E o știre pe care am ratat-o săptămâna trecută. Nu știu în ce context am omis să scriu despre asta, însă mi se pare că suntem într-un moment important.
În 2017, când am fost de la Lyon la Paris am folosit Flixbus. Era drum de noapte, aveai prize, aer condiționat. Era ceva impresionant pe atunci. Prețurile erau acceptabile, de fapt, a fost cea mai ieftină variantă să ajungem la Beauvais, în Paris.
De atunci, pe oriunde s-a putut, în călătorii, am verificat și dacă e disponibil Flixbus că prețurile și condițiile au fost foarte bune de fiecare dată. Plus că sistemul lor este foarte OK.
Rezervi online, devii un cod QR și aia e. E civilizație prin simplul fapt că ești filtrat de aplicație. În plus, flota a fost mai mereu una destul de nouă.
De exemplu, Portugalia am făcut-o cu Flixbus. Mers din oraș în oraș cu bani super puțini: prindeam bilete și cu 2 euro.
Observ că Ploiești – București, la ore proaste, ce-i drept, îl faci și cu 5 lei. Da, prețuri de dumping, de 2-3 ori mai mici ca cu trenul?!
Pentru mine e suficient să fie măcar o variantă un pic mai târziu de 23.00 între orașe. Tare interesant o să fie dacă oamenii intră și pe Valea Prahovei. Oare câte ore faci până la Brașov? (am simulat, faci 4 ore din București și sunt bilete de la 10 lei)

Acum noi ca țară mi se pare că suntem în urmă rău cu autogările, cu sistemul de autobuze. Din ce înțeleg, momentan intră cu aplicația și prin intermediere cu parteneri locali. Dar tot e bine că intră cu regulile lor și cu civilizație.
Văd că, inclusiv, spre Buzău e traseu.
Am mers de la Paris la Eindhoven cu Flixbus, acum vreo 2 ani, cand Wizz a binevoit sa anuleze zborul catre Iasi (bine, a fost o greva, nu erau nici trenuri…).
7 ore ore jumate drumul – interesant, dar nu cred ca as vrea sa mai experimentez.
Ah, da, bun de precizat și asta. Trebuie luate estimativ orele pentru că, de obicei, apar întârzieri.
Plus că, în toate țările civilizate, trenurile au punctualitate. Ok, întârzie 5-10 minute, dar cu Flixbus pe autostradă s-ar putea să nu fie chiar atât de fix totul. Ultima experiență a fost anul trecut în Belgia, am mers din Antwerp în Bruxelles cu ei și am făcut cu 40 de minute mai mult. Cu trenul făceam mult mai puțin. Dar și cost la sfert.
Plus prețuri dinamice, exact ca la Uber, Bolt. În funcție de încărcare poate fi mai scump decât trenul. Dar, de exemplu, 10 lei până la București cu autobuzul?! Păi ce vrei mai mult?! Nasol e că e autogara cam departe de civilizație, din ce-am văzut.
Partea bună e că aduc niște standarde de confort.