M-am supărat într-o zi și-am fugit la Cloudify. Niște băieți din Timișoara s-au gândit să facă treaba asta cu hosting-ul.
În prima fază, mi-a dat ceva furcă SSH-ul și mă dezobișnuisem de faza cu user fără permisiuni. La modul că automatizările le aveam pe drepturi de administrare și trebuia să modific mult prea mult. Așa că a trebuit să mut cheița pe root, până am instalat toate cele. Nimic grav, dar nu eram eu obișnuit cu procedura. S-a rezolvat într-un final, nu eram eu obișnuit.
Hosting-ul se mișcă exemplar, dar cred că nici eu nu îl pun în cap cu resursele. Oferta e un pic mai sus față de ce eram obișnuit. Ușor, ușor cresc cheltuielile cu găzduirea.
Ca specificații stau foarte bine, dacă ne uităm la raportul calitate preț.
Deocamdată e proaspăt serverul pus așa că nu vă pot minți cu uptime-ul și nebunii.
Mișto că e funcție de backup în contul de administrare. Ei zic că e extern. Vedem până la proba contrarie, eu oricum am backup-urile mele separat. Al 4 lea nu strică niciodată. Bine, eu nu fac snapshot.
Peering-ul cu mine e okeiz. Eu zic că se putea mai bine.
Concluzia este că, după ce i-am folosit ceva ani de zile, stai cu emoții când vorbești despre Cloudify. La modul, iar s-a întâmplat ceva la ei?! Da, se rezolvă în 99% dintre cazuri, dar notificările alea despre uptime mai apar din când în când. Nu vă bazați ca ei să vă răspundă în timp util și să știe ce au de făcut. În ultima vreme nu au mai căzut atât de des, dar mai pățești să pice un DNS, să fie nevoie de ceva intervenție manuală.
Cătălin a zis
Webuzo e moca, e creat de Softaculous, și e destul de ok pt enduser level.
Marius Cucu a zis
Am înțeles. Chiar n-am folosit. L-am văzut în panou și atât. 🙂
Claudiu a zis
Moca 30 de zile, după aia costă 2.5$ / lună.
vasile a zis
Stai calm nu mai induce lumea in eroare, versiunea free e free de tot, cu anumite lipsuri
vasile a zis
Bravo, sa pleci tu din centru la periferie! 🙁
Marius Cucu a zis
Timișoara nu e așa departe. 😀
vasile a zis
Da asa e, daca stai in Budapesta sau Viena!
Marius Cucu a zis
Am dat check in zilele astea de acolo. Se pune?
vasile a zis
Nu stiu, trebuie o poza cu Frankfurter Würstel!
Marius Cucu a zis
Nu știm d-astea. Am mers pe tradițional, bodegă românească. 🙂
vasile a zis
Pff, adica ceafa cu cartofi prajiti!? :)))
Aristotel a zis
Am parcurs câteva articole pe blog în ordine invers cronologică și păreau de treabă chrtoot. Ce a cauza supărarea pe chroot?
Situația în cazul nostru este inversă: căutăm să plecăm din TM și să ne stabilim în chroot.
Marius Cucu a zis
Am mutat un server pentru diversitate. Blogul principal e încă aici. Aveam 3 vps urî la ei, am rămas cu 2, iar în noiembrie mai mult unul.
Adrian a zis
Cloudify nu are backup, e de forma, am avut un centos cu vestacp si 2 siteuri, i am dat sa faca backup …rula ca si cum ar face ceva…in realitate nu a facut nimic.
Am vb cu ei, de altfel greu de gasit si mi-au zis ca nu-i adevarat, ca face backup corect.
Am creat inca un server, am pus un singur site, si le am zis sa mi faca si mie backup ? Au zis ca n-au timp.
Deci fara backup …e zero.
Marius Cucu a zis
Eu am văzut rapoartele de backup și n-am băgat de seamă. E drept, eu îmi fac backup separat, cu scripturile mele, independent de ce fac ei și nu m-am bazat niciodată pe treaba asta.
O să testez și eu funcția dacă funcționează cu adevărat.
Cât timp sunt servere fără administrare e normal să „nu fie timp”, dar e și normal să funcționeze ceea ce promiți. 🙂
Adrian a zis
exact, poti pierde totul intr-o secunda 🙂
tot ma uit dupa un hosting, am cateva sute de siteuri mici si dupa o experienta cu cei de la chemicloud as vrea sa revin la oile noastre.
Partea proasta e ca unde vad pachete de servicii bune, nu au support, astept raspunsuri de ieri.
Unde e support bun, rapid, nu au servicii asa bune.
Am uitat sa spun, cel mai bun hosting pe care l-am vazut si testat, este fasthost.co.uk
Am creat pt un client un site, de 2 ani n-a avut 1 secunda downtime.
Preturi prietenoase.
Problema e ca daca UK iese din UE, devine ilegal sa tii siteurile pe acolo, din pricina GDPR.
Romania 🙂
Marius Cucu a zis
Păi hai să facem o diferență. Tipul de găzduire de la Cloudify, pe partea de VPS-uri, este de suport la nivel de nod, nu la nivel de cont. Din ce am înțeles, între timp, treaba cu backup-ul funcționează ca un snapshot pentru VPS. La asta se rezumă treaba atât la Cloudify, Chroot, GwHost. Adică pe mine mă interesează ca eu să văd serverul în picioare, să-i dea un vânt când nu am acces la el și atât. Dar și atunci sunt conștient că dacă n-am backup-ul meu, mi-o iau. Nu am alte așteptări, nu e shared. 🙂 Dar nici acolo, ce e în mână nu e minciună: vezi Namebox, vezi webfactor și atâția care și-au pierdut munca de ani de zile.
La mine funcționează treaba asta. E mai sănătos, din toate punctele de vedere.
Fasthost, din păcate, e mai slab ca resurse decât Digitalocean. 🙂 Prefer a 2 a variantă.
Cloudify.ro a zis
Am identificat ticketele de support, din urmă cu 4 luni.
Contul dumneavoastră a beneficiat la vremea aceea de backup automat la 12 ore (opțiune încă valabilă).
Ce înseamnă asta? La fiecare 12 ore, se ia disk-ul mașinii virtuale, se face o copie completă a acestuia și se salvează într-un cluster de stocare separat (păstrându-se ultimele 8 backup-uri). Asta înseamnă și că, dacă pe mașina virtuală există o aplicație configurată greșit, aceasta va fi și ea inclusă în backup.
Ce se întâmplă când restaurezi din backup? Se oprește serverul virtual, ia copia disk-ului și se atajeașează acestuia, apoi se repornește serverul (boot complet).
În cazul dumneavoastră chiar s-a intervenit prin SSH pe mașina virtuală (ceea ce în mod normal nu se întâmplă, fiind un serviciu fără management), pentru a se constata că defapt s-a făcut un upgrade de kernel (care urma să nu funcționeze corect în urma unui restart).
Dumneavoastră ați restaurat serverul dintr-un backup ce s-a făcut după upgrade-ul de kernel. Prin urmare, serverul a pornit cu un kernel nou, care avea să facă sistemul nefuncțional (probabil din lipsa compatibilității cu vestacp).
Backup-uri există, funcționează așa cum trebuie. Însă când problemele au la bază lipsa de cunoștințe de administrare a unui server linux, puteți ajunge ușor la concluzia greșită ca backup-urile nu funcționează, fără a înțelege fundamentele din spate.
Matei a zis
As fi vrut sa ma pot baza pe ei dar am o intrebare fara raspuns cred de o saptamana sau mai bine. Numarul de telefon de pe site nu functioneaza. Preturile sunt bune, dar nu am siguranta ca nu se va evapora ?
Marius Cucu a zis
În ziua în care am plecat în Amsterdam, cred că marțea trecută a picat site-ul vreo 2-3 ore. Sau 4, habar n-am cât că am deschis ticket-ul înainte să zbor, la aterizare era totul ok, funcțional și cu răspuns ticket. Asta în condițiile în care am plecat fără cheițe SSH, n-aveam acces decât la panoul de comandă din site.
Eu nu sun deloc, nu știu dacă a funcționat vreodată. Eu fac anul la ei… în toată perioada asta au fost 2 căderi. Atât.
Matei a zis
Ma bucur ca macar la tine e ok… Iarasi au avut o problema cu API intr-o seara si serverul nu l-am putut accesa (interfata lor) pana pe zi. Bine, nu am mari pretentii la preturile care sunt, dar ma gandeam sa iau un server mai mare si sa raman acolo, inca sunt in dubii.
Marius Cucu a zis
Nu știu dacă suntem pe același server, iar eu monitorizez cu jetpack.
Eu unul nu-mi țin lucrurile într-un singur loc. 🙂
Matei a zis
P.S 2, dupa ce am scris acest comentariu, culmea, am primit raspuns la solicitarea mea mai veche, nu stiu cum se face :)) (dupa 9 zile, really ? )
On Mon, Jan 20, 2020 at 08:03 PM, „Operator” wrote:
Vei primi notificări aici și prin e-mail ([email protected])
Marius Cucu a zis
Eh, din moment ce a răspuns mai sus îți dai seama că urmărește comentariile, nu?! 🙂
Georgiana Florentina a zis
Un numar de contact, un e-mail la care sa raspunda cineva aveti ? Avem site-ul/mailuri blocate de aproape 24 ore …
“DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN”
Marius Cucu a zis
Bună, am încercat să contactez și eu ieri și m-am lăsat păgubaș. Cel puțin, interfața are probleme, din ce văd. Se încarcă un pic cam greu. Eu folosesc mesageria de pe site.
Eroarea de mai sus e de la DNS-uri. Le aveți puse la ei sau în altă parte!?
Georgiana Florentina a zis
Stim ca eroarea este de la DNS-uri, si da, sunt puse la ei. Dar nu este posibil ca nu reusesc sa iau legatura cu cineva … sunt 24h si nu am nici un raspuns.
Marius Cucu a zis
Am înțeles. Poți încerca să contactezi pe Whatsapp pe 0725388347.
hw_guy a zis
Buna,
cu ceva vreme in urma ti-am propus sa faci un test si la noi.Oferta ramane valabila 😉
VPS-KVM ( cloud Opennebula + distributed storage SSD)
si
cPanel gazduire ( de ex 0,99€ pentru 10GB SSD / 6,01€ domeniul .ro / 1,15€ IPv4)
+ Protectie DDOS + Firewall gratuit
vezi retea:
https://bgp.he.net/AS3164#_asinfo
https://bgp.he.net/AS3164#_peers
N a zis
A doua oara in 8 saptamani downtime……
Marius Cucu a zis
Și mare. 🙂 Trebuie să iau în considerare să mut din site-urile de acolo, măcar pe cele dependente de stabilitate.
N a zis
Deci daca aveți chef de downtime de peste 12 ore ….. luați cloudify…. eu ma mut la aws..
Marius Cucu a zis
Mda, aparent, e serioasă treaba. O să fac bagajele pentru site-urile importante. Eu migrez la digitalocean o parte.
Nicu a zis
e VARZA…..3 downtinme-uri de 12 ore in 4 saptamani!!!!!
mi-au plecat clientii de pe site…..
nu sunt deloc profesionisti….parca au terminat liceul industrial……
nu va Bagati
INSELATORIE
Marius Cucu a zis
I-am scos de la recomandări. Pur și simplu amatori. Nu mai merită!
Cristian Pana a zis
Ceva despre spatiul.ro si hostico pe cand? In prezent sunt la chroot dar inca mai studiez (pe bani) calitatea de hosting in colonia Romani(c)a 🙂
Marius Cucu a zis
Nu am avut ocazia să fiu la niciunii, așa că nu îmi pot da cu părerea 🙂
Nicu a zis
De o saptamana e vps ul down la cloudify …. mi-au plecat 30 clienți .
M-am mutat pe aws ….. performanța super și fără downtimeuri ….
Aștept backup de la cloudify …. pana azi nimic
Marius Cucu a zis
Eu am reușit să recuperez din /var/lib. Mi-au dat fișierele acum vreo 3 zile. A fost un pic mai complicat decât prin SQL, dar m-am descurcat până la urmă. Eu am mutat la digitalocean.
Nicu a zis
Am recuperat destul de mult…. din backupuri proprii ….. doar câteva (mii) de pictures care erau salvate local le-am pierdut
Marius Cucu a zis
Dacă de SQL nu sunt sigur că le au, cu siguranță au backup-uri pentru fișiere.
Nicu a zis
Aștept de 4 zile ….mai întrebat ce format vreau : m-am mirat ca a răspuns cineva oricum ….. apoi pana azi nimic ….. noroc ca am hotărât sa ma mut pe aws după 24 de ore de downtime …. dacă nu eram și acum apă de ploaie : încă ceva ….. nu pot Închide contul …. așa ca le-am cerut să-l închidă ei …. dacă nu îmi trag bani de pe card
Robert a zis
Chiar eram bucuros de raportul calitate/pret de la ei dar citind comentariile de aici ma gandesc sa ma mut pe un managed wordpress hosting si sa nu mai am treaba decat cu continutul siteului …
Este diferenta dintre serviciile oferite in 2020 si de din 2021? Poate comfima cineva?
Marius Cucu a zis
Belea așa de mare ca in 2020 nu mai e. De câteva luni bune nu au fost probleme majore, dar chiar nu pot baga mâna în foc că nu se va mai întâmpla ca în 2020. Daca mergi cu backup nu are ce sa se întâmple.
robert haba a zis
Arata foarte bine pe “hartie”, optiunea High-CPU e marketing sau chiar oferiti 3.3 GHz?
HW_GUY a zis
Folosim noduri/servere cu :
3.3 GHz baza | 4.00 GHz turbo – Intel Xeon E5-2667 v2 | DDR3 ECC
3.2 GHz baza | 3.60 GHz turbo – Intel Xeon E5-2667 v3 | DDR4 ECC
prin urmare nu e marketing ?
InfoHosting a zis
E jos din nou, de ieri…Nici nu se sinchisesc să răspundă sau să vină cu un update. Nu s-au învățat din 2020! JALNIC! Avem și acolo proiecte dar cu siguranță le vom muta.
P.S mai dau și seen la chat fără să răspundă. Ăsta da suport în 2021.
Marius Cucu a zis
Eu mi-am făcut sistem de backup, dar cred că am fost inspirat. Am migrat ultimele site-uri joi. Dar și așa nu m-ar fi afectat, îmi fac backup extern zilnic și lunar în cloud.
Chiar și Chroot când mi-a picat acum 3 săptămâni, într-un weekend, la 20 de minute de la downtime eram cu instanță nouă pe Digitalocean.
Vasile R a zis
Acum 10 ore mi-a decedat VPS-ul de la Cloudify. I-am anunțat și mi-au spus „Bună dimineața, verificăm”. Și cu atât am rămas. Acum 7 ore le-am spus că încă nu și-a revenit, iar abia acum 46 de minute mi-a răspuns că „se lucrează la soluționarea problemei”, dar încă nu s-a întâmplat nimic. ?
Marius Cucu a zis
Trist este că îmi expiră digitaloceanul și voiam să mă întorc la ei. Foarte trist!
Adrian Bolocan a zis
De ce ai vrea asta? Că nu e prima oară când au probleme dă genu
Marius Cucu a zis
Pentru că ar fi la jumătate factura.
Adrian Bolocan a zis
Și uptime tot jumătate?
Marius Cucu a zis
Mă bazez pe faptul că am backup pe NAS.
Marius Cucu a zis
Mă bazez pe faptul că am backup pe NAS și pot pleca instant cu site-urile, la câteva clickuri distanță.
Codrin a zis
Neata! La noi VPS nu mai merge de 24 h. La tine si-a revenit? Mersi!
Vasile R a zis
Nici la mine.
Marius Cucu a zis
M-am întors la ei de vreo 3 zile. Am activat 4 tipuri de backup, 2 pe zi. Sunt pregătit să fug la orice downtime. 😀
robert haba a zis
Cum mai sunt in ultima perioada? Tot asa des cazuti?
Marius Cucu a zis
Au avut niste căderi de sărbători. Mici, de ordinul zecilor de minute, cu ticket s-a rezolvat rapid.
robert haba a zis
Am vazut ca au dat upgrade la servere, au Milan, as vrea sa vad cum merg. Am o datorie de vreo 4 Euro la ei pe care nu vreau sa le o platesc … la cat downtime am avut cat le-am fost client nu merita :))
Marius Cucu a zis
Fă și tu cont nou dacă tot vrei asta. Oricum, prețurile au crescut un pic de atunci.
Matei Irinel a zis
Mai esti la ei? Cum e ? Am inteles ca acum poti descarca snapshot-urile si sa fugi oricand daca e ceva.
Marius Cucu a zis
Da, mai sunt. Am cea mai mică opțiune, cel de 3 euro. Nu folosesc opțiunile din panou, am backup automat, zilnic, la mine + cloud. Dacă pică, în 15 minute am fugit, doar că nu prea au mai picat. Între timp, am luat și IntoVPS. Decent.
Aveti grija a zis
Voiam sa iau de la ei, insa dupa ce am verificat facebook-ul lor in 2024, vad ca toate review-urile lor sunt fake
De ce zic asta? Simplu. Daca te uiti sunt conturi de boti cu nume fictive, poze ce nu au de-a face cu numele si o locatie din japonia.
Care e sansa sa fie la 2-3 aceiasi poveste? Apoi la 10?
facebook.com/cloudify.ro/reviews
Cu tristete, cred ca tot la provideri mari din clasa digital ocean, linode, aws etc trebuie sa ramanem daca vrem uptime:)
Marius Cucu a zis
Da, am observat și eu. Ciudată alegerea lor de a face strategia asta când puteau să își impulsioneze clienții actuali să dea recenzii.
Cred și eu că nu mai știu ce să facă să scape de problemele pe care le-au avut în 2021 ca imagine. Ca uptime, eu încă mai am un server mic acolo, n-am mai avut probleme de vreo 3 ani de zile. Nici măcar o secundă de downtime.
PS dar dacă tu vii ca anonim aici (inclusiv cu mail fals) nu e absolut nicio diferență între conturile fake de acolo și ceea ce vrei tu să transmiți.
Marius a zis
Încă încercăm să scăpăm de ele. Au fost cumpărate de consultantul cu care am lucrat la momentul respectiv. Așa că ai perfectă dreptate, se vede de la o poștă că sunt fake și fac mai mult rău decât bine.
Cumva, însă, algoritmul Facebook decide să le mențină în top pe cele postate de persoane reale, chiar dacă cele fake nu sunt încă șterse de către ei.
Noi ne pricepem la cele tehnice ce țin de hosting, iar părțile de PR și marketing de regulă le externalizăm, dar îți garantez că steluțele de pe facebook nu pot fi corelate cu uptime-ul unui provider. 9 din 10 oameni nemulțumiți vor posta un review, și probabil doar 1 din 100 mulțumiți o vor face din proprie inițiativă.
Pe această cale țin să menționez că încă e deschis un post de colaborare pe partea de PR 🙂
Legat de impulsionarea clienților pentru a ne lăsa review, am preferat să nu abordăm metoda asta ca să nu le încărcăm mailbox-ul cu încă un email la care să dea skip.
Marius Cucu a zis
Imaginea contează mai mult decât cred unii sau alții. Poți bonusa clienții, poate cei noi (sau pe cei mari, vechi), cu un procent pentru 1-2 luni dacă e nevoie de recenzii și cred că nu vor ignora mailul ăla.