M-a întrebat lumea, de multe ori, ce se întâmplă cu SEO, dacă să schimbe o temă, dacă să treacă de la Genesis la alt framework, dacă este link-ul nofollow, dacă este dofollow și așa mai departe.
Multe lucruri care, în 2017, după parerea mea, nu mai există. Sau dacă încă mai există nu mai contează foarte mult, ci este un cumul de factori care te ajută să îți îmbunătățești pozițiile în căutări.
Cel mai important lucru ce s-a modificat în ultimii ani: conținutul. Avem mult mai mult conținut unic, fie că este rescris, fie că sunt copiate ideile, dar e conținutul tău expus publicului tău.
Și cam pe asta se bazează SEO acum. Prima poziție nu mai este doar a ta, ci se împarte în mai mulți.
Google s-a deșteptat, el chiar învață pe zi ce trece prin tool-urile pe care le oferă gratuit: Google Analitycs, Adwords, Insights, Blogger și așa mai departe.
O mică revoluție a făcut-o și Analytics Universal cu care Google a înțeles ce face utilizatorul pe pagina ta, dacă închide pagina sau nu, pe scurt tracking.
Nu mă deranjează deloc că învață, mă deranjează că mănâncă din trafic și fură business-urile oamenilor: rezultatele de la diferite competiții, review-uri pentru restaurante și așa mai departe.
Ce nu mai merge ca înainte?
Nu am zis că este interzis să nu mai faceți, este bine să mixați orice acțiune, dar din punctul meu de vedere nu mai funcționează:
- comentariile pe bloguri
- înscrierile în directoare
- share-ul pe grupuri
- seo spam prin cuvinte cheie în articole
- seo spam prin titlul articolului
- seo spam prin taguri
Dacă acum câțiva ani aceste practici funcționau foarte bine, în perioada următoare, odată cu noile update-uri de la Google și pe motoarele de căutare locale se vor face modificări.
Activitatea utilizatorilor pe site, dar și interacțiunea din social media va conta tot mai mult. Nu alergați după numărul de like-uri, nu ajută la nimic.
Locație. Sunt peste 55% dintre oameni care folosesc Google Chrome. Foarte mulți sunt și pe gadgeturile mobile. Acestea au localizare. În plus, avem vocea de ceva timp. Google a învățat tot mai multe din astea și evoluează, algoritmii evoluează.
Investiți în aspectul site-ului, puneți-vă în locul unui utilizator care nu știe ce e ăla WordPress, care este atehnic. Gândiți-vă la interfața mobilă a site-ului. Să fie user friendly.
Lucrurile se schimbă, SERP-ul se modifică, comunitățile rămân.
Coffee a zis
Multumesc pentru mentionare! Inteleg ca isi pierd din importanta si pluginurile SEO si viteza de incarcare a site-ului.
Marius Cucu a zis
Nu, viteza de încărcare a site-ului are un rol important.
Postolachi Dumitru a zis
Dragul meu Marius eu de 15 ani de când mă învârt zi de zi în online aud constant că Content is King (http://blog.alter-ego.ro/personale/content-is-king/).
Însă problema cea mare este că nu știm să producem conținut valoros și practic ajungem la forme fără fond.
Continuăm să scriem nu pentru cei care ne citesc ci urmărind trendurile (chiar și la tine am observat această tendință).
Conținut Unic? Un non-sens cât timp avem impresia că rescriind ideile care plutesc incloud aducem un plus valoare pentru cititorii noștri.
2015 va fi anul Usability dar cat timp îmi bagi pe gat un pop-up ca sa ma abonez la newsletter nu te mira ca Google te arunca undeva mai jos decat te astepti. Sau cand in locul textului imi servesti o reclama fie ea si adsense nu se mai numeste usability. Iar Google stie…
Si probabil cel mai important lucru nu e sa ai multi vizitatori adusi cu arcanul ci ca putinii vizitatori pe care- avem sa revina constant, de buna voie si nesiliti de nimeni pe blogurile noastre.
Marius Cucu a zis
Când citești același stil de conținut non stop este aproape imposibil să fii diferit. Blogul acesta este unul prin care testez diferite situații relevante sau nu.
Conținutul este important, poate cel mai important. Unii vor mai multe informații detaliate, pe înțelesul lor, alții nu au timp de asta și vor sintetizat.
Din punctul meu de vedere ne-am transformat în niște „alergători haotici după conținut”.
Dacă te referi la POP UP-ul de aici, este provizoriu, atât timp cât voi reuși să-l așez cum doresc eu. De fapt și de drept este un POP UP cu articole aleatorii pentru că foarte mulți care vin din Google primesc 404. A fost un risc pe care mi l-am asumat.
Tot în perioada asta am observat că oamenii, dacă le oferi un colț cu un Newsletter se vor abona.
Referitor la vizitatori, ai dreptate, dar undeva trebuie să se producă buzz-ul, trebuie ca, în primul rând să faci o comunitate pe lângă blog, ca mai apoi să încerci ușor, ușor să o crești(asta dacă dorești lucrul acesta).
amiralul a zis
Eu am site-uri in care traficul provine intre 35-40 % din telefoane si tablete. E extraordinar de important sa ai o tema responsive care sa arate pe mobile MAI BINE de cat pe desktop.
Marius Cucu a zis
Păi mobile ușor, ușor înseamnă majoritate.
Coffee a zis
Ca tot vorbeam de Genesis si Mythemeshop, nu inteleg de ce cei de la Genesis nu reusesc sa dezvolte varianta mobila. Mythemeshop arata mult mai bine.
Dan a zis
Referitor la responsive am facut un test cu un blog. Am observat ca dupa ce l-am facut responsive mi-au scazut veniturile din adsense. Nu prea inteleg de ce. Deocamdata am revenit la non-responsive si mai astept o perioada. Stiu ca e mai user friendly pentru cei care intra de pe mobil, dar daca nu castig mai mult nu vad de ce l-as lasa asa…
Marius Cucu a zis
Să știi că și eu am observat lucrul acesta. Am schimbat și eu anunțurile de pe blog și am observat că au scăzut veniturile. Oricum, e și o perioadă proastă pentru adsense pe anumite nișe…
Dan a zis
Eu am facut testul prin noiembrie – decembrie cand mergea bine adsense-ul mai ales pe nisa fashion si electronice. Cam pe 3 bloguri, daca stau sa ma gandesc mai bine, am testat si la toate a scazut venitul / zi.
Marius Cucu a zis
Nu neg asta. Am sesizat și eu scăderi, dar având în vedere că nu am insistat pe adsense până acum…
Am început de curând să pun mai puține anunțuri pe pagină, dar poziționate mai bine, și văd că începe să meargă mai bine.
Dan a zis
M-am hotarat sa mai testez versiunea responive inca o data avand in vedere updateul google care va fi in 21 aprilie 2015. In ceea ce priveste adsense voi incerca doar cu o unitate de anunturi pozitionata bine in loc de 3. Poate veniturile vor fi aceleasi. Adevarul e ca nu pot ignora trend-ul mobile…trebuie sa ma adaptez. Sunt curios ce va fi si dupa 21 aprilie in rezultatele cautarilor pe mobil.
Ciprian Lospa a zis
Eu o sa investesc mai mult in promovare, dar si in site. Si timp mai mult, si bani. Sunt niste factori importanti cand vine vorba de promovare. Ca de scris, as scrie zilnic.
Ionuț Staicu a zis
Aș zice că aceste statistici variază în funcție de site; nu poți face astfel de afirmații fără să precizezi și un pe site-ul de față (și același lucru se aplică și la rezoluție, conexiune etc).
Marius Cucu a zis
Statistica nu este făcută de mine și nu reprezintă blogul meu. Au făcut-o niște băieți pe afară, dar chiar nu mai știu unde am văzut-o și mi-a rămas în minte. Oricum ar fi, Chrome domină piața browserelor.
SimAdi a zis
Cu siguranta Google isi schimba algoritmul foarte des, dar eu am observat ca link building inca functioneaza, iar daca mai adaugi si share-urile de pe site-urile de socializare (in special Google+) ai mai multe sanse pentru o pozitie mai buna in Google. Asta zice si Mat Cutts pe blogul lui.