Am lăudat Digi în lung și lat ori de câte ori am fost plecat din țară. Mi s-au părut utili și OK.
Ei bine, în Italia mi-am luat-o și mi-am luat-o grav. Am mai pățit o singură dată, în Portugalia acum ceva timp când pur și simplu rețeaua de interconectare a avut blackout.
Eram în autobuz, făceam transferul spre un oraș nou în Portugalia și dintr-o dată nu am mai avut semnal. Să fi fost o jumătate de zi, să fi fost mai mult, habar n-am. Pe atunci salvarea a fost Airalo, dar oricum îl aveam activ pentru că au fost vreo 14-15 zile de Portugalia. Am ignorat că nu funcționează și ducă-se.
Doar că acum… am avut 3 telefoane la mine, iar telefonul meu de bază era configurat cu Digi.
A fost o situație tare ciudată pentru că acum 2 săptămâni am fost bine mersi în Praga, m-am conectat și din Varșovia, iar totul era OK. Dacă în trecut schimbam telefonul, ei bine acum am rămas cu același și aceleași setări.
Cobor din avion, caut să mă conectez: nimic. Ia și contactează DIGI dacă poți. Mă conectez pe WIFI aeroportului și verific factura. Tot aproape la zi, ba chiar am configurat și Direct Debit din Salt, încerc să fac cumva să sun la Call Center, nimic.
Iau la rând rețelele principale, iar în Napoli aveam undeva la 10 rețele și câteva erau restricționate. Fix pe cea care trebuia n-am luat-o la rost.
Băi, ce naiba, am mai fost în Italia, aveam roaming activ, nu depășisem limitele lunare, ce se întâmplă?!
Și după ce am luat câteva rețele la rând și mi-a dat cu virgulă mi-am văzut de drum condus de ceilalți. Telefonul în fel și chip nu se conecta pe automat.
Așadar, am… urat numai de bine lui Andrei (că e cel mai apropiat pe care îl știu de la Digi), dar e pe zona lui, nu pe zona mea. A încercat să mă ajute pe cât posibil și să facem anumiți pași. Nimic! Eu nu puteam să sun în țară, la Digi, el nu avea acces mai mult la mine.
Ei bine, după ce mi-am luat iar pachet de la Airalo, a 2 a zi deschid și ticket la Digi. Chiar mi-au răspuns rapid și exact, cu Andrei am încercat avioane. Răspunsul a fost clar: conectați-vă manual, în zona Napoli, pe rețeaua X și o să fie OK: Daca telefonul dumneavoastra nu s-a conectat automat in reteaua partenera din Italia – TIM, va rugam sa cautati reteaua manual ((Meniu – Setari – Conexiuni – Retele mobile – Operatori de retea – Selectare manuala)). Daca inca sunt probleme, setati telefonul in modul de retea 3G/2G/AUTO (fara 4G/LTE) sau doar 2G, refaceti cautarea manuala a retelelor si incercati din nou inregistrarea in reteaua partenera din tara in care va aflati, apoi revenire la 4G.
Așa și a fost, după conectare a funcționat și „automatul„.
Cea mai mare problemă, în astea 2 zile, a fost legată de autentificarea în 2 pași. Trebuie să îmi modific cumva workflow-ul pentru că am foarte multe aplicații ce au nevoie de SMS de confirmare. De exemplu, nu puteam să adaug contul de Samsung pentru că acolo aveam confirmarea și, implicit, nu puteam să fac pair între ceas și telefon. Nu mă puteam conecta la rețele de socializare, pe nicăieri… din același motiv. Pe unele le-am trecut în Google Authenticator, dar încă sunt multe care nu sunt acolo. Oricum, e groasă dacă sunt la distanță și îmi pierd numărul sau mi se fură telefonul cu SIM-ul din țară. Rămân mai șchiop decât dacă mi-ar fura portofelul fizic, că întotdeauna țin separat încă un act de identitate și poză cu buletinul pe telefon.
Și da, într-un final, din 6 zile, 4 am avut 2 rețele de internet. Pentru a 2 a oară am confirmarea că rețeaua cea mai slabă e interconectată cu Digi, așa cum am pățit în Portugalia, ba chiar și în Albania se observa asta. Dar… îți faci treaba cu ei, atunci când funcționează.
PS băieții de la Digi vedeți că aveți eroare de SSL când se încearcă plata din afară. S-a încercat și pe hotspot, s-a încercat și cu netul fix de la cazare. Vedeți cu procesatorul vostru.
gdm a zis
Salut. Tot cu Salt am vrut să plătesc, de vreo 6 ori a dat eroare SSL. Din România. Le-am zis, au zis că au reparat, tot eroare.
Marius Cucu a zis
Am primit pe mail și eu eroarea. Am crezut că e de la direct debit ceva. Acum am platit manual și a vrut. O sa verific luna viitoare.
ionică a zis
Nu mai folosi toate mizeriile de „aplicații”. Ai aplicație de la Digi, folosește-o. Ai și debit direct dacă ești șmecher.
Marius Cucu a zis
De aplicația de la Digi e vorba.
Cristi a zis
Ca tot ai amintit de SMS si ai pe cine intreba la Digi, cand vor implementa SMSoIP (SMS over WiFi)? In Spania au implementat asa ceva si e foarte folositor.
Marius Cucu a zis
Asta mi-ar rezolva și mie problema.
Andrei Bucur a zis
Am facut print la comentariu, pot arunca o intrebare, doar ca nu stiu cat se mai folosesc sms-uri in Romania. Nu prea am mai auzit pe nimeni sa ceara sms.
Cat despre problema, Marius.. nu mi-ai zis ca ai incercat manual sa alegi alt operator 😀 il gaseai si pe site ..
Din discutie am dedus ca ai facut tot ca la carte si au ramas posibilitatile discutate 😀
Marius Cucu a zis
Erau 15 operatori acolo. N-am stat să îi iau pe toți la rând. După 5 încercări am crezut că e alta problema.
E utilă treaba cu SMS-ul prin WIFI că în afară nu ai cum să comunici dacă sunt probleme.
Cristi a zis
Andrei, mai e functional VoWiFi in Roaming?
Daca nu, atunci SMS over WiFi, chiar daca nu face acelasi lucru, ar putea fi un serviciu util clientilor care sa compenseze eliminarea unui alt serviciu candva util. Orange nu are SMS over WiFi, desi este si acolo cerut.
Andrei a zis
La sms chiar nu stiu, nu ii vad utilitatea. Sau na, util poate fi dar daca merita costul.
Marius Cucu a zis
Păi e o soluție în exterior pentru momentele în care nu poți lua contact cu Digi. Ar trebui să funcționeze și *111# dacă ar merge SMS prin WIFI.
Cristi a zis
In prezent, SMS prin Wifi nu ar avea relevanta pentru comunicare. Dar sunt totul felul de servicii care trimit coduri si alte informatii relevante. E mai degraba nice-to-have decat un must-have. Digi Spania are serviciul. Probabil si Digi Belgia il va avea la lansare. Ar fi bine daca am avea si noi, in tara de origine. Ar fi ceva in plus fata de Orange. Toti avem de primit diverse coduri si alte info (ex: sms banca) si vrem sa avem acces la ele in orice situatie. Cred ca cei de marketing ar gasi o modalitate de valorifica aceasta functionalitate intr-o reclama. Inclusiv pentru logare in contul Digi e nevoie de SMS.
Marius, scrie un articol separat pe tema asta, ca sa nu se piarda in comentarii 🙂
Marius Cucu a zis
E OK, sunt suficiente comentariile, monitorizează brandurile și zona asta. 😀
Cristi a zis
Sper sa fie asa. Articolul ar fi bun ca sa mai scrie si altii despre serviciile oferite de operatori. Altfel, cred ca suntem singurii care dorim serviciul asta. 🙂
Marius Cucu a zis
Chiar și ei cred că și-ar reduce costurile cu treaba asta că nu ar mai omorî din banda GSM, ci din fibră, acolo unde au… Acum depinde și ce echipament trebuie pentru o astfel de facilitate. Oricum, pe extern, logica mea este că trebuie să suporte și operatorul respectiv.
Cristi a zis
Pe extern nu stiu cat e de complicat.
Legat de echipamente cred ca in prezent ar trebui sa fie mai ieftin decat acum aproape 10 ani cand au aparut pe piata Volte si Vowifi. Si cred ca e si mai usor de configurat. In plus, Digi are experienta cu implementarea din Spania, care s-a facut anul asta.
Marius Cucu a zis
Păi pe extern cred că operatorul cu care face interconectarea trebuie să suporte asta. Posibil să mă înșel, dar asta e logica mea.
Normal că e mai ieftin, dar îți dai seama că e vorba de costuri versus beneficii, exact cum vorbeai mai sus de… marketing.
Cristi a zis
Pentru roaming cred ca e nevoie de interconectare si nu merge oricum.
Pentru intern, cea mai buna reclama e ca poti folosi resursele retelei (Voce, Date, Text) la fel, fara sa mai conteze ca telefonul e conectat la GSM sau la Wifi.
Iolanda a zis
Ciudat! Eu am fost la Napoli, dar anul trecut. Avem Digi și eu și soțul și nu am avut niciun fel de problemă. Chiar n-a fost nevoie să restartez telefonul pentru conectare.
Alaltăieri am venit din Albania și acolo am avut ceva emoții. Nu se conecta nici după restartare. A trebuit să aștept vreo 5 minute. Dacă nu o rezolvam luam o cartelă de la One (așa m-a sfătuit gazda unde ne-am cazat). În 4 zile de Albania am cheltuit 0,01€ pe internet :).
Marius Cucu a zis
Am folosit și eu Digi în peste 20 de țări, doar o singură dată au fost probleme. Dar nah, a fost ceva punctual. Poate că săpam mai mult dacă era SIM-ul pe telefon nou, dar știam că am fost în Praga și totul a fost impecabil acolo.
În Albania tot cu Digi? Eu am luat tot Airalo atunci…
Iolanda a zis
Da, tot cu Digi. Am vorbit la telefon pe whatsapp, în rest am stat destul de mult pe net, adică nu mi-am restricționat navigarea.
Mi-am controlat costurile, dar cât am fost acolo nu îmi apăreau costurile suplimentare în aplicație, în schimb mi-a apărut consumul la trafic. Ajunsă acasă mi-a apărut și costul suplimentar = 0,01€. Mi se pare puțin. O să revin când apare factura.
Marius Cucu a zis
Păi abonamentele de la Digi au acum de la 2 la 5 GB de internet în roaming. Cel mai probabil nu s-a consumat.
Iolanda a zis
Albania nu este în UE…
Marius Cucu a zis
Nu este, dar tot ai acolo GB. Tocmai am verificat pe site-ul Digi, 4GB sunt pentru Optim nelimitat