Uite o chestie tare.
Citeam știrile locale și am ajuns la una interesantă. Inițial, credeam că cineva trollează, însă se pare că e pe bune.
Treaba stă cam așa: știm că e aglomerație pe Valea Prahovei și știm că prea curând nu o să fie autostradă acolo. Uitați-vă și la politicieni: nici măcar ei nu mai promit că o termină mâine. Totuși, un 2035 o fi un termen realizabil.
Ei bine, uitați soluția de compromis:
„Intenția este să încărcăm mașinile în zona Florești ( jud. Prahova – n.red) și să le descărcăm în zona Predeal. Realizarea proiectului ar dura doi ani din momentul în care el va avea toate aprobările”.
Acum na, rețeaua de calea ferată începe să fie din ce în ce mai bună pe zona asta. Nu îmi pot da seama ce înseamnă în tone un astfel de transport, însă cum ar fi ca TIR-urile să fie „trecute de Valea Prahovei” cu sistemul RO-LA?
Sigur că da, treaba e propusă de cei de la Grampet Grup, din ce văd, e și un nume frumos pe acolo: Gruia Stoica.
De altfel, e evident că traficul de mașini mici n-o să fie niciodată în prim plan. Interesul este pentru cel de marfă.
david a zis
propuneri au fost multe si in alte domenii. Nu văd realizabilă ideea in următorii 5 ani.
Acum na, niciodată nu se știe.
Marius Cucu a zis
Ei dau 2 ani, dar nu știu dacă și execuția. Oricum, e clar, autostradă prea curând nu o să fie…
Daniel Andrei a zis
Stai liniștit că la sfârșit de săptămână nu circulau tirurile și atunci era blocajul cel mai mare….Nu se rezolva mai nimic cu această soluție(care a fost propusă mai de mult) in continuare de vineri incepand cu ora 12 și până duminică seara tot o sa fie un mare balamuc.
Marius Cucu a zis
Păi da, dar măcar poți să le arăți că pe geam există un tren, măcar la cei care-s singuri în mașină.
Dorin Lazăr a zis
Traficul ăla de pe DN1 trebuia să fie în mare majoritate feroviar, nu trebuia să fie trafic rutier. Faptul că nu este încă este semn de lipsă de viziune. Nu neapărat corupție – se poate să existe corupție și pe calea ferată – dar lipsă de viziune în mod sigur.
Marius Cucu a zis
Se poate să fie și rea intenție, dar cum obișnuiești românul să lase mașina acasă? Că… mai nou vin și trenuri noi, faci mai puțin decât cu mașina, ești mai puțin obosit, ai aplicație, nu mai e nici vară să ai nevoie de aer condiționat, iar căldură au toate.
Dorin Lazăr a zis
CFR Călători încă nu-și îndeplinește mandatul bine nici pe cea mai circulată arteră pe care activează, adică București-Brașov. E de înțeles că oamenii sunt reticenți să folosească CFR-ul, mai ales că dă dovadă de inflexibilitate (și regio-trans nu e o alternativă foarte bună, nu călătorești confortabil cu trenurile lor, alea sunt trenuri de navetiști). Crede-mă, mestec informațiile astea de o groază de vreme, singurul lucru care m-ar face să intru în politică ar fi să îmi dea cineva pe mână Ministerul Transporturilor vreme de patru ani.
Marius Cucu a zis
RegioTrans sunt OK, însă nu ai condițiile de la CFR, să știi. Plus că… sunt cam cei mai înceți.
Dar și cei mai ieftini. Eu plec cu 10 lei spre București cu ei. Pomană. În schimb, ai Softrans, ai Astra Carpatica decente. Da, trebuie să le știi un pic ca să nimerești în trenurile confortabile. Și CFR bagă vagoane relativ noi, inclusiv pe Regio pe ruta asta, însă nu toate.
Și mai e o chestie: avem o grămadă de idioți care fac deranj în trenuri, mai ales pe trenuri Regio/ Regio Express. Mai trebuie să educăm și acolo.
Plus asta: