Am mai vorbit despre chinezi și despre cumpărăturile lor în câteva articole.
Ultima mea comandă a fost acum ceva timp, de pe un site foto/ video de la chinezi. Am comandat, am plătit prin PayPal și apoi, după câteva zile, cei de la DHL mă sună pentru a declara ce am în colet și mă informau cât am de plătit TVA-ul.
Știam că peste 150 de euro trebuie să plătim și taxe vamale În plus, orice colet venit din afara Uniunii Europene va fi taxat cu TVA de 19%, doar că va fi plătit de către site-ul care vinde.
Ce face DHL între timp?
Pune taxe. În cazul în care evitați birocrația și nervii angajaților de la DHL trebuie să mai achitați, pe lângă TVA, și o taxă. La mine este 104 ron tva-ul+108 ron comisionul utilizare cont dhl.
Această taxă înseamnă taxa pe birocrație. Pe scurt, ca să aduci un produs din afara Europei, ai nevoie de un cod EORI. Acest cod se obține de la vamă și, ca de obicei, au program de gravide.
Poate te interesează și:
- Cumpărături din afara României (taxe, magazine de încredere)
- Probleme cu garantiile pentru cumpărăturile din China?!
- Telefoane achiziționate din China
Acest cod nu se obține atât de rapid încât să puteți plăti TVA-ul în timp util. Subliniez timp util pentru că, după 4 zile în care coletul stă în depozitele DHL se achită taxă de depozit: taxa începe de la 90 de lei și se adaugă ~20 de lei pe zi.
Aveți aici pașii de obținere a codului EORI. S-au mai rezolvat lucrurile privind formularul. Experiența mea aici.
Cu euro aproape de dolar, cu taxe și comisioane vamale nu mai facem nicio brânză cu chinezii. Mai nasol este atunci când nu găsești în țară tot ce ai nevoie.
Revin cu câteva precizări legate de tranzacțiile din afara Uniunii Europene.
Aveți mare grijă cu falsificatul tranzacțiilor. Sunt acte oficiale și puteți avea probleme dacă cineva o să vă întrebe de sănătate.
Falsificarea dovezii tranzacției
Vi se cer declarații, pe proprie răspundere, acte ce sunt oficiale pentru fisc. În plus, ANAF urmărește cardurile de la 1 ianuarie 2016 și pot fi raportate foarte ușor tranzacțiile suspecte. Mai nou, au și numele în clar raportate de către bănci.
Nu știu dacă se vor „apropia” ei la sume modice, dar dacă faceți ilegalități, le faceți pe răspunderea voastră. Nu știu dacă merită să faceți asta.
Plăți prin PayPal
Totodată, vedeți că există în TOS la PayPal un paragraf prin care autoritățile românești pot solicita oricând informații despre tranzacțiile făcute cu ajutorul PayPal.
Daniel a zis
salutare. am comandat un produs de pe aliexpress, in valoare de 175 dolari. astazi am primit un sms de la dhl cu data cand se va face livrarea. intrebarea este daca mai trebuie sa platesc altceva si cum aflu ce si cum? pe mail nu am primit inca nimic. am inteles ca trebuie platita o taxa de 100 lei sau sa ma ocup singur sa imi iau codul EORI care costa tot 100 lei. care ar fi cea mai buna varianta?
Daniel a zis
Codul EORI este gratuit alocat de Directia Vamala, insa trebuie folosit un soft mai vechiut pentru a se putea completa formularul. Cel mai simplu: se suna la Directia Vamala, se cere Serviul EORI iar acolo sunt foarte amabili si asista telefonic la cererea formular ce se emite la cerere pe adresa de email indicata. Timp: 1 zi lucratoare sau, in aceeasi zi daca se solutioneaza procedura prin softul Directiei vamale. Pt. pers. fizice cod EORI este CNP. Pt persoane juridce cod EORI este CUI, totul este sa fie inregistrate in baza de date a Directiei Vamilor. Prin intermediere, costa intradevar intre 100 si 200lei.
La importuri din afara UE:
1) NU SE FOLOSESTE CARD EMIS PE NUMELE CUMPARATORULUI, rezultand,
2) NU POATE ANAF SA URMAREASCA NIMIC, nu ar avea cum (ANAF nu e NSA), rezultand,
3) SE AJUNGE LA URMATORUL BLOCAJ: A) soseste coletul cu Invoice atasat pe el; B) Talharii (DHL, TNT, FedEx, etc, etc) mana in mana cu angajatii Directiei Vamilor „pun sula in coaste” sa se „faca dovada platii”, termen impropriu d.p.d.v. juridic; C) Se raspunde politicos si nu cu insulte (ce am vazut la punctele de efectuare a vamii e numai bine in favoarea returnarii coletului sau a spolierii pe taxe comunicate de departamentele de shipping ale acestor curieri internationali – exemplu: la un transport de 20USD care e inclus in pretul total produs+transport CIF Ro/UE Aliexpress de exemplu, departamentul FedEx emite calcul statistic cu valoare de transport de 1050lei+TVA, care automat depaseste valoarea totala a coletului atat fictiva, adica cca 70USD cu transport inclus, cat chiar si pe cea reala, adica cca 189USD cat costa real achitat din cont bancar – vezi regula 1, mai sus). Totul sta in atitudine si in cunoasterea normelor comertului International la care Ro este parte, inainte de a deveni parte a UE, iar lucrurile stau asa: coletul nu poate parasi tara de origine fara Invoice insotitor, deci dovada platii – asa cum zic „ne juristii” – este realizata, d.p.d.v. legal Invoice-ul pt. autoritatile Romane este ca si factura platii daca s-ar achizitiona produsul de pe Emag de exemplu; aspectul care nu place ANAF-ului nu este problema cumparatorilor/importatori de buna-credinta, nu? Iar aspectul ca exportatorul are sau face evaziune fiscala, nu mai intra in competenta unui ANAF???? Ce-i aia ANAF? FUCK`EM! Pasul urmator: curierul este instiintat, la fel ca Ministerul Finantelor/ANAF si Directia Vamilor ca se produce un abuz la „cutare punct vamal” si astfel toti factorii implicati sunt cu „mingea in terenul lor”; se pot invoca normele GATT, dar nu e cazul, caci la asemenea atitudine isi dau si ei seama ca „e groasa treba” si se poate lasa cu despagubiri (retur colet, taxe magazinaj adaugate, taxe vamale necuvenite, etc de fapt cam astea sunt si „clasica” spaga pe care eu o numesc: „venituri necuvenite in contul personal al angajatilor vamii” si folosesc acest termen in scris). Trec zilele si totul merge in favoarea celui care actioneaza chiar daca ei zic ca: „nu se poate sa coste doar atat” s.a.m.d., pai „daca cunoasteti legea romana cel putin, dovediti ceea ce afirmati, va rog!” ca daca suna o tara bananiera mai pot obtine relatii, insa din China, locomotiva economica mondiala? Vax, ii ignora pur si simplu pe … „ANAF-ura ma-sii” ce-i aia??? In final in functie de atitudine „and balls are best” suna baietii si spun ce trebuiau sa spuna de la inceput, CONFORM LEGII ROMANE chiar! Veniti ca o rezolvam si va asteapta in biroul sefului de punct vamal unde seful va face formalitatile inainte de a vi se trimite raspuns scris la sesizarile de mai sus (la aceste sesizari raspunsul va fi: „problema a fost solutionata”). PUNCT! DAR, nu sariti calul insa, caci nu e bine si chiar puteti ajunge sa pierdeti banii – se pune o mentiune pe care nu o cunoasteti pe documentele de retur ale coletului si care se traduce cam asa: „destinatarul/importatorul a refuzat procedura de vamuire” si astfel aliexpress sau „mama express” este discuplata si ati pierdut banii, multi sau putini dati. Personal nu mi s-a intamplat nici cu telefon de 699USD sa patesc asa ceva, insa s-au intamplat cazuri si in acest caz, dialogul international e sfant, vama are obligatia sa comunice numele real al exportatorului in caractere latine (lb. engleza) si date de contact ale exportatorului care, nu, nu este aliexpress, aliepress fiind doar o platforma de vanzari si nu un vanzator. A ba da, la o drona de vreo 2500USD, valoare reala, am platit echivalentul a vreo 100USD in lei vamii, dar era cam al 5-lea import si am lasat-o (cum trebuia sa o las de fapt, avand in vedere suma declarata de exportator) balta platind taxa vamala la punctul talharilor.
Bafta!
Topala a zis
Scoteti-va numar EORI,indiferent de valuarea pachetului,sa nu va fie lene,pt ca merita. Astia de la DHL sunt niste sacali care vor sa va jupoaie. Pana si vamesii sunt mai umani decat lucratorii de la DHL .
Daniel a zis
Salut. Am incercat sa cumpar si eu ceva din China in valoare de 450 dolari ( din care 90 USD transport adica DHL ). Toate bune pana cand primesc mesaj pe telefon de la DHL cu AWB-ul aferent ,
Dupa o saptamana de tacere din partea DHL intru pe site-ul lor si verific starea AWB. Scrie – In proces de vamuire !!. Pun mana pe telefon si sun la DHL departamentul declarantilor vamali. Mi se recomanda sa astect cateva zile si revin ei cu un telefon. Dupa inca doua zile sun din nou si mi se spune ca este foarte mult de lucru si sa am rabdare. Peste doua zile sun din nou si mi se spune ca vamesul nu accepta importul pe ” persoana fizica ” si sa imi gasesc o firma care sa faca importul pe numele ei. Cand le-am spus ca am firma si cod EORI iar a doua zi le-am transmis si noile facturi pe societate s-a asternut din nou vesnica liniste.
Iarasi am sunat si o doamna foarte suparata mi-a cerut certificat de conformitate, aviz de la Ministerul Sanatatii ca ceea ce import este avizat medical si packing list.
I-am explicat ca este un dispozitiv de fitnes si nu are nevoie de asa ceva dar cand le-am spus ca deja astept de 21 de zile sa faca documentele si sa primesc pachetul a zis ca ea nu face nimic si trimite coletul inapoi. Azi dupa trei zile de ” liniste” am fost anuntat din China ca au primit de la DHL un AWB al marfi fiindca eu am refuzat marfa !!!.
INDRUM PE TOATA LUMEA CARE VREA SA FACA UN CAT DE MIC IMPORT DIN AFARA UE SA NU FACA TRANSPORTRUL SI COMISIONAREA VAMALA CU DHL.
Exista TNT, Schenker, etc.
camelia a zis
Am patit fix acest lucru in 2013, cu un import de aparatura din China.
Au ajuns in tara in 3 zile iar ei le-au tinut in depozit 21 zile, timp in care imi cereau tot felul de documente si dovezi aberante, pe care de fapt le si aveau!
Dovada platii, certificat de conformitate, facturi, certificat eori, etc, etc.
Am crezut ca o iau razna, nu intelegeam ce tot vor. Exact cum descrieti, aceeasi atitudine aroganta si nepasatoare. Mi-a parut rau ca nu le-am pus pe vapor. Ar fi durat la fel, cu bani la un sfert. Rusine sa le fie!
Cu greu am intrat in posesia bunurilor iar intarzierea mi-a cauzat pierderi la clienti.
Am crezut ca a fost o intamplare, dar se pare ca in 2019, dupa 6 ani, se intampla la fel.
Multumim pentru ca ne-ati informat. Ce se intampla la alte companii de transport nu stim, dar cu DHl e aberant
Raluca a zis
Suntem într-o situație similară, coletul se află încă în România dar cei se la DHL au spus ca are deja awb de retur și ca nu il poate trimite către noi. Ce soluție s-a găsit în cazul dvs? Cum ati recuperat banii sau produsul?
Multumesc
fuiorea bogdan a zis
furt pe fata , la un produs de 53 dolari ,am platit 225 ron taxe vamale + taxa magazinare + comision ,la modul la care coletul a stat in romania 3 saptamani si la modul la care coletul nu mi s-a livrat la domiciliu
dhl esti jalnic ,posta romana este cu zece clase mai sus
Marius Cucu a zis
Păi stai taxele vamale sunt logice, comisionul și taxa de magazinare… nu!
cristina a zis
Domnul Marius, va rog, am si eu nevoie de ajutorul dumneavoastra. Am cumparat de pe Amazon.com un produs din USA. Produsul m-a costat 26$ + 8$ shipping + 6.50$ import fees, deci in total 40$. Azi am primit cateva email-uri si SMS-uri de la DHL ([email protected]). Din cate am citit in ele am nevoie sa ma duc sa scot la imprimanta 2-3 fise/formulare si sa le completez. Problema este ca nu pot sa ma deplasez. Ce e de facut in cazul de fata? Eu as vrea sa renunt la comanda si sa o returnez.Este vreo problema daca o returnez… inca va mai trebui sa platesc taxa impusa de DHL? Este posibil sa ma amendeze asa cum scrie acolo? Si daca dau pe amazon „Return” la produs cand inca este in transit este vreo problema? Adica cei de la DHL vor stii sa il returneze inapoi? Va multumesc foarte mult.
Razvan a zis
Astia de la DHL au inebunit, am cumparat de pe ebay de la un particular si cei de la DHL imi cer factura. Le-am dat dovada plata plus printscreen ebay si nu le e de ajuns. Chiar nu-i mai satura nimeni cu ilegalitatile astea…..Ma apuc sa caut o institutie europeeana unde sa-i reclam ca la noi sunt varza cele de protectia consumatorului.
laurentiu a zis
OPC ARE SI BIROU LA NIVEL INTERNATIONAL.
Irina a zis
Ce ati reusit sa faceti cu DHL legat de factura de transport? Sunt exact in aceeasi situatie. Am comandat de pe aliexpress cu 0 taxe transport, ma asteptam sa vina prin posta. Am fost contactata de DHL, am ales sa-mi platesc singura taxele vamale, dar ma sicaneaza cu factura de transport.
Multumesc
Costin a zis
Mi-am luat un motor electric pentru bicla si inafara de alergatura dupa codul EORI nu m-a mai costat nimic.
Asta dupa ce m-au pus sa trimit o droaie de printscreen-uri + o declaratie ca motorul nu-i pentru comercializare ci pentru uz propriu.
Prin nu-s ce minune am reusit sa ma incadrez in termenele lor altfel eram amenintat cu plata taxelor de magazinaj.
Marius Cucu a zis
Declarație că nu-l vinzi?! Era doar un produs sau mai aveai și altele?!
Costin a zis
Nu frate, doar motorul…declarat ca discuri de frina :))) cu valoarea de 80$ in loc de 136$ cit am platit pe el. Asa a considerat kinezu’ sa-l denumeasca, eu n-am solicitat nimic in acest sens.
Prin nu-s ce minune n-am mai platit absolut nici o vama cu toate ca pretul declarat al articolului a fost de 80$ asa cum am mai scris.
camelia a zis
Dar de ce ii intereseaza daca e pt revanzare?
Marius Cucu a zis
Pentru că legal nu ai voie să vinzi ca persoană fizică. Trebuie să faci asta cu o formă juridică.
camelia a zis
Am inteles.
Ce sfat ne puteti da in legatura cu transportul? A mai apelat cineva la alta firma de curierat in afara de ei?
De DHL vad ca toata lumease plange de aceleasi inconveniente.
Platesti curierat rapid, dar de fapt dureaza ca pe vapor, o luna, au taxe uriase, cer chestii aberanta. Iar asta dureaza de mai mult de 6 ani.
Ce sugestii aveti, in afara de ei?
Marius Cucu a zis
Prin poștă. Curier rapid nu, cel puțin pentru produse non UE.
Gabi a zis
Nu interesează pe Dhl acest aspect, toate solicitările pe care le primim vin din partea vameșilor după ce anterior actele noastre sunt prezentate in vama.
Poate întâi sa facem atâtea valuri, ar trebui sa ne interesam ce presupune aducerea unui bun din aflarea spațiului UE.
Pe site ul Vămii exista legislație, atât pentru persoane fizice, cât și pentru persoane juridice.
Claudiu a zis
Cu codul EORI ce ai făcut? Știu că acesta e necesar ptr. a plăti taxe vamale. Sunt in situația ta. Am solicitat EORI, cei de la DHL insistă că nu am de platit nimic. Cumpărături Amazon vreo 80 $.
Gino a zis
Ma simt norocs dupa ce am citit ce s-a scris pe aici. Am comnadat din china cu dhl si ultima comanda chiar am fost socat. S-a inregistrat awb-ul la ora 13 in hong kong si in mai putin de 24h il aveam deja pe birou. Nu am avut probleme cu DHL toate livrarile au fost la timp, singurul lucru ce am facut a fost sa le raspund prompt la emailul cu solicitari de genul, ce contine factura etc.
camelia a zis
Ce produs ai luat?
Nica Lucian a zis
Nu cred.
Adrian a zis
Eu am comandat (ca persoana fizica) niste perdele pe aliexpress, cu transport gratuit prin alta firma decat DHL. Nu stiu de ce, chinezul a trimis totusi cu DHL. Astia de la DHL ma anunta ca trebuie sa optez pentru a fi sau nu reprezentat in vama de ei. Vazand ca au taxe nesimtite, le spun ca nu vreau decat sa imi iau coletul de la vama si sa-mi platesc taxele vamale, fara niciun intermediar. Ei insista si imi spun ca deja am si 60 lei taxe de magazinaj. Le-am zis sa nu ma mai hartuiasca, pentru ca nu am cerut si nici nu vreau sa am vreo relatie cu DHL. Am comandat un pachet si il astept in vama sa platesc ce am de platit. L-am anuntat si pe chinez ca nu pot primi pachetul si am “deschis disputa” pentru a mi se returna banii.
In concluzie, o sa insist pe langa vanzatori, la fiecare viitoare tranzactie externa, SA NU FIE UTILIZAT DHL pentru trimiterea pachetelor.
Elena a zis
Buna ziua! Aceeași situație o am și eu. Cum ați făcut sa ridicați produsele fără “ajutorul” DHL? Codul Eori l-am obținut, documentele le am, dar nu Răspunde nimeni la Biroul Vamal Otopeni sa cer lămuriri cum îl obțin. Mers direct la Vama in Otopeni? Pot plăti taxele online?
Mulțumesc,
Elena
Rocco a zis
Am un colet 350$.Am primit SMS ca in 14.09.2019 o sa fie livrat coletul „daca nu e vamuibil”.(E clar vamuibil). Am cod EORI.
1.Nu am factura de la vanzatorul de pe Alliexpres. O sa fac Printscreen+traducere de pe site.
2.Plata nu se vede pe extrasul de cont deoarece suma e doar „blocata”. Nu se vede catre cine am blocata suma. Ce sa fac? Sa confirm pe alliexpres livrarea doar ca sa se vada plata? Sau cer la BT un extras mai special cu sume blocate?
3. Adresa de livrare e din Sibiu. Cand va scriu, coletul a plecat din Cluj (traseu China-UK-HU- Cluj). O sa se vamuiasca la Vama din Sibiu? (adresa de livrare a coletului este Sibiu) Multumesc de raspunsuri.
Dana a zis
Cum ati rezolvat problema? Sunt in aceeasi situatie. ?
Ionut Taranu a zis
Salutare oameni buni,
Am si eu o problema si am decis sa dau un search pe Google, fapt care a condus la gasirea acestui articol. Am comandat in urma cu aproximativ o luna si jumatate o pereche de incaltaminte de pe site-ul oficial al unui foarte cunoscut producator. Intrucat am avut posibilitatea de a personaliza dupa bunul plac respectiva pereche, am avut supriza de a afla ca livrarea se va face din Hong Kong…cu DHL, bineinteles…Primul proces de vamuire a avut loc in Hong Kong, am completat declaratia pe propria raspundere si imputernicirea, fiindca taxele de livrare au fost achitate in momentul plasarii comeznii pe site. Totul bine si frumos pana aici…dupa 3 zile am verificat AWB-ul si am observat ca pachetul este in Bucuresti si se afla in proces de vamuire. Au trecut 2 saptamani de cand nu s-a schimbat nimic, adica este acelasi status. Am tot sunat la DHL si ei spuneau mereu ca totul este in regula si ca doar se asteapta sa se dea drumul la colet spre livrare, acest lucru depinzand de Autoritatea Vamala si nu de ei.
Va rog sa ma lamuriti, mai am vreo sansa sa imi primesc coletul? Nu stiu cum as putea proceda…sa ma apuc sa fac reclamatii, sau sa contactez vanzatorul si sa il instiintez ca nu mi-am primit produsul…
Toate cele bune!
Crina a zis
Hey!
S-a schimbat ceva? Pățesc același lucru.
Ionut a zis
Buna,
A ajuns intr-un final, pe data de 23 octombrie. Deci intregul proces a durat cam 21 de zile. De pe 4 pana pe 7 a durat tranzitia de la Hong Kong la Bucuresti, de pe 7 pana pe 22 a durat procesul de vamuire in Bucuresti. Pe data de 23 am primit coletul.
O zi frumoasa,
Ionut
Cristi a zis
Ai mai platit ceva in afara de transport? Taxele vamale au fost incluse?
Maria a zis
Buna! Am finalizat o comanda de pe footpalacespa.com și am primit un produs total diferit de cel comandat. I am contactat pe cei care mi au trimis mail de confirmare a comenzii însă nu am primit un raspuns. Cum îmi pot recupera banii? Am plătit cu un card raiffeisen
McJohn a zis
Dacă ai plătit produsul cu Paypal, întări la ei pe site și aduci la cunoștință problema.
Parcă ai 6 luni la dispoziție protecția lor.
Ei lămuresc vînzătorul să restituie suma.
Adi a zis
Buna ziua,
Am si eu o intrebare daca stie cineva.
Am comandat din china un produs, si trebuie vamuit, nu am cod EORI, dar am uin prieten cu firma, se poate sa le dau CUI-ul ui cumva, sau nu se poate pt ca am comandat eu produsul, si nu sunt angajat la acea firma?
Multumesc!
Marius Cucu a zis
E mai greu de importat pe firma. Oricum, trebuie sa fie el trecut el. CUI nu are nicio treabă.
Cosmin a zis
salut
si eu vreau sa cumpar o navigatie pentru masina de pe aliexpress in valoare de 240$ si vad ca au transport doar prin DHL.. deci sa renunt la ideea asta ca voi platii tva si taxe postale desii shipping prin dhl ma costa 33 $.
sau sa vorbesc cu ei sa trimita prin UPS sau alt curier ?? sau ar fii ideal daca ar avea depozit in europa si as scapa si eu de tva
Marius Cucu a zis
Caută să fie un depozit prin Germania sau prin zonă. Sau încearcă pe amazon, dar ai grijă cu livrarea, să se facă din UE, nu din China sau alt stat non UE.
Cosmin a zis
“Hello, friend.
The goods and freight are paid to us by the customer.
As for customs duties, they are collected by the customs. It’s not about us as sellers.
We can declare the amount as you suggest.If pass smoothly is best.
Romania generally declares 28 us dollars.
generally has no problems.
But the risk of paying taxes still needs to be borne by the buyer. Because it’s the buyer’s obligation to pay the duty. What we can do is to try our best to cooperate with you. Please understand. friend.
Please note the price you want to declare on the order when you place your order. thank you”
Cam asta este raspunsul cand am intrebat de depozit
Marius Cucu a zis
Adică nu vin din UE. 🙂 DHL sigur te vor întreba cele din articol. Am patit-o acum 2 luni 🙂
Madalin a zis
Salut am luat eu după aliexpress și cauta sa fie UK ai transport gratuit dfl. Și ajunge aks în 4 5 zile fără a plăti ceva în plus
Marius Cucu a zis
Îl iese din UE în câteva zile, va fi la fel ca din China.
chloe a zis
tl;dr: solicitati cod EORI si factura originala inainte sa va ceara DHL, pentru a nu avea probleme cu intarzieri si taxa de magazinaj.
Daca ati comandat un produs ce urmeaza sa vina prin DHL, cu valoare sub 150 eur (aceasta limita trebuie verificata pentru ca s-a mai schimbat in trecut) veti avea de platit la vama doar TVA (19% din valoarea produsului+transport, cel putin asa mi-au cerut mie DHL).
Daca nu vreti sa platiti 100 de lei comision la DHL sa se ocupe de birocratie asigurati-va ca detineti cod EORI si factura valida de la vanzator de la inceput, pentru a va asigura ca nu intarziati si platiti taxele de magazinaj.
1. obtineti cod EORI dinainte sa va spuna DHL ca va trebuie. (e valid pana la data la care expira CI)
intrati pe customs.ro > sectiunea EORI > sistem informatic > manual de utilizare si cerere. Conform manualului de utilizare completati fisa electronic, o printati si o semnati, scanati si trimiteti, impreuna cu copie CI, pe adresa de e-mail a Directiei Regionale Vamale de care apartineti (in functie de domiciliul din CI). EORI helpdesk mi-a raspuns la intrebari in mai putin de 10 minute (prin e-mail la eori_aeo_helpdesk at customs punct ro).
2. faceti rost de factura imediat ce ati comandat produsul.
daca ati comandat de pe aliexpress va trebui sa cereti factura comunicand direct cu vanzatorul prin sectiunea de mesaje, ea ne fiind disponibila pentru download din contul dvs. DHL va va solicita o factura pe bune, in care sa apara numele complet al vanzatorului, adresa completa a lui si informatii de contact + valoarea produsului si valoarea transportului. adica nu invoice-ul facut cu ajutorul extensiilor de chrome sau altceva asemanator. unii vanzatori nu va vor trimite decat dupa insistente o astfel de factura.
apoi, in momentul in care DHL va anunta ca sunt necesare informatii pentru vamuire veti avea deja pregatite cele doua documente si va trebui doar sa printati, completati si scanati 2 documente pe care vi le vor trimite ei, declaratia pe propria raspundere si imputernicirea. Print screenul cu valoarea produsului de pe site-ul de achizite sau extrasul de cont nu sunt greu de obtinut.
astfel ar trebui sa aveti timp sa platiti vama in contul pe care vi-l vor trimite DHL si sa primiti coletul. TEORETIC. in orice caz, sa astepti dupa cod EORI si factura din China (+ diferenta fus orar) poate insemna zile pierdute.
Radu a zis
Cat ar fi vama pentru produse sub 100$? Stie cineva?
Acesti pasi se fac de fiecate data cand comand ceva de afara?
Inca nu am comandat nimic, studiez piata si nu as vrea sa platesc suplimentar sau sa astept prea mult dupa colet.
Pe gearbest.com exista transport expres de 12-15$ prin dhl cu livrare in 8 zile lucratoare. Cand bifez acest serviziua imi zice ca pretul este informativ si ca pretul final il va stabili dhl. Aici apare problema cu vama?
Vreau sa comand un ceas care e in jur de 50$ de pe gearbest.com cum recomandati sa procedez?
Madalin a zis
Codul eori trb sa fie pe numele aceleași persoane ca și în factura și colet?
Mogos Alexandra a zis
Buna , am comandat de pe Amazon.com un produs in valoare de 95 $ , la care s-a adaugat transportul 16 $ si taxele vamale 20 si ceva de dolari parca. Intrebarea mea este , daca amazon mi-a oprit bani si pt taxele vamale ( adica le-am platit deja) si coletul este trimis prin dhl , mai platesc ceva la dhl ? M-au pus sa completez niste documente pe care deja le-am trimis …. apoi am citit online ca trebuia sa imi fac un cod EORI , ca sa nu mai platesc nimic la dhl . Eu deja am trimis documentele la ei fara cod EORI , presupun ca nu mai pot face altceva decat sa platesc taxa aceea de 2% a lor nu ?
Marius Cucu a zis
Nu s-au plătit taxele vamale, trebuie făcută vamă și la noi. Poți refuza coletul, dacă vrei, eu unul așa am făcut. Dar nu era disponibil produsul pe amazon.de sau la orice magazin din Europa?!
Mogos Alexandra a zis
Pe amazon.de era mai scump produsul. Acum daca ma gandesc mai bine cred ca iese mai scump produsul in situatia in care sunt eu cu amazon.com.
Am platit asa :
– items : 95.11 $
– shipping : 16.08 $
– import fees deposit : 21.13 $
Deci sa inteleg ca trb sa platesc si taxe vamale plus taxa de 100 lei la DHL ?
Pot refuza coletul la DHL ? Daca da , trebuiesc platite taxe si imi vor înapoia banii cei de la Amazon ?
Marius Cucu a zis
Așa zice aici: Items can be returned within 30 days of receipt of delivery using the Online Returns Center. It can take up to 25 days for an item to reach us once you return it. Once the item is received at our fulfillment center, it takes 2 business days for the refund to be processed and 3-5 business days for the refund amount to show up in your account.
Dai mail la DHL și spui să returneze produsul. Între timp, faci RMA pe site la amazon.
Mogos Alexandra a zis
O sa sun luni la Call center la dhl , sa îi întreb înca odata daca mai trebuie sa platesc vreo taxa . Azi cand i-am sunat sa îi întreb ce documente trb sa le trimit pe email au spus ca nu trb sa mai platesc nimic . Ceea ce e ciudat . Vad ce rezolv luni , si o sa incerc sa refuz coletul , sa il trimita inapoi.
Multumesc pentru raspunsuri !
Radu a zis
Vedeti sa nu cumva sa confudati retur produs cu refuz produs. Daca refuzi coletul, adica nu intrii in posesia lui, nu se face vama, nu este retur, pierzi banii.
Mai bine intrebi expeditorul despre conditiile de retur inainte sa iei vreo decizie de genu.
Mogos Alexandra a zis
Revin cu update :
Nu am mai plătit nimic la Dhl , am sunat de vreo 3 ori la ei ca să îi întreb dacă trebuie să mai plătesc vamă și mi-au spus că nu , deoarece coletul a venit cu toate taxele platite de la Amazon . Repet Amazon USA mi-a luat o sumă de bani reprezentând import fees deposit . Din cate am înțeles acei bani au fost folosiți de Dhl pentru a plăti taxele vamale în locul meu . I-am întrebat pe cei de la Dhl call center ce anume acte trebuie să completez ( pentru că în mailul de la ei erau trecute mai multe ) . A trebuit să completez doar declarația pe proprie răspundere , împuternicirea și un screenshoot cu comanda de pe Amazon ( screenshootul fiind opțional ).
Deci pentru cei care vor să comande de pe Amazon.com , o să vedeți că la fiecare produs aveți estimate taxele de import .
Acum nu știu cum e cu ceilalți vânzători parteneri , produsul cumpărat de mine era vândut și livrat de Amazon.
Flavius a zis
Buna,
Am vazut mai jos ca nu ai mai platit nicio taxa vamala, intr-una dintre actele completate face referire la:Sa se ocupe DHL de vamuire in schimbul unei sume, sau sa faci singur vamuirea. Ce ai ales aici? Si daca ai ales sa se ocupe DHL ai mai platit taxa aia din moment ce tu aveai platatite deja import fees?
MOISE a zis
Vă spun eu cum stă treaba , unele companii din afara țări noastre cunosc sistemul de livrare al companiei DHL, si trimit intenționat prin această companie coletele cunoscand sistemul lor de informare cu privire la ridicarea lor, care se face doar prin mail. Mail care se mai pierde sau nu ajunge la client de loc, ori cu întarziere, astfel se depasesc cele trei zile in care nu se plateste taxa de magazinaj, cu intenția pentru a trece zilele si de a beneficia de taxa de magazinaj de 29,75 lei. In plus mai platesti si un comision la vamuire de minim 100 lei + plus taxa de vama. Astfel se ajunge sa nu renteze ridicarea coletelor.
Prin acest sistem compania de transport castiga de patru ori daca renunti la colet taxa de transport si taxă de rambursare a coletelor . Pentru valori mari cărorora clienți nu le convine să ramburseze compania de tranport mai castiga taxa de magazinare pe zi in valoare de 29.75 RON. Ca exemplu : 29,75 lei x 20 zile, maximul pană la ridicarea coletului, este 595 lei + comisionul de intermediere a vamuire de 100 ron, total 695 lei.
Deci au numai de castigat, iar companiile care lucreaza cu DHL se aleg cu bani primiti pe marfa si cu marfa clientului inapoi, daca nu este ridicata și sunt acoperiți, primesc răspuns , clientul a refuzat sau nu l-a ridicat fără nici un alt detaliu . Deci o afacere bună pentru amandoua companii. Din păcate clientul este cel păgubit, în acest caz clientul este o victima, iar HOTUL este negustot cinstit.
RUȘINE !SUNT NIȘTE HOTI. N- vem destui hoti în tara asta frumoasă mai vin si din afară, ne fură legal.
Marius Cucu a zis
Moise, nu prea știi cum funcționează sistemul.
1. Se primește mail, dar te și apelează cineva de la DHL.
2. Am pățit comandând din afara Europei ca cei de la care am comandat să se ofere să îmi plătească taxele vamale pentru că valoarea transportului e foarte mare și din 400 de euro cât era produsul să fie mai mult de 300e de plătit tur retur.
Așadar, vânzătorul e în pierdere, stai liniștit, mai ales dacă vei comanda de pe platforme serioase, de pe care sunt obligați să îți returneze banii.
Madalin a zis
Codul eori trb sa fie pe numele aceleași persoane ca și în factura și colet?
Marius Cucu a zis
Da
camelia a zis
Exact așa procedează DHL.
Nu numai că doar prin email comunica, dar sunt 5 operatori care se ocupa de acelasi colet, tu primești de la fiecare un mail diferit, in care ți se cere un document pe care deja l-ai trimis.
Asta doar că să tragă de timp și să mai câștige niste bani, pe langa taxa de vămuire care e f mare. Ajunge coletul din China in 2 zile maxim, iar ei îl țin inca o săptămână, încât ajungi sa le plătești mai mult decât face marfa!
camelia a zis
CE SFAT IMI DAU CEI CARE AU PATIT LS FEL?
Va relatez cazul meu, cu rugamintea de a primi un sfat.
Am comandat din China, de la o companie producatoare, in decembrie 2019, o serie de produse cosmetice. Acestia, cumva dorind sa ma ajute, stiind cat de incurcate sunt lucrurile la noi in tara,cu taxe, cu tot felul de dovei, etc, au trimis prin UPS, via Ungaria, doua colete, dintre care doar unul a ajuns, al doilea, cu niste masti cosmetice, se pare ca a fost oprit acolo.
Ei au retrimis spre Romania, imediat ce s-a lamurit situatia, de data asta prin DHL, numai ca nu au pus in colet, pe factura, si taxa de trnsport.
Cei de la DHL Romania mi-au trimis mail in care imi solicitau, pe langa toata lista de documente, si fcatura cu transport.
Documentele cerute: _ trducerea facturii; cod EORi; dovada platii; copie de pe CUI; Copie de pe act spatiu sediu social; copie de pe act spatiu sediu punct de lucru
Adica, bai, ma lasi, pentru 10 masti faciale in valoare de 56 $, serios, acum,,,
In fine…am trimis…am explicat exact ca eu nu am de unde dracului sa le dau factura pentru ce e in coletul ala, deoarece face parte dintr o comanda mai mare, dej platita, iar chinezii au intrat in vacanta si nu mai raspunde nimeni nici la mail, nici pe whatsapp.
Povestea asta a inceput acum 2 sapt, de cand a ajuns amaratul ala de colet in sediul DHL Romania.
De atunci, zilnic, aproape, ori ma suna cineva si reiau povestea, ori imi da reply la acelasi mail.
Deci: 5 zile, 5 pers diferite.
Cu care tb sa reiau aceeasii stupida poveste, pt ca, ei sunt o echipa, de asta nu se ocupa un singur retard de operator de un AWB, iar, ca o echipa ce sunt, nu isi noteaza, nu isi transmit unul celuillalt absolut nimic…
Acum 3 zile, stabilesc in sfarsit cu o d-ra de la ei ca, cel mai ok pt mine ar fi sa asteptam sa se reintoarca chinezii din holiday-ul plin de coronavirus…whatever… si sa imi dea pe mail o factura cu transport, iar DHl Romania sa se milostivesca sa imi ia doar 2 zile de inmagazinare, respectiv 29×2 ron.
Pt ca, ce crezi?
Exista varianta sa platesc din nou transp, ca sa ridic coletul.
Gen: daca eu la 2 colete de 6 kg le-am platit chinezilor 50 $, ma gandeam ca o fi pt asta, care are 3 kg, 20-25 maxim…deci cam 100 ron…
Nu, frate, e 950 lei, deci 200 $, serios, pt marfa de 56 $???
Zice, stati ca de fapt, nu va mai luam si transport, platiti doar TVA pe transport, vine cam 260 ron, plus TVA pe marfa, cam 100 ron, plus vama DHL tot cam 100…
Zic: Hai sictir, in gandul meu…
Ziua urmatoare, alt baiat, aceeasi discutie…zice, politicos: Bine, atunci asteptam sa revina chinezii..
Azi,alta fufa ma suna, imi sar nervii, zic, frate, eu, daca mai repet o singura data aceeasi poveste, pai mai bine vin la voi si tin o conferinta despre amaratele alea de creme, voi nu aveti o fisa pt fiecare awb, nu inteleg ce e acolo???
intrebare si concluzie:
Daca eu as renunta la colet si as cere retur, m-ar mai costa ceva?Pe mine sau pe chinezi?
Sincer, ma gandeam ca mai bine ii rog sa il puna la posta si sa nu mai aud vreodata de DHL sau UPS.
voi ati patit asa ceva vreodata? Cum ati rezolvat?
Multumesc
Dana a zis
Cum ati rezolvat cu factura? A mers si fara, prezentand alte dovezi? Sunt in acceasi situatie.
roman sadea a zis
Comandasem niste produse de pe amazon.com (USA).
Pachetul a ajuns intr-o zi jumatate din California.
In schimb, au aparut probleme cu probleme cu baietii din Romania ai DHL, care fac numele DHL de ras.
Asadar, am reclamat la [email protected] din USA.
Mi-a raspuns Allan Marin – Certified International Specialist
Customer Service
DHL Express
1910 W Rio Salado Pkwy
Tempe, AZ 85281
U.S.A.
Acesta a fost foarte receptiv si i-a luat la rost pe cei din Romania.
Am simtit asta pentru ca, brusc, au fost foarte cooperanti si amabili.
Succes!
Adrian a zis
Sigur au clarificat si altii in comentarii, serviciul acela DHL este o hotie bagata pe gat de DHL, si NU este obligatoriu.
Practic ei se ofera sa intermedieze plata de la client catre institutiile vamale, pentru un comision exagerat. Si DHL spune asta pe un ton si o formalitate ca si cum ar fi obligatoriu. Ba chiar incearca sa intarzie livrarea pe acest motiv (daca nu folositi acest serviciu inutil).
Certificat EORI se poate face online, tin minte ca mi-am facut si am evitat taxele DHL.
Sa le fie rusine, si DHL-ului si ANPC pentru ca ANPC in Romania este o gluma proasta.
Irina a zis
Cum se poate evita DHL-ul? Si eu sunt „hartuita” de ei pentru un colet. Am optat sa platesc singura taxele vamale, am obtinu numarul EORI, acum imi cer factura de transport. Pot sa sun eu direct la vama?
Multumesc
Marius Cucu a zis
Pentru mine, de fiecare dată a însemnat să renunț să transport cu ei. Pur și simplu am returnat coletul la magazin și le-am cerut banii înapoi.
Gabriel a zis
Subscriu, DHL merita boicotat. Am patit nu numai eu, ci si colegi, rude. DHL ne-a „intepat” comisionul e prea mare in raport cu nimicurile comandate.
Marian a zis
As vrea sa comand 2 produse din china care insumat ar fi 124$ si transportul prin DHL 36$. Intrebarea este daca la vama se ia in calcul valoarea bunurilor de 124$ sau cumulat cu traportul (166$). Pentru ca daca se ia in calcul si transportul depasesc suma de 150 euro si va fi nevoie sa platesc si vama pe langa TVA.
Marius Cucu a zis
Cumulat cu transportul. Vezi poate găsești la magazinele din UE.