Am un grup de amici toți pe motocicleală. Toți au maxim un an de când merg pe 2 roți în zona asta de sud a țării, mai agitată.
Ieri am văzut un video cu unul dintre ei cum i-a fost tăiată calea. Poc! De altul astăzi aflu că a avut probleme. Că abia a ieșit din spital cu o mână în ghips.
Un al 3 lea a picat de unul singur, „neasistat” de un alt participant la trafic. Dar chiar și așa: o greșeală de a ta, alături de 2 ale celorlalți participanți la trafic… e trist.
Nu sunt din seria teribiliștilor, dar știm cu toții că nici cu mașina nu ți-e bine pe drumurile patriei. Dar cu 2 roți?!
Oricum, mi se pare că după pandemie parcă a explodat treaba asta cu 2 roți.
Eu zic pas!
Ca sa fi safe pe motocicleta, din punctul meu de vedere, iti trebuie o inteligenta peste medie. Cand mergi pe motor nu trebuie sa fi prost. Acelasi lucru l-as spune si despre un sofer bun.
Cand esti destept peste medie cunosti anumite reguli de bun simt, anticipezi anumite situatii, cunosti anumite consecinte ale gravitatiei, vitezei, suprafetei ude. Trebuie sa stii ca hainele de protectie pro sunt mult mai bune de cat cele ieftine sau nimic. Trebuie sa stii ca daca ai masina sau motocicleta trebuie sa iti permiti sa o intreti si sa cumperi cauciucuri. Nu ai bani de cauciucuri sau de intretinere (mai tot timpul), nu ma refer la o perioada de o luna sa zic asa unde poate ai dificultati financiare, atunci nu te duce capul si nu ai sigur inteligenta necesara sa mergi pe motor.
Cand iti taie cineva calea sau deja ti se intampla numai necazuri in trafic si nu din cauza ta, eu tot baniesc ca undeva gresesti. Incetineste sau fi tot timpul vigilent in intersectii, treceri de pietoni, etc. Eu cand vin odata pe an in Ro vad minim 50% din motociclisti ca fiind idioti. Nu au treaba cu motorul. In Belgia, de exemplu, daca aproximez bine, cam maxim 20% fiind idioti. Poate conteaza ca aici ai mii de camere de viteza si sute peste sute de camere de masoara viteza pe anumite distante?
te inteleg perfect, acum cativa ani buni o cunostinta a murit undeva la tara intrand cu o viteza relativ mica 70-80 intr-un podet, a fost aruncat in cel de-al 2 lea podet iar lovitura a fost atat de puternica la cap incat a decedat, de atunci nici nu vreau sa aud de asa ceva
Cunosc și eu o personă care a decedat în urma unui accident pe un motor, și nu era nici măcar să zici motocicletă ci scuter.
Mijloacele de transport public sunt și mai sigure și mai convenabile.
Sa o luam logic si pe rand. Daca inca de la aparitia omului, toti cei care au murit din diverse motive pot fi catalogati ca fiind prosti, prin analogie rezulta ca au ramas in viata doar desteptii? Daca da, inseamna ca nu va mai muri nimeni de acum inainte. Sa ma explic. Poti avea accident de avion, fiindca te-ai uitat pe cer si ai cazut in canal. Citesc si nu-mi vine sa cred. Poti sa fi Mafalda, Nostradamus, baba Vanga, mama Omida, etc., fiindca n-ai sa scapi de necaz/accident, oricat ai fi de destupat la minte, fiindca nu traiesti singur pe Terra, iar viata ta e nesigura oriunde, oricand si depinde de cei din jurul tau. Majoritatea oamenilor au ramas marcati psihic/fizic pe viata in urma unor evenimente normale. In general, desfasurarea vietii si activitatii banale individuale se face in raport cu evenimentele considerate „marcante”: inainte si dupa Christos, inaite si dupa primul razboi mondial, inainte si dupa al doilea razboi mondial, inainte si dupa cupremurul din 1977, inainte si dupa lovitura de stat din 1989, inainte si dupa 11 septembrie,iar mai nou, inainte si dupa pandemie. Cu siguranta ca vor mai exista „evenimente importante” la care ne vom raporta.N-am auzit pe nimeni sa-si evalueze viata inainte si dupa raceala, inainte si dupa nunta, inainte si dupa fractura, inainte si dupa ciorba de burta, etc. Pentru carcotasi, printre cele mai grave accidente cu urmari nefaste, sunt accidentele casnice, cele de la locul de munca, cele generate de malpraxis, etc., iar peste toate astea, cele produse de calamitati naturale. Despre ce fel de atentie si preventie vorbim?
Daca tot trebuie sa murim, ce rost are sa mai conducem preventiv si sa fim atenti tot timpul la intentia celorlalti din trafic. Daca aveam posibilitatea mi-as fi luat un Hammer H1, sudam niste bare metalice roate si ma durea-n pix de toti si de toate. Mu se rupe ca e limita de 30, eu conduc cum vreau si calc ce vreau.
Sau alta, sa presupunem ca am luat cat. A si imi iau motor azi. Maine mi se rupe in paispe si conduc motorul cum vreau. Ma doar la pix ca dau altii peste mine. Sa fie atenti la tarfic si la motociclisti ca mine. Ca daca eu mor sau imi rup picioarele, ma-sa lor plange. A mea fericita.
Cascati ochii la trafic cand conduceti motorul. Sau chiar si masina. Preveniti cat puteti. Sunteti in control si poate puteti evita o tragedie la un moment dat.
Aici vorbim de cazurile cand esti in control. Nu cand esti in avion si nu pilotezi tu. Sau cand e razboi sau alt exemplu aberant.
Zic de cei care conduc indisciplinat. Care nu le pasa de viata lor sau a celor din jur. Normal ca se pot produce accidente indiferent cat de atenti si preventiv conduci motorul, dar ce ar fi sa contribuim cat putem la scaderea numarului acestor.
Am trecut si eu aproape printr-o tragedie, cu masina, fiind lovit in spate. Eu aveam maxim 5km/ora, iar masina de m-a lovit avea peste 70. Aveam doi copii si un adult in spate. Din fericire, toti in centuri. Ne-a lovit ca racheta. A venit specialist de la politie sa investigheze accidentul. 4 ore am stat acolo. Nu a descoperit nici o urma de franare de la masina care ne-a lovit. Am scapat toti cu bine. Masina mea per total. Cealalta masina zob iar soferul in coma 4 luni la aparate. Sunt situatii cand nu ai ce face si nu esti in control.
Am vazut ca vine tare din spate dar nu am avut timp sa zis vreun cuvand. Ne-a aruncat cam 50m de la locul impactului. Norocul meu a fost ca aveam spatiu sa evit masinile din fata si mi-a luminat cineva mintea sa nu virez spre ditamai santul sau spre un cap de pod, respectiv copac.