Salariile au crescut un pic în ultimi ani. Cred că oricine poate confirma că sunt diferențe destul de mari în ultimii 4-5 ani de zile. Lucrurile se schimbă, mai mult sau mai ușor, mentalitățile… ceva mai greu. Sigur, fiecare își face prioritățile așa cum dorește și cum îl taie capul.
Mi s-a zis recent că-s perfecționist. Nu cred că e vorba de asta, ci am vrut mereu ca lucrurile să funcționeze, să pot să îmi fac treaba așa cum trebuie cu ele. Probabil că am vrut să scap de treaba cu legatul sârmei pe Dacie sau anii în care încercam să repar non stop câte ceva la regia, de la TV. Era aceiași mentalitate, luăm lucrurile cele mai ieftine și ne așteptăm să funcționeze perfect. Niciodată! Iei un televizor de 500 de lei, te aștepți să se vadă perfect și să funcționeze și 10 ani de zile, nu?!
Încă mai încerc să iau raport calitate preț, dar dacă știu că pentru următorii 5-6 ani pot să aloc un buget mai mare pentru un produs care să mă ajute să-mi fac treaba, cu siguranță o voi face.
Evident, nu o să cumpăr o bormașină din gama profesională ca să dau 2 găuri în casă, dar nici n-o s-o iau pe cea mai ieftină.
La fel, n-o să văruiesc cu lavabil de 50 de lei că s-ar putea să îmi pierd zile ca să-mi spăl hainele pentru că se va curăța tot pe mine.
Evident, aș putea să îmi iau 3 laptopuri de 1500 de lei și să zic că-s de rahat și că cele vechi se făceau mai bine.
Cred că ușor, ușor, trebuie să umblăm la mentalitate și să începem să căutăm calitatea. Cât să mai alergăm după consum?!
Până la urmă, lucrurile de bază, într-un fel sau altul, încep să fie tot mai accesibile.
Redoo a zis
Evident, aș putea să îmi iau 3 laptopuri de 1500 de lei și să zic că-s de rahat Ehe, nește tovarăși, înainte să fii tu mic, aveau un dicton ce zicea că Prin cantitate ajungem la calitate!
ice4you a zis
Ti’am raspuns aici, ceva mai amplu 😀 : https://ingerisidemoni.ro/consumam-produse-de-calitate-dar-cata-calitate-mai-exista-defapt-in-spatele-brandurilor/
Catalin a zis
Ca veni vorba despre calitate / cantitate, sincer, cateodata cam asa este, cel putin cand vine vorba despre anumite produse. Exemplu, am luat acum ceva mai multi ani un Evolio Neos, la vremea aia erau reclame si chestii misto pentru telefonul asta, acum, brandul nu mai exista, si-ai schimbat teoria de marketing si gama de produse. Acel telefon are acum display-ul busit, le-am dat mail, etc.. nimeni nu mai raspunde. La vremea aia am dat niste bani, dar totusi nu chiar atat de multi, ca era Evolio.. Apoi am inceput sa revin la brandurile consacrate, Samsung, Huawei, Motorola, branduri pentru care am dat mai multi bani, insa sunt si acum multumit de ele. Incaltamintea sa zicem, prefer sa dau bani mai multi pe ceva care sa fie de firma si sa tina mai mult, decat sa-mi iau chinezarii si sa fac cine stie ce bube pe la picioare. Deci da, mai bine asa, dai un ban dar stai in fata.
Tinache a zis
Depinde de produse. Eu prefer să beau un vin de calitate și să folosesc un telefon care costă sub 500 lei. Prefer să-mi iau un laptop sh din gama business construit de o firmă de renume, decât unul nou la același preț cu aceleași performanțe dar care să nu aibă în spate un producător cu renume.
Exemplele ar continua, dar cred că fiecare își face propriile socoteli în aceasta privință
Ionut a zis
Calitatea produselor este dată și de pretențiile clienților. Cu cât avem mai mulți clienți care își doresc produse de calitate, cu atât producătorul este mai atent la fabricație. Nu? Dacă din 10 produse vândute 8 sunt returnate, atunci producătorul sigur va schimba strategia că altfel nu va supraviețui.
ice4you a zis
Este o teorie pur relativa pentru ca in general se speculeaza trendul care inghite fara probleme junk’ul rezultat, existand piete emergente cum sunt cele din Europa de Est si Africa care consuma fara probleme produsele mai putin conforme pentru pietele cu pretentii, pe modelul: nimic nu se arunca, totul se transfera.