Dacă cineva credea că produsele în supermarket nu sunt puse cu știință, nu sunt poziționate în față de câte un brand mare… se înșală. Totul e gândit înainte și… rezolvat prin factură.
Online-ul devine, însă, mult mai transparent cu asta.
Zilele trecute discutam cu un amic despre costurile de plasare ale unui produs în online. Dacă ați deschis internetul mai târziu: Emag e Marketplace, Trendyol e Marketplace, Temu este Marketplace, toți îți vând un spațiu la ei pe site.
Ei bine, există și avantaje, dar și dezavantaje. Fiind marketplace… fiind o piață liberă, nu prea poți să impui chiar orice regulă. D-aia este și destrăbălare, d-aia se fac ravagii prin anumite secțiuni la eMAG. Dar na, sisteme de rating, informații la vedere. Se mai rezolvă. Noroc și de concurență că acolo sunt probleme mai mari.
Mai grav este că avem o perioadă ciudată și tot mai mulți pe grupul de selleri se plâng că vânzările sunt inconstante. Azi 2 produse, mâine 20, poimâine 0. Nu mai e o predictibilitate.
Asta și pentru că Emag a considerat că e singur pe plantație și-a făcut 3-4 ani ce-a vrut. Doar că a venit tot mai multă concurență și… o perioadă economică foarte grea.
Revenind. Noua taxă de raft mi se pare eticheta de promovare pe care o au magazinele de tip marketplace. Acel produs promovat care n-are neapărat legătură cu ceea ce vrei tu să vezi: reclamă în site. Întâi am văzut la eMAG care, probabil, a adaptat de la Amazon treaba asta, ca mai apoi să văd că inclusiv Temu are așa ceva.
Nu știu costurile chinezilor, dar m-a bufnit râsul că s-a implementat rapid la ei. Probabil că acolo se aprobă mult mai mult lucrurile, deși… tot sunt bârfe că fix oameni de pe la magazinele mari au fost cooptați pentru Temu.
Raportat la Google Ads și Facebook Ads prețurile prețurile pe nișele pe care am eu treabă sunt de 10x mai scumpe, dar na, oamenii ăia sunt în magazin, au predispoziție să cumpere, e normal să fie așa.
Dar na, uite cum ajunge să fie un side serviciu un venit în plus. Nu știu cât de mult înseamnă pentru ei asta, mai ales că la nivel de branduri foarte mari își permit să aloce bugete serioase, dar na…


Adaugă un comentariu