Dacă ne uităm în spate, Blue Air a avut la conducere oameni cu probleme mari cu legea, dacă ne uităm mai aproape, tot ei au reușit să ia un ajutor de stat din pandemie imens, având în vedere tot ceea ce au la sol. Garanții de stat, combinații, treaba lor.
Tarom și Blue Air sunt unele dintre puținele produse românești. Nici pe departe nu sunt perfecte, nici pe departe nu au cei mai buni angajați, dar tu ca instituție a statului să vii să îți faci PR pe o altă instituție, mă refer strict la cei de la ANPC, mi se pare greșit. Tu te ocupi de probleme punctuale, nu trebuie să influențezi în vreun fel sau altul deciziile oamenilor din postura pe care o ai.
Aseară guvernul s-a mișcat mult prea repede, deși e clar că e sezon și că lucrurile nu sunt atât de simple, nu poți să preiei bătând din palme toate zborurile unui operator low cost. Mai ales, după o pandemie în care avioane s-au produs și livrat lent și foarte lent.
Ironic este faptul că la Ministerul Mediului, de unde, aparent, problemele au început, este un ministru de la UDMR.
Oare ce s-ar fi întâmplat dacă nici Tarom n-ar fi fost de stat?! Mai putea cineva să repatrieze oamenii? 🙂
Da, sunt conștient de mizeriile pe care le-au făcut cei de la Blue Air în ultimii 2 – 3 ani, am fost și eu pe lista de recuperare și abia după 2 ani am recuperat banii de la ei, dar dacă îi omori de tot n-o să mai vezi deloc banii ăia. Să nu mai zic că aveau sloturi importante pe anumite aeroporturi din lume.
Costin a zis
Cum de ce?!? Ai imprumutat-o la greu, ai topit banii si-cuma ce-ai vrea, sa se puna coana Kovesi pe tine ? 😉
ice4you a zis
Transferi activele pe „Blue Sky”; intri in insolventa cu datoriile si odata cu ele si creditul garantat de Sica cu tot cu increngaturile politice; faliment cu executare silita pe fierul vechi ramas, sanatate si treaba merge inainte.
Aia cu Kovesi ar fi buna de banc, dar nici de unul sec nu merge.
Marius Cucu a zis
Fiind atâtea datorii la stat mi-e că nu le pot muta așa de simplu. Cel puțin, în ultima vreme, am văzut că statul începe să urmărească mai bine banii, activele. Evident, dacă se vrea.
ice4you a zis
Tu vorbesti serios? Ai uitat toate tunurile din ultimi 15 ani si pierderile de z’de’miliarde ingropate cu succes in dosare taraganate de „statul de drept” pana s’au prescris sau pierdut in instante ca erau instrumentare ca atare? Pai ce e la Blue Air, e mizilic. Mai vorbim. 🙂
Later edit: Cum niciodata nu ma insel, nu era „Blue Sky”, dar e in pregatire fuziunea spre AirConnect, compania unui securist old school! :)))
Marius Cucu a zis
Nu știu dacă se pot aloca așa ușor sloturile spre AirConnect.
ice4you a zis
Manevra era pregatita, mai rabda oleaca. A, da, garantiile ptr credit sunt niste avioane castare la fier vechi si un teren extravilan in Baneasa cu valoare de piata mizera. :))))
Marius Cucu a zis
Da, da, ambele părți au făcut mizerii, vorba unora, se bat securiștii între ei. Dar e păcat să faci praf concurența pe low cost.
billy a zis
intreba cineva pe un site, ce legatura e intre Ministrul Mediului si CEO Wizz Air?
Stefan a zis
Sunt interese multe, probabil să facă loc altei companii, condusă de cine știe cine.
Marius Cucu a zis
Un articol mai complex aici.