Am deschis recent cont de business online cu câteva click-uri. Mi s-a părut noaptea minții ca totul să funcționeze, să nu mai nevoie de deplasări la vreun sediu. Doar actul de identitate și actele firmei le-am depus. Online.
La cealaltă entitate am bancă tradițională. Cu sedii mari, cu oameni mulți p-acolo, cu o relație interumană.
Bine, am legat treaba asta cu un ANAF, n-am ieșit chiar degeaba din casă… Dar tot consider că, având absolut toate datele firmei, ale administratorului, puteau fi rezolvate de la distanță.
Însă da, aveau nevoie de un act fizic semnat. O cerere. M-am amuzat, s-a „iscălit”, s-a trecut CIF-ul firmei și-am plecat. A fost și programare în prealabil, n-am ce comenta.
Dar e trist că în 2025 încă mai sunt bănci cu astfel de practică. Chiar și așa, raportat la vechea bancă, suntem la ani lumină. Aplicația e funcțională, te loghezi cu amprentă, ai extrasele așa cum le ai, nu mai schimbi parolele când ți-e lumea mai dragă, n-ai comision pe respirație ca la principala bancă românească. Chiar mă gândeam la asta zilele trecute: am scăpat de naiba!
Ah, apropo, Unicredit vedeți că dacă nu există o tranzacție efectivă, pe cont nou, nu poți scoate un extras cu IBAN-ul vizibil la voi ca să completezi în anexele de contracte. Practic, plimbi banii prin conturi că programatorii voștri au tras chiulul.
Odată ce apar băncile în regim digital poate ar trebui să mai modificați și voi procedurile că sunt costuri pentru toată lumea în toată birocrația asta.


Adaugă un comentariu