E un trend din ce în ce mai agresiv pentru comentariile direct pe Facebook pentru link-urile share-uite. Chiar și colegii bloggeri preferă să comenteze direct acolo, chiar dacă au cookie, fac mai mult de 209 de lei pe lună și nu sunt antreprenori.
Dar dacă eu, CEO & Antreprenor Gheorghe SRL, scriu un articol mă aștept să primesc comentarii sau feedback pe blog, nu? Altfel stăteam pe Facebook și trollam acolo.
Pe de altă parte, dacă acel cineva aduce un plus de valoare articolului, o completare, nu ar fi bine să fie dată în articol și nu pe Facebook? Va căuta cineva, peste 2 luni, acea informație?! Nu tot pe Google o va face? Funcția de căutare a Facebook-ului era dezastruoasă ultima dată…
Dacă pe nenea mai nontehnic care n-a avut habar de bloguri îl înțeleg că va comenta aiurea, că nu știe care este treaba, dar pe colegii din blogosferă pe bune că nu îi înțeleg de ce aleg să comenteze direct pe Facebook, la articole.
Indirect, ne vindem munca de ani de zile, Facebook-ul. Și gura lor e din ce în ce mai mare!
ionică a zis
Cred ca le este mai simplu sa scrie acolo, pe facebook, ca este mai simplu si au o singura aplicatie.
Eu cred ca merita si un plugin de fb comments pe langa cel de blog, pentru „viralizarea” unui articol, insa repet discutiile ar trebui purtate aici, nu pe fb.
ice4you a zis
De lenea asta de a da un click in plus si a comenta la sursa articolului m’am lovit si eu de numeroase ori … ba chiar am prieteni care ma f0tlisesc de cap sa imi fac cont de feisbuc ca sa le vad comentariile pe care le fac ei pe acolo la diverse share’uri care mai ajung de pe blog’ul meu. Adica asta e ca si cum te’ai duce la brutarie de unde iei o paine si le zici la aia ca banii ii gasesc la ABC’ul din colt.
Ei uite ca mie mi’se rupe de comentariile lor sau ale altora de pe acea platforma. Daca eu investesc in blog’ul meu iar ei au ceva de comentat la ce scriu pe el si vor sa si vad asta ii astept sa comenteze direct la sursa si nu la ABC’ul din colt de unde iau ei pe „caiet”
claudiu a zis
Probabil se gandesc ca facebook-ul le aduce mai multa popularitate, mai multe shar-uri, chestii de astea dupa care multi alearga.
Claudiu, insa, prefera comentariile pe blog.
ice4you a zis
Chestia asta cu „popularitatea” si mai ales like’uri a tampit de cap omenirea. Traim pentru a fi laudati dar niciodata criticati … de aia se tot cacaiesc pe ei si aia de la feisbuc cu butonul ala de Unlike constienti fiind ca ar pleca din retea pe capete toti idiotii care cred ca orice poza cu ei in buda sau fraza rostita din putul gandirii (altora de multe ori) merita neaparat si vreo apreciere.
Bullshit!
Marius, crezi ca degeaba imi puneam eu acum cateva zile problema importantei pe care o mai are continutul in ziua de azi?! Pai daca vrei vizite si aplauze fara numar, nu trebuie decat sa gasesti vreun prost pe care sa il filmezi cu telefonul si sa o dai in virale unde o sa ai mai mult de 209 like’uri de la cei care de multe ori sunt mai prosti ca si Cristi, dar se bucura ca macar pot rade de altii ca ei.
In rest, bravo Claudiu! Dovedesti in felul asta ca esti capabil sa apreciezi un continut care ti’a placut.
Paraschiv Sorin a zis
Dacă un om care nu prea citește bloguri și să zicem vede întâmplător un articol de-al tău pe facebook și se hotărăște să-și expună părerea cu siguranță pe facebook o va face, nu stă el să completeze aici nume și toate cele, cred eu, dar normal ar fi ca bloggerii și în general cei care știu cum stă treaba să lase comentarii pe blogul respectiv.
Marius Cucu a zis
Corect. Nu știe care e procedura, dar un blogger care are la rândul lui 1,2 bloguri?! Ce motive să aibă?! 🙂
Petronel a zis
209 bloguri, ca unii :))
Paraschiv Sorin a zis
Pai asta spun, ca bloggeri si in general cei care stiu cum sta treaba sa lase comentarii pe blog, nu prea ar avea motive sa lase pe facebook. 😕
Petre a zis
Pe blog comentam iar pe FB ne mai distram cateodata.
Iote a zis
Pe mine ma distreaza cei care dau like pe facebook si nici macar nu stiu despre ce este vorba in articol. Si isi mai si dau cu parerea.
Adi a zis
Contabila pe Facebook iar antreprenorii pe blog. Eu am ținut minte vorba aia: pe facebook comentariile se tot duc în jos și se uită, pe blog rămân. Ba chiar comentariile pot fi de folos altora cândva. 😀
Iote a zis
Dar ce s-a intamplat cu comentariul meu de la acest articol?
Marius Cucu a zis
Cred că a fost prea activ Akismet. 🙂
Iote a zis
Nu am vazut pana acum ca Akismet sa treaca un comentariu aprobat la unul spam. 🙂 Oricum multumesc pentru promtitudine.
Marius Cucu a zis
Se mai întâmplă când se dă submit de 2,3 ori.
cKy a zis
Am cochetat odată cu pluginul de comentarii fb implementate pe blog, apoi am.zis ca nu vreau ca munca mea sa fie indexata pe fb și am.renuntat.
Adi a zis
Eu nu am lăsat niciodată comment cu facebook, mă enerva ideea.
Alex a zis
Pune-ti plugin sa afiseze si comentariile de pe facebook, my friend. https://wordpress.org/plugins/fb-comments-importer/
PS: nu l-am testat, dar am citit in 2 minute cateva randuri despre el. Daca ai timp sa-l testezi, ai o bere de la mine.
Marius Cucu a zis
Am testat câteva pe blogul Cristinei. Nu importă sau nu le-am dat eu de cap, momentan. Afișează, dar nu rămân și pe blog.
Ciprian Lospa a zis
Mai nasol e cand lumea nu comenteaza nici pe facebook, nici pe blog.
utilaje covrigarie a zis
Foarte multa lume mizeaza pe facebook deorece cred ca aduce din ce in ce mai multa popularitate
cornelia92 a zis
Sa spunem NU comentariilor pe facebook si DA respectului pentru munca depusa !!!
Iasmina a zis
Pare mai la indemana sa se comenteze direct de pe Facebook. Si eu eram interesata de un plugin, ceva, care sa adauge si comentariile din Facebook pe blog. Astfel am ajuns si aici, dar daca ziceti ca nu e o idee buna… probabil nu e…
Marius Cucu a zis
Iasmina, din câte văd ai blogspot. Nu prea se înțeleg Google și Facebook pentru asemenea conexiuni.
Eu mă refeream la faptul că lumea postează pe platforma comună(Facebook), nu pe blogul pe care sunt informațiile.
Vasile a zis
Da-l drecului de facebook, omu’ are un blog, corect scrie si el ce-i trece prin cap, poate utile, poate doar chestii 😉 , poate e sincer, poate e un strigat, in general e adevarat ! ce suntem noi pentru facebook… NIMIC, o miime dontr-o centima la actiunile Facebook, doriti asta?!
Marius Cucu a zis
Cum contabilizăm corectitudinea?! 😀
Vasile a zis
Sa zicem ca pe blogul lui personal, domeniu propriu, il costa sa scrie balarii, din contra pe facebook daca bagi una bine ghidata ajunge virala si in speta poate fi o porcarie. Corectitudinea in ziua de ai, din pacate, e prima impresie, poti sa vii cu erate si scuze, nu mai conteaza odata impresia formata si propagata…. esti mort cu zile 😉