Au apărut cifrele de la Black Friday de la magazinele online. Incertitudinea din ultima vreme și-a spus cuvântul. Oamenii nu mai consumă atât de mult. Nu e catastrofal cum ar zice presa mare, dar nici tendința nu este cea bună. E clar că urmează o perioadă din ce în ce mai proastă. Se va trage linie și pentru investițiile de afară și oamenii o vor duce greu. Depinde acum pentru cât timp: 1-2 ani, poate mai mult?! Cine știe?!
Vorba cuiva de la firul ierbii: cu 3000 de lei nu te mai descurci. Mai ales pentru cei care sunt veniți de afară: „că s-a stricat treaba”. Mulți au luat-o la fugă din cauză de restricții din pandemie și din ce văd sunt oameni ce făceau munca necalificată.
Revenind la marketing afiliat, dacă 2020 și 2021 au fost ani în care efectiv oricine a existat în online a făcut bani, 2022 nu a fost un an atât de bun. După 2 ani în care oamenii stat în casă, mai toți au ieșit din casă și s-au orientat spre magazinele tradiționale.
În plus, vremea se schimbă, încălzirea aia globală ajută să nu se facă schimbări. Când plouă lumea consumă: ori se duc tinerii în mall, ori adulții stau prin magazine și sparg banii. La contextul ăsta ajută și o inflație serioasă. Iată câteva motive pentru care oamenii nu mai cheltuiesc ca nebunii. Totuși, nu degeaba am scris despre rate recent, se consumă destul în sistemul ăsta.
Am luat pulsul în perioada asta de la oamenii din domeniul și tendința de creștere nu mai este aceeași, se îndreaptă totul spre profitabilitate.
Cum m-am pregătit eu de Black Friday?
Am plecat din start pe plus, asta pentru că am avut campanii și orice aș fi făcut, ieșeam pe plus. Mi-am permis să mă joc fără să doară. Am avut și un eveniment neplăcut, cu o săptămână înainte am pierdut accesul la GA3 și contul de Google era învățat cu statistica aia. Să îmi fie învățare de minte cu așa „prieteni”. 🙂
Ba chiar am avut sume de cheltuit pe care nu am fost în stare să le cheltuiesc pe reclame pentru că nu erau gata. Da, eu aveam reclame pentru blog optimizate pentru 2021, cu texte extrem de proaste pentru anumite site-uri. Din punctul ăsta de vedere, greșelile au fost ale mele.
Dar, poate că s-a observat și din anumite texte mai agresive ale mele. Atât s-a putut. Fizic nu am putut mai mult. Eu am muncit și în Sevilla, încă mai am articole de acolo care trebuie publicate.
La început de an am făcut trecerea și de pe domenii info și oricât de mult am mers eu în paralel cu acelea, am pierdut poziții în Google. Am tot sperat că Google va indexa conținutul. Mai mult, am găsit link-uri cu probleme inclusiv pe blog. Yoast sau altceva a făcut bube. De asta am testat și cu articolul ăsta vechi, actualizat, să văd ce se întâmplă. Sunt lucruri ciudate la indexare.
Profit a fost, dar și comportamentul oamenilor e diferit. Nu a fost ca anii trecuți, incomparabil cu 2019 pentru că ar fi greu de luat în considerare anii din pandemie în care toată lumea vindea. Au trecut și perioadele în care 8 din 10 poziții din Google pe anumite nișe erau ale mele. Cumva nișa despre care vă povestesc am pierdut-o pe mâna mea. Dar e o nișă care oricând va merge, sezonier.
Coșul de cumpărături, implicit comisioanele au fost mai mari. Dar mai puține. Rata de conversie nu a fost atât de mare la mine. Mai slab.
Magazinele raportează creșteri, la fel și platformele. Evident, toți vor să fie pe placul investitorilor, mai ales cei listați la bursă. Dar să nu uităm inflația și contextul. Dacă n-au avut 10-15% creștere înseamnă că plusul a fost mascat de inflație. Au diluat și mai mult evenimentul, iar pierzătorii mi se par Altex și chiar Evomag. Neașteptat de prost au mers pentru mine. Mă oftic că nu am mizat atât de mult pe Bestvalue. Efectiv, au rupt. Bravo lor. De altfel, am avut foarte multe link-uri spre Emag, mult prea multe față de ce făceam în trecut.
Am pus la punct multe lucruri, în ultima vreme, nu rămâne decât să aduc conținut și să testez nișe. Asta când va fi timp pentru că nu mai e principala sursă de monetizare a blogului, dar așa cum am zis-o și prin comentarii, e refugiul pentru lucratul cu branduri. Mi se pare mai mult ca OK să fie minim o soluție de backup. Nu pot concura cu cei care fac full time asta, dar măcar să rămân în zona de plutire.
Altfel, nu sunt convins că nișa de telefoane este bună pentru afiliere, nișă pe care m-am axat indirect pe Youtube. Mai ales la branduri mari precum Samsung, Apple când oamenii, în principiu, deja sunt deciși la ce să își cumpere din timpul anului.
Ah, articolul despre Black Friday mi s-a părut o rușine. N-am avut timp de el, nu mi se pare că am adus vreun plus valoare. A fost trafic pe el, dar mai mult a fost pe campania cu Samsung.
Perfu a zis
Eu m-am lasat de marketing afiliat de mai bine de 13 ani si asta din cauza multiplelor comisioane anulate si din cauza ca unii selleri uitau sau nu mai vroiau sa achite unele comisioane
Marius Cucu a zis
Se întâmplă și acum, dar e cumva validare pentru ceea ce faci. Deh, afilierea probabil că este 20% din ceea ce fac, dar e o bază acolo și o confirmare că lumea alege în funcție de ceea ce recomanzi tu.
Florin a zis
Eu am renuntat la lansarea iPhone 7. Am avut comisionae de 8000 de lei in 2 zile, 100% anulate si contul suspendat fara motiv. Dupa ce am facut sesizari si reclamatii pentru inchiderea contului fara motiv intemeiat (n-am incalcat nicio regula) s-a deschis inapoi contul de profitshare, dar comisioanele tot anulate au ramas, ca asa a vrut eiMag.
A fost ultima data cand am mai accesat platforma profitshare
Marius Cucu a zis
Mie mi se pare că Profitshare se duce în direcția în care nu trebuie. Nu mai e nimeni pe suport, nu mai comunică nimeni.
Pheno a zis
Sunt total afon la ce-am citit. Totusi nu pot sa nu observ ca nu mai sunt la moda produsele I.T., telefoanele, electrocasnicele, etc. Vad o interesanta preocupare pentru AI si cred ca e un teren cam arid, de inceput. Traditionalistii mai pot castiga cativa banuti, dar daca nu se reorienteaza spre viitorul tehnologiei, nu-i vad bine. Samsung, Apple, au cam apus, indiferent ce nou surub, lentila, baterie, etc., si-au mai adaugat. Ma bucur ca lumea s-a trezit. Oamenii au inceput sa achizitioneze aceleasi performante dar la bani mult mai putini, de la firmele care vin foarte tare din urma. Cand lipsa banilor devine o preocupare, oamenii au timp sa studieze in amanunt orice cheltuiala si nu mai fac cumparaturi la foc automat, ci devin mai pragmatici. Ca o incurajare, daca cineva castiga si un singur leu in plus, inseamna ca nu e in pierdere.
Iulian a zis
Iarna e mai greu pentru toată lumea. Probabil prin primăvara când ne vom dezgheța și ieși din bârlog iar va începe forfota cumpărăturilor online.
Marius Cucu a zis
Ca să înțelegem trendurile trebuie să citim pe cei care fac marketing. Așadar, tendința o să fie ca Black Friday să țină mai mult de o zi.