Se pune preț pe treaba cu lucrul de la distanță și se încearcă să se inducă ideea că totul este roz. Oamenii muncesc de acasă, firmele le cumpără echipament, iar angajații cumva preiau costurile locației.
Ok, va fi o schimbare în multe domenii, multe sedii se vor reloca și nu se va mai munci chiar atât de mult „în centru”, la vad. Sigur, discutăm strict de business-uri în care nu vorbim de producție și ai nevoie de fabrici, de oameni care să-ți facă lucruri efectiv, ci de TESA, dacă vreți, plimbătorii de hârtii și prezentări.
Din punctul meu de vedere, meseria se fură. Cel mai bine înveți dacă ești dornic, ai capabilități și ai pe cineva alături pe care poți să îl întrebi: de ce X, de ce Y.
Dacă ești un pic autodidact să zicem că îți este mai ușor, dar gândiți-vă că vine un copil ce abia termină facultatea și ai nevoie să îl angajezi. Cu toată teoria lui din școală știm că nu e aplicabil în practică, de foarte multe ori. Dacă înainte întrebai 2 secunde colegul: ” aici este bine, aici cum modific?!” acum suni pe colegul și s-ar putea ca acesta să dea de mâncare la copil sau să îi seteze ceva la tabletă pentru cursurile online. Uite așa rostogolești probleme și nu soluții.
Oricât de mult aș fi de acord cu munca de la distanță, mai sunt multe de rezolvat.
Altfel, de când cu pandemia am tot auzit: am un „call”, am un „meeting”.
Alexandru Ababei a zis
Problema menționată de tine este întâlnită și în școli, licee, facultăți, iar mai apoi în mediul de afaceri. Toate generațiile astea care prind școală de acasă (mai ales în cazul claselor care au lucruri importante de învățat) vor fi angajați nepregătiți.
Pato Basil a zis
Am lucrat și eu chiar în plină stare de urgență, am coordonat chiar o echipa multidisciplinară.
Am pornit mai greu vreo săptămână până ne-am setat procesele, că sa zic așa.
Suntem sau nu pregătiți, societatea nu ne așteaptă, trebuie sa ne adaptăm. Am avut și coleg, că în exemplul menționat de tine. Am căutat sincer sa ii atribuie activități cat mai apropiate de ce s-a pregătit în facultate, a trebuit să acord o mai mare atenție și să supervizez lucrările mai îndeaproape. Dar să știi că a fost implicat, fiindcă a prins destul de repede. Acum, firește trebuie sa înțelegi nivelul, să-l respecți și să cauți să-l formezi și să-l pui in valoare astfel încât să te poată ajuta.
Soluții există, poți să îl lași cu un tutore, doar că în regim de contract și predări nu mulți au răbdare și dacă echipa nu este mare trebuie sa îți asumi tu rolul asta pe cât posibil.
Sa nu uitam, chiar daca altele erau condițiile că nici noi nu am fi ajuns unde suntem daca nu găseam deschidere la alții să ne explice chestii sa ne răspundă la nelămuriri.
Totul se rezumă la oameni.
Cătălin a zis
În mare totul se rezumă la plăcerea cu care faci o muncă, dacă-ți place, clar dezvolți acel tip de „self learning”, dar dacă tu „vii la muncă” doar să „ai de unde pleca”, atunci n-are rost. Este timp pierdut de ambele părți.
Pato Basil a zis
De obicei, într-o companiei nu este timp de pierdut de aceea cred că e mai rapid sa te învețe cineva lucrurile concrete. Firește sunt și excepții, mai rare dar există.