Pe alocuri, s-a mai vorbit de asta, dar văzusem o postare recent a cuiva pe Facebook și vreau să dezvolt un pic lucrurile.
Acum mulți ani aveam un articol despre cum cresc prețurile înainte de Black Friday. Practic, eu scanam random câteva magazine și îmi făceam de lucru cu istoricul prețurilor. Au venit, însă, extensii dedicate și cumva n-am mai fost atât de atent la zona de afiliere. Plus că pluginul era pentru PHP 7 și erau foarte multe dependențe care nu mai funcționau, proxy pe Raspberry PI, detalii tehnice. Nu am mai fost implicat în afiliere, nu am mai cheltuit în zona asta.
Black Friday
Cumva, o mare parte din strategia magazinelor se rezumă la campanii în jurul Black Friday. E trist ce se întâmplă, dar atât au putut construi după ce au făcut campanii tot anul. Mi se pare că în ultimii 2 ani am stat dintr-o campanie în alta. S-a diluat conceptul de campanie de reduceri tot mai mult. Pe de-o parte, înțeleg că sunt probleme în piață, pe de altă parte… cred că puteau să fie mai inspirați.
Reducerile sunt false de Black Friday?
Scumpirile sunt în lanț, de la furnizor până la producător. Plus că brandurile mari au mai avut o tură de scumpiri, via Trump. Ce să vezi, scumpesc pe întreg lanțul. Nu pot fi discrepanțe atât de mari între piețe că lumea comandă și online. S-a făcut mixt.
Apoi local sunt mai multe negocieri. Furnizorii, cum ziceam, au colaborări pe mai multe planuri cu magazinele, în funcție de vânzări, de „taxa la raft”. Pe de altă parte, și magazinul are acum concurență și trebuie să bage bani în promovare. Influencerii costă, publicitatea costă, comunicarea costă, reducerile costă. Toate se adună și se trage linie.
Percepția asupra reducerilor
Eu vreau să prind cel mai bun preț pentru produsul pe care vreau să mi-l cumpăr. Atât. Deși mi se creează așteptări de reduceri până la 80% e clar că sunt câteva produse cârlig și servicii precum bilete la concerte. Altfel, n-ai cum!
N-ai cum să ai marje atât de mari. Efectiv, trebuie înțeles că nimeni nu vine acasă cu bani. OK, poate vin investitorii punctual, dar e treabă de cucerit piață, cum vrea să facă Trendyol cu Europa. După ce SUA le-a închis piața dacă nu vin în Europa le mor ăia de foame în China. Era și un articol aici în direcția asta.
Mai mult, cel mai simplu se poate verifica de pe platformele de afiliere. Marjele de profit pe acolo sunt. Știu, mulți au pretenții ca la televizoare să fie super discount-uri. 1-2% am eu comision acolo. Nu ai unde să reduci mai mult. Sunt situații punctuale în care marja e mai mare, poate la o saltea de pat, la un produs aproape de end of life sau lucruri care costă mai mult să le ții, dar nu, nu la produsele noi.
Mai degrabă, aș pleca cu ideea în care să îmi iau lucruri de care chiar am nevoie, nu doar după ofertă.


Sincer… de după 2020 încoace mă tot uit cum cresc prețurile și mă doare mintea, nu doar cele vândute online și peste tot… și practic nici nu mai contează că sunt reduceri reale sau nu… important e că pare mai ieftin… (am povestit treaba cu pisicile cartierului)
Păi și nu ți-au crescut și veniturile?
WTF cucucule… de mi-ar crește așa de repede cum cresc prețurile… aș fi milionar în… bani (nu în lei)…
Eu mă mulțumesc și cu leii.
și eu dar nu suntem pe combinații ca politicienii noștri, noi muncim, nu doar semnăm condica de prezență, vorbesc de mine… în cazul altora pot doar să presupun…
Să fie ei sănătoși. Și noi! Sunt zen, încerc să nu mă mai gândesc la ei.
E multă ignoranță, cine vrea să vadă realitatea o s-o vadă. eMAG zice de ceva timp că de BF sunt cele mai multe reduceri din an, nu cele mai mari. Acum că nu mai există stocuri clasice e normal ca prețurile să varieze. Vara lumea caută biciclete, nu electrocasnice, deci e normal să fie reduceri la ultimele. Asta la nivel global, că magazinele cumpără și ele de undeva.
Și da, așteptările oamenilor sunt nerealiste, unii compară prețurile cu era acum 1-2 ani, înainte de creșteri de taxe, măriri de salarii și prețuri mai mari la utilități. Dar sunt și prețuri ok, PS5 ăla e rezonabil la 1800 lei, 1700 am dat eu pe PS4 Pro în 2017, tot de BF.
Ce trebuie lumea să înțeleagă e că n-o să găsească reduceri la absolut orice produs și că BF poate să nu fie cea mai bună perioadă pentru unele achiziții.
Alea 3 produse sunt cârlig, oricum.