Numai cine n-a pus mâna pe un gimbal nu știe ce înseamnă să stai să echilibrezi de fiecare dată când schimbi un obiectiv un stabilizator de imagine.
Eu unul preferam să renunț la calitate și să dau în Super35 decât să stau să echilibrez încă o dată. Eh, la IFA, la standul Panasonic am văzut o idee tare. Culmea, auzisem de ea cu câteva zile înainte, iar când am ajuns la standul lor parcă știam de treaba asta de o viață.
Long story short, cei de la Panasonic au zis că lansează o gamă întreagă de obiective fixe pentru mirrorless, cât să acopere absolut toate focalele importante, la aceeași dimensiune, același gramaj. Practic, nu va trebui să reechilibrezi de fiecare dată când schimbi obiectivele.
Asta cred că ar trebui să fie o idee bună de copiat și de ceilalți. Da, sigur nu vor fi cele mai performante obiective, chiar și acestea sunt limitate la F1.8, în timp ce lupta se dă pe F1.4 sau chiar F1.2. Ar fi destul de greu să poți să faci lentile identice pentru F1.2 pe toată plaja focală.
Pe de altă parte, am văzut și GH6 după mult timp, e imens, e cât Panasonic S5. E evident că are răcire mai bună, că poți filma pentru mai mult timp cu așa ceva. Dar și se nișează un pic diferit, spre zona mai premium. Era prezent un rig interesant pentru cinema.
Ceva overkill în poza de mai jos:
Altfel, m-am jucat un pic și eu cu focusul pentru A7IV. La prima vedere, la F1.4 n-am ratat foarte mult focusul. Cred că vreo 3 am avut ratate dintr-un calup de vreo 20. Bine, ei voiau să promoveze treaba aia implementată de ei de mulți ani cu poze în rafală și să alegi doar pe una bună.
dam167 a zis
E o idee bună pentru un procent mic din procentul mic care are un asemenea flux. E bine că sunt ideile astea, dar de obicei ce are un public țintă foarte mic și mai vine și cu compromisuri nu are succes. Ce face Panasonic e bine dar nu prea prinde.
Marius Cucu a zis
Nu prinde la mase, îți dai seama. E super nișat ce fac ei, dar probabil că din cercetare câștigă mai bine, nu știu.