Black Friday anul ăsta n-a mai fost neapărat despre Emag, ci și despre alte platforme. Sunt curios să văd rezultatele, dar piața s-a mai diversificat, dacă vreți. Chiar și așa, promovarea cea mare a fost a Emag-ului: a știut să se ducă unde trebuie: să aducă tinerii clienți pe site. Strategia cu Beach Please și live-ul cu Popovici a fost exact ce trebuie: au crescut baza de clienți, au diversificat.
Până la urmă, este și greu să mai penetrezi piață: unde să te duci în altă parte? Doar să te pui cu cei tineri și rural. Să faci cât mai accesibil ruralul.
Eu am comandat destul anul ăsta și am prins și mici oferte. Asta pe eMAG. Diferența, mi se pare că s-a făcut la fashion, odată cu intrarea Trendyol. Tare curios sunt să văd cât au cheltuit oamenii pe marketing. Mi se pare că au fost și ei destul de prezenți. Apropo, dacă recent văzusem Metz pe Temu acum m-au ochit și pe Trendyol. Ce chestie! Altfel, am primit produsele de pe Trendyol de pe ePantofi și de pe Sneakerit, adică magazine care sunt prezente și pe marketplace-ul Emag.
Apropo de marketplace, sunt pe grupul de selleri și probleme ca anul ăsta n-am sesizat niciodată. Atât de multe plângeri. Platforma e clar că n-a funcționat așa cum trebuie în prima parte a zilei.
Pentru noi ca utilizatori: 504 error, apoi voucher-ul nu s-a activat. Adrian s-a chinuit toată ziua să-l activeze și până la urmă a luat calea Trendyol. Am vrut să anulez comandă pentru că am bifat cardul de firmă din greșeală și n-am mai putut anula, iar comenzile alea deja au plecat. S-a rezolvat pe chat după, dar ca idee.
Pe afiliere, sunt mulțumit, s-au vândut câteva sute de televizoare prin link-urile mele, ba chiar timid sunt și vânzări de pe Youtube. Greuț, cu pierdere de referral, însă măcar văd că mișcă.
Ca selleri se pare că au fost probleme mari cu stocurile. Nu le afișau în platformă. Cumva, ei își alocă 100 de produse și după prima comandă aveau stoc epuizat. Cei cu FBE au avut probleme majore. Vă dați seama ce trist este să bagi 1 million de euro în stocuri, eventual să iei o linie de credit fix pentru evenimentul ăsta și poc, nu poți să îți listezi produsele.
Altfel, cu toate problemele astea, statistica e aproape de ceea ce au zis la conferință: oamenii au făcut cât au estimat.
Sigur că, pe lângă cifrele oficiale, sunt niște întrebări referitoare la creștere, dacă este chiar pe bune. Avem inflație mare din nou, avem TVA suplimentar. Creșterea s-ar putea să nu fie chiar creștere.
Interesante sunt și categoriile din top 10. Cosmetice, băuturi și jucării:
Top categorii de produse comandate
- Produse cosmetice, suplimente și înfrumusețare – 820.000
- Băuturi, băcănie, petshop și curățenie – 776.000
- Jucării și articole pentru copii – 402.000
- Laptopuri, IT, birotică, papetărie și cărți – 142.000
- TV audio-video și gaming – 105.000
- Telefoane, tablete, wearables și caști – 178.000
- Electrocasnice mici – 181.000
- Electrocasnice mari – 97.000
- Articole fashion și sport – 122.000
- Articole de mobilă și casă – 189.000
În comunicat mai zice așa:
- Creștere de peste 10% față de anul trecut adusă de cei 703.000 de clienți care au comandat 3,5 milioane de produse din toate categoriile
- Spre deosebire de ediția anterioară, au fost comandate cu 97% mai multe produse de gaming, cu 63% mai multe suplimente și vitamine, cu 50% mai multă cafea și ceai, cu 30% mai multe produse de igienă, cu 28% mai multe articole de încălțăminte
- Aproape 34% dintre comenzi au fost achitate în rate, iar o treime dintre acestea au fost plasate prin MyWallet cu dobândă zero
- A fost și Black Friday-ul tinerilor, cu 8.500 de bilete la festivaluri și experiențe și peste 18.000 de kendame comandate într-o singură zi
- Rezultate extraordinare pentru sellerii din Marketplace: Peste 15.000 de selleri au vândut peste 1 milion de produse

Nu ti se pare ca a devenit un gigant obsedat de creștere continuă? Efectiv, în cazul meu, motivele pentru care comand de la eMag anumite chestii (si nu de puține ori) este plata in 4 rate fără dobândă. Că nu am mereu toată suma la dispoziție sau pur și simplu prefer uneori să țin oleacă de bani pe card pentru alte urgențe. Din păcate cu trecerea anilor eMag a devenit din ce in ce mai greu de abordat , lipsa unui numar de contact la care să pui întrebări, răspunsuri care vin prea târziu. Nici măcar ca seller nu ai posibilitatea să ii suni.
Mi se pare că anul ăsta începe să îi atace Trendyol suficient de mult încât să revină cu picioarele pe pământ. Au scăzut comisioanele pentru selleri, au crescut la noi.
Cât despre comunicarea cu ei… de la anul o să fie și mai mult AI, gata cu comunicarea directă.
Eu nu mai comandasem de mult de la ei, până anul ăsta. (bine, făceau comenzi cei din casă) însă nu mai urmărisem flow-ul lor de ceva timp. Față de chinezi stau bine cu comunicarea și imediat mi s-a dat operator când au fost probleme mai ample. Numărul de contact nu cred că o să revină, poate doar când AI-ul o să fie suficient de bun ca să facă asta și nu cred că vrei să vorbești cu un Dana, Doina cu voce.
Mda, cu voucherul m-au lămurit și pe mine, după ce a trecut Black Friday… ERA pentru prima comandă ever din aplicație. Comunicarea eMAG a fost „la greu”…
Poate am îmbătrânit și m-am îmbogățit, dar nu mă obsedează prețul cel mai mic. Sigur că e important să fie mai ieftin, dar prefer comoditatea dacă se poate. Văd că mulți s-au plictisit și nu prea au nevloie de nimic, așa că dau cu hate. La noi se merge în principal pe bunurile de larg consum, dar în fiecare an au fost oferte bune. La obiectele scumpe cred că e de înțeles că te documentezi și urmărești din timp. De la eMAG am luat niște vin (33 lei sticla care de obicei e 40-50 lei) și o sticlă de ceva cosmetic pentru doamna. În wishlist am chestii la care n-a mișcat prețul, dar sunt jucării pentru adulți – un Fujifilm X100VI, doze de pick-up și ceva accesorii pentru cafea.
Eu mai nou fac un fel de bullying cu magazinele gen AVStore înainte să înceapă nebunia – sun și îi întreb dacă reduc prețuri la ce mă interesează și dacă sunt dispuși să-mi vândă atunci la viitorul preț redus. De cele mai multe ori merge pentru că sunt produse scumpe care se vor vinde în volume mici și scapă mai repede de nebunia cu livrarea. Oamenii sunt foarte ok și îți povestesc cum văd ei campaniile și care e strategia lor. Anul ăsta mi-am cam făcut de cap, dar noi noaptea aveam toate comenzile gata.
Apropo de PS5 de care ziceai tu (bine) că era produs cârlig, era încă pe stoc la vreo 2 ore de la start.