Facebook și Google se luptă pentru supremație. Se luptă pentru câștigarea utilizatorului, pentru a avea cât mai multe date despre el.
Evident, ambalează totul cu ajutorul unor servicii mai puțin sau mai mult gratuite.
În cazul de față vorbim despre AMP și Instant Articles. Google, respectiv Facebook. 2 servicii ce ar trebui să îmbunătățească experiența cititorului. Ca el să primească mai rapid conținutul, compresat cu ceva algoritmi.
Am testat și unul și altul. Pentru mine n-a avut nicio relevanță nici din punct de vedere SEO, nici din punct de vedere al traficului pe Facebook.
E drept, din a 2 a sursă… nu mă bazez atât de tare. Nu am nici 100 de unici veniți de acolo pe zi. Hai 200 în zilele bune. Sigur, mă refer strict la blog.
În schimb, pe Google traficul este mai ok. Dar m-am jucat destul în ultimul an cu AMP, pe diverse proiecte. Nu pot să zic că merită să îți bați capul cu acesta. Eu unul n-o fac.
Sunt curios dacă am oameni care cred că merită serviciile. Din ce văd și pe afară nimeni nu reacționează pozitiv pentru cele 2.
Postolachi Dumitru a zis
Cu Instant Articles nu mi-am bătut capul dar AMP este o mizerie… mizerabilă… pentru că tot ce înseamnă behavior… e imposibil.
Și eu am nevoie să studiez comportamentul utilizatorului ca să-i servesc fix ceea ce are nevoie nu doar să-l las să citească ca prostul 10 pagini până găsește ceea ce caută (dacă găsește).
Bucur a zis
Mi se pare un experiment nereusit acest AMP, nu mersi…