În ianuarie am făcut prima reclamație la ANPC. Online, cu număr de înregistrare. Cu PDF în loc de poză, cu tot ceea ce poate să te ajute să îți recuperezi niște bani de la Blueair.
Nu mulți, undeva la 800 de lei pentru 2 persoane, dar voiam să văd și eu până unde poate să meargă treaba cu ANPC-ul.
Eu eram entuziasmat că lucrurile pot fi făcute și funcționează. Optimist!
Suntem în 22 februarie și primesc aviz acasă. M-am dus întins că aștept chestii din China. Ajung la poștă zic: hopa, plic: ANAF, amendă? Ce, de ce?!
Deschid plicul: ANPC!
Vă informăm că bla, bla, s-a rezolvat problema.
Cum credeți că s-a rezolvat problema după modelul ANPC?
Păi eu am țipat de mai bine de un an de zile la Blueair ca să returneze banii și am zis că nu comunică Blueair.
Eh, după reclamația de la ANPC primesc mail de la BlueAir să le dau declarație, să le pun copie după buletin și toată birocrația posibilă și imposibilă. Am răspuns, evident, le-am indicat conturi și toate cele.
Iar pe baza schimbului ăsta de mailuri care nu a dus la absolut nimic, ANPC mă cheamă la poștă să mă informeze că au „rezolvat” problema. Eu dau mail pentru reclamație, ei dau hârtie pentru „rezolvare”.
Hârtia este datată, ștampilată și semnată cu pixul. Stau și mă gândesc că un mail de informare ar fi fost suficient. Nu ștampilă, nu chestii, nu nimic. Digital. Unii fac roboți, alții trimit o hârtie care costă 10-20 de lei și-un om care să redacteze și să imprime un mesaj oarecum standard. Mă gândesc că domnul Comisar Șef Adjunct ar putea să facă alte lucruri mai importante.
Au trecut cele 30 de zile, oamenii și-au „făcut treaba”, dosarul pe care trebuie să-l fac la BlueAir evident că o să mai dureze vreun an de zile. O să mai aștept un pic și-o să mai fac o adresă. Vedem de câți ani e nevoie să recuperezi banii pe-un bilet. Două!
Doc a zis
Păi ce aveai alte așteptări de la băieții ăștia bugetari de la ANPC.Sunt tari când e vorba de bani mulți la salarii și sporuri multe și de dese.
dant a zis
Am facut si eu o reclamatie la ANPC pe mail, deoarece mi-a pierdut Fane curierul marfa si ma plimba de la un departament la altul. Fiecare discutie cu ei se termina cu „va sunam noi”.
Dupa ce am facut sesizare, cum spuneai si tu,cei de la FAN au inceput sa imi ceara tot felul de documente si intr-un final am recuperat bani pe marfa. Nu stiu daca este din cauza ANPC sau nu, deoarece nu am primit nici o informare de la ANPC precum ca rezolvat problema.
Marius Cucu a zis
Mie mi-au trimis la adresa din buletin informare. Evident, adresa aia e diferită de cea la care stau acum. Din întâmplare, am trecut p-acolo și-am verificat.
Eu nu înțeleg logica: eu fac sesizare la „căsuța poștală virtuală”, ei comunică „în scris”.
Iulian a zis
Trăim în România Marius. Obișnuiește-te.
Marius Cucu a zis
Ah, n-am probleme de existențialitate. Mie îmi place aici, cu bune și cu rele. Eu tind să cred că lucrurile se vor mai schimba. 🙂
Costin a zis
Eh, tu esti inca copil, ai toata viata inainte dar bosorogi ca mine, cei peste 60 de ani ce sperante pot avea? 😀
Marius Cucu a zis
Nu știu, nu intru în jocul ăsta! 😀
Pato a zis
Într-un an o sa revină probabil și turismul în forță!
Marius Cucu a zis
Să sperăm! 😀
Gabriel Teodorescu a zis
Eu am avut vreo 3 reclamatii la ANPC Constanta de-a lungul timpului si am primit banii inapoi de fiecare data. Daca ai dovezi ca ai dreptate in solicitarea ta, te rezolva. Nu am mai avut probleme de vreo 6-7 ani, ce-i drept, sper ca se rezolva lucrurile si acum.
Marius Cucu a zis
Sunt dovezi clare că s-a anulat zborul. A fost în prima săptămână de carantină, nu prea ai ce dovezi să aduci.
Ei au rezolvat „punctual” au restabilit comunicarea între mine și BlueAir. Dar nicio altă acțiune. 🙂
Daniel a zis
Dincolo de problema ta cu companie de zboruri. Gândește-te câte lucruri sunt comunicate prin intermediul Poștei Române. Inclusiv ANAF face treaba asta și încă îmi trimite plicuri pe o adresă veche de acum câțiva ani. Cu toate că le-am notificat în scris, prin registratura lor, cu număr de înregistrare, că mi-am schimbat adresa! Și… nimic!
Marius Cucu a zis
Poate mai vine un lockdown să ne ajute să mai digitalizăm din ele.
Mi se pare logic ca oamenii care trimit reclamația fizic(nici nu știu dacă se poate) sau prin telefon să primească acasă hârtie. Dar dacă îți dau pe mail… ar trebui să fie pe mail, nu?
Costin a zis
Da’ tu unde te crezi, cumva in Suedia?
Nu-i destul ca esti plin de suedeji loco? 😀
Marius Cucu a zis
S-au mai dus înapoi. E mai ok acum. Nu era de „muncă” p-aici.
Petrica a zis
Pe vremea lui Ceasca stiu ca exista intro vreme, prin anii ’70, o emisiune „Reflector”.
Acolo se analizau actele birocratice si se criticau la sange, in scopul eliminarii de hartii inutile si implicit de a degreva aparatul de stat de functionari care taiau frunze la caini.
Era dictatura, stiu, dar in anii ’70 Ceausescu parca nu devenise paranoic si cu idei fixe de cult al personalitatii si cu dispretuirea populatiei prin rationalizari si implicit cu cozi interminabile la tot soiul de marfuri indispensaboile traiului de zi cu zi.
Daca se poate, atunci astia care nu fac aproape nimic pentru un viitor benefic pentru tara, o vor secatui si indatora in ritm accelerat. Probabil ca asta se si doreste, sa devenim falimentari si insolvabili si atunci sa disparem intrucat suntem vanduti la un pret de nimic unor afaceristi de carton de pe afara, stransi legati de cei ce conduc tara.
Pheno a zis
Scena 1, Act.1: -Dupa mai multe incercari esuate pentru rezolvarea unei probleme, am apelat la ANPC.
Scena 1, Act.2: -Schimb de corespondente intre mine si ANPC (multe emailuri)
Scena 2, Act.1: -La intrebarea mea, „pot sa trimit o reclamatie impotriva ANPC la ANPC?”
Scena 2, Act.2: -Raspuns: Nu…
Game Over
Am rezolvat amiabil direct cu magazinul in cauza.
Morala: -Nu va jucati de-a ANPC-ul fiindca riscati sa va ardeti (timpul)
MAGDA LIA a zis
Daca la Comisariatul orasului nu se rezolva problema, mai exista Comisariatele REGIONALE care cuprin mai multe judete. Bucurestiul este cuprins in COMISARIATUL REGIONAL pt. Protectia Consumatorilor REGIUNEA BUCURESTI ILFOV si are adresa de email :
[email protected]
Aici arati ca ai accesat site-ul ANPC pentru a adresa o petitie pentru Bucuresti, ca nu s-a rezolvat, anexezi reclamatia de pe site sau spui nr-ul de inregistrare. Daca mai este necesar spui pe puncte ce doresti sa obtii de la ei. Desi adresa este cam ciudata, asa este cum am scris. Comisariatul din Bucuresti este subordonat Comisariatului REGIONAL. Eu garantez ca la a doua incercare vei reusi.
Marius Cucu a zis
Super tare. Nu știam de asta. Mersi de informații.
Petrica a zis
Foarte interesanta birocratia celor de la ANPC.
Prin anii 2007 pe cand era premier Tariceanu, ANPC functiona mai bine. Stiu ca am avut atunci o sesizare la ei facuta on-line la care am primit un raspuns destul de clar despre rezolvarea ei. Aveau si o formulare ca daca solutia data de ei nu ma multumeste am posibilitatea sa nu o accept si s-o contest.
Chiar si telefon am primit de la o domnisoara care ma intreba daca sunt multumit cu solutia data si ca daca da, atunci ei vor inchide dosarul de reclamatie ca fiind solutionat.
Desigur, se pare ca unii baieti „destepti”, ca sa justifice angajari birocratice la stat, au eliminat multe din actiunile care erau in folosul cetatenilor, ca si asa, nu le pasa de ei, dovezi sunt cu duiumul … si au mai adaugat aberant alte formalitati de indeplinit ca acum 50 de ani cand un calculator sau un sistem informatic erau vise s.f. in Romania!