Am primit, în teste, un Synology, ca să văd dacă e ceea ce trebuie pentru mine. Cu cache-ul pe SSD pot confirma că e ceea ce trebuie. Ca hardware întotdeauna poate să fie mai bine.
Eh, eu deși am mai testat acum vreo 2-3 ani un model de la Synology, nu era în planul apropiat să îmi iau unul. Acum cred că vine momentul să fac asta pentru că vreau să unific totul prin casă.
Backup-ul pe care îl făceam anterior era: Raspberry PI cu un port USB ocupat de un HDD vechi și un adaptor pentru HDD. Acum am zis că merg pe variantă premium, fără bătăi de cap.
Nu sunt eu un utilizator wow de linux, dar îmi fac lucrurile de care am nevoie. De exemplu, pot să îmi configurez și singur un Rsync pentru a trimite fișiere dintr-o parte în alta.
Eh, pe Synology mi-a dat daună treaba asta. Cu varianta clasică nu îmi dădea voie să fac permisiuni folderului. Am stat o seară întreagă pe asta, să îmi dau seama ce am de făcut.
Nu i-am dat de cap.
În prima zi iau câteva aplicații de backup și niciuna nu era pe bază de Rsync, toate mă trimiteau la cloud sau să fac backup PC-ului. Eu nu aveam nevoie de rețea, ci de extern. A 2 a zi văd că am mai multe soluții de backup în Packege Center și încep să le iau la rând.
Aplicația minune este: Active Backup for Business. Eu deja am un folder pe server cu un cronjob care îmi face backup, nu rămâne decât să iau folderul de acolo cu ajutorul rsync.
Treaba se face cu 2-3 click-uri dintre care 1 click este cel în care urci cheița SSH pe server. Și apoi gata, la fiecare 24 de ore se pune backup-ul blogului departe de hosting, în holul meu. La click. Cum ziceam, făceam deja asta, dar nu aveam RAID 1 și nu se făcea totul cu Next, Next.
Fiind un NAS provizoriu este pus pe un Tenda mai vechi și upload-ul este jalnic: 11 mb/s.(100 mbps) Va trebui să trec pe gigabit când mă voi hotărî să cumpăr unul al meu. Deocamdată, testez să văd ce fum iese pe aici.
Pato Basil a zis
Hmm interesant, mi-ar placea ceva care să facă backup automat la blog.
Marius Cucu a zis
Păi vezi că s-ar putea să ai la hosting, mai ales dacă ești pe shared. În plus, ai și pluginuri care fac asta. Cred că UpdraftPlus era destul de ok.
Dar eu prefer să fac în backend asta, pe servere, și apoi să salvez local. Plus salvat în cloud o dată pe lună, cu ManageWP.
Dar tu, pentru un singur blog, ți-e ok, eu am 25 de bucăți.