Sunt curios unde vom merge cu online-ul. Ori sunt eu prăjit, ori bătrân, ori mi se pare că am ajuns într-un punct în care toată lumea fură la cântar. Și rău de tot.
Mai nasol e că treaba asta ține de imagine, iar imaginea vinde.
Toată treaba asta am pornit-o acum câteva zile, când pe un grup de foto un băiat a venit să vândă o poveste. Știți cum e în marketing, un sâmbure de adevăr există. N-ai cum să zici o poveste fără să fie și ceva adevărat p-acolo. Sigur, continuarea și demascarea omului au fost amuzante. Că doar lucrează la Global Records, nu? (discuția e mai lungă decât cea din screenshot, însă au fost și multe audio p-acolo)

Ideea e că se fură la cântar de mult. Întotdeauna Google, Meta au încercat să facă lucrurile să fie OK, cel puțin la nivel declarativ. Adică dacă s-a inventat un tool de follow-unfollow, la un moment dat s-a banat. Mai greu, dar s-a făcut.
Eh, acum AI-ul vine cumva și te ajută mai mult să faci procesele repetitive mult mai simple. Și cred că aplicațiile de genul ăsta vor continua să fie tot mai prezente și intruzive.
Aveam o discuție recent cu niște oameni din industrie și am ajuns la concluzia că doar retenția pe video o să mai fie metricul cel important. Asta pentru că mesajul tău nu mai ajunge la om. Oricum, sunt șanse mari să nu ajungă la omul care trebuie.
Stând destul de mult pe Youtube în ultima perioadă am observat că e o discrepanță foarte mare între reach-ul organic și cel înflorit.
Dau 2 exemple rapide pe care să le luați ca extreme:
Ne uităm la numărul de vizualizări și vedem aproape 5M și 200K likes la primul material, iar al 2 lea 1.3M și 2K likes. Nici ca dislike-uri nu suntem atât de departe.
Sigur, sunt nișe diferite, sunt emoții diferite, e mult mai multă interacțiune pe zona de revoltă, dar mi-e greu să cred că vizualizările sunt reale la al 2 lea material. Că sunt mulți din India, că e promovare locală, ceva dă cu virgulă. Un procent de 5-10% de like-uri era mult mai realist.
Ok, sunt convins că doamna de la știri nu are un interes pe imagine, poate mai degrabă să își crească orgoliul că a muncit pentru o filmare.
Problema este că 90% din industria de influenceală face asta. În teorie, pe la spate, toți vorbesc, dar nimeni nu face nimic. V-ați gândi că sunt agenții care ar trebui să facă propunerile corect, să facă oamenii ăia un research. „Dar nu sunt plătiți pentru asta”.


Fă ceva cu site-ul… eventual redenumește-l F5 – Marius Cucu Blog
Am tot făcut. Nu rămâne decât să pun WP chel și să iau tabelele cu comentarii și articole de aici. Nu îi dau de cap.