul în care vii în întâmpinarea nevoilor consumatorului. Dacă știi ce vrea poți ataca orice nișă.
Marius Cucu a zis
Eu fac alt tip de afiliere. Vreau să aduc plus valoare, nu să prostesc omul și să mă înjure. Pe IT am reușit să fac un proiect care ușor va ieși din zona de afiliere și va crește din contracte directe.
cKy a zis
Corect, ăsta este un criteriu pe orice nișă, doar că de cele mai multe ori sunt site-uri care au devenit un fel de brand iar utilizatorul comun dă căutare și se duce acolo, că acolo în duce google.
Marius Cucu a zis
Pam, pam. Ai pus punctul pe I. Tu știi și despre ce proiect vorbesc. E multă muncă la început, dar după… merge de la sine.
Postolachi Dumitru a zis
Și eu îți cunosc proiectul, e fain dar eu personal nu-s în target 🙂
Marius Cucu a zis
E imposibil să fie toată lumea în target. Dar e pe placul meu și am stat mult să-l bibilesc. La bază, chestiiutile s-a vrut același lucru. Doar că a fost un fail. 🙂
Postolachi Dumitru a zis
Nu mă înțelege greșit, nu sunt în target nu pentru că nu m-ar interesa domeniul ci pentru că sunt deja în domeniul respectiv de o viață de om cu plusurile și minusurile de rigoare.
Marius Cucu a zis
Păi tocmai. Așadar… nu ești în target-ul site-ului. Nu e pentru cei care știu deja ce au de făcut…