Se vorbește tot mai mult despre electric, despre mașini electrice. Nu știu dacă sunt cea mai mobilă persoană, nu fac foarte mulți kilometri cu mașina, chiar dacă am mers destul anul ăsta. Ca de exemplu, am băgat mașina înainte de Paște la vopsit și am scos-o fix acum, aproape de Crăciun. Eu am zis că a trecut testul de vopsitorie, de 6 luni de zile.
Mai tare a fost că am avut întrebări de la cunoscuți: dar ce-ai făcut fără mașină 6 luni de zile?! Păi n-am avut nevoie, shopping online, singurele nevoi ar fi fost spre aeroport, dar am apelat în stânga și în dreapta sau am folosit alte „mașini„.
Mașinile electrice încep să apară tot mai des pe la noi. În Ploiești, e drept, sunt destul de puține, mai mult hybrid am văzut prin zonă. Stații de încărcare, totuși, am văzut câteva pe PlugShare: vreo 5 în oraș și vreo 2 la viitorul oraș de lângă: Păulești.
Majoritatea stă la bloc
Mi-e greu să cred că cei care stau la bloc își vor lua curând o mașină electrică. Dacă ești la casă e simplu, pui câteva panouri și te-ai scos din toate punctele de vedere sau poți să colaborezi cu ENGIE și vin cu stație de încărcare Elvi.
Practic, soluția ENGIE e-XPLORE include o stație Elvi by EVBox + contract de electricitate pe 2 ani (din surse regenerabile) cu 15% avantaj client față de energia activă a unei oferte standard de energie + servicii complete de mobilitate electrică: e-charge Renovatio, asistenţă tehnică și monitorizare online.
Însă, dacă ești la bloc trebuie să ai stație de încărcare în zonă. Nu văd cum ai face momentan treaba asta, poate doar să te lipești de stații de la hypermarket-uri. Dar dacă ne referim direct la Ploiești înseamnă sub 20 de poziții de încărcare.
Prețul
Mă uit la BMW I3 și nu arată deloc rău. Totuși, ai autonomie de 260 de km. E mașină de oraș sau… mașină cu emoții pe distanțe lungi. Pe afară l-am văzut destul de des mișunând prin orașe.
Cred că mașinile electrice vor ajunge mainstream în momentul în care vei încărca în câteva minute un acumulator. Oricum, s-a dezvoltat foarte mult tehnologia fast charge, dar e loc de mai bine. Dar lucrurile vor merge de la sine. Poate că se va împrumuta tehnologia de la telefoane.
Pe site-ul celor de la ENGIE văd că sunt pachete integrate destinate celor care vor să treacă pe electric. Treaba asta vă face să scutiți 4500 de euro(disponibil doar în București și Ilfov, de la Auto Cobălcescu) dacă achiziționați pachetul integrat față de cea separată. Puteți vedea mai multe aici inclusiv să faceți o cerere de ofertă.
Dacă electricele sunt viitorul, cred că va trebui să ne obișnuim cu pachete de genul. Ar fi interesant să discutăm în comentarii despre cum vedeți treaba asta cu electrica dacă stai la bloc și nu la casă.
Costin a zis
Succesul lor va fi direct proportional cu puterea de cumparare a populatiei potential motorizabile.
…taman ce-am descoperit tunelul din macaroana ! :)))
Marius Cucu a zis
Era o vorbă că Dacia vine cu un model de buget. Dacă vor fi mașini la 10000-15000 de euro cred că tot mai mulți vor alege electricul.
Postolachi Dumitru a zis
Ce vă mai pricepeți cu toți la mașini electrice când vine vorba de… hai să nu mai fim cu toții specialiști.
Cine vrea mașină electrică găsește o cale să o încarce chiar dacă stă la bloc sau în vârf de munte… cine vrea DIESEL găsește scuze destule ca să nu-și cumpere mașină electrică.
Iar o mașină electrică nu e atât de scumpă pe cât pare… da, față de un hAudi de acum 10 ani e foarte scumpă dar raportată la una cu motor termic cu dotări oarecum similare e doar cu… 15% – 25% mai scumpă. Însă dacă programul RABLA PLUS va continua cu același eco-bonus generos de 45.000 de lei în mod sigur mașinile electrice nu sunt scumpe.
A, încă ceva, mașinile electrice nu sunt pentru… mațe fripte…
Justi Andone a zis
Fac Constanta – Bucuresti cam de 2 ori pe saptamana. Nu sunt specialist, conduc DIESEL si nu vorbesc de scuze, dar va intreb d-le Postolachi Dumitru, ce masina electrica imi recomandati si cat costa varianta low entry (nu am nevoie de dotari extra), ci doar sa ma duca din pct. A in pct. B, puncte susmentionate.
Astept cu deosebit interes raspunsul dvs.
vasile a zis
Hai ca va raspund eu, scrie in coment, da nu ati fosT atent D-le;
„A, încă ceva, mașinile electrice nu sunt pentru… mațe fripte…” 😉
Justi Andone a zis
Ha, ha, ha.. Ce ne-am mai ras.. Dar care e raspunsul de specialist? Conduc masina de aproape 30.000 euro, dar intrebam ce imi recomanda pe trasul susmentionat ca sa nu stau cu masina la incarcat la jumatatea autostrazii cateva ore doar ca sa ma vada lumea ca nu-s mate fripte..
Si apropo, saracia e de mai multe feluri..
vasile a zis
Deci sa fim seriosi, imi cer scuze pentru comentariul anterior!
La noi masina electrica e de fite… inca! In primul rand nu ai unde sa o incarci, daca e vorba sa pleci prin tara trebuie sa te chibzuiesti bine, adica masina iti va face programul 😀 , ceea ce e o aberatiune.
In rest e altceva, in octombrie 2018 am venit de la Paris la Roma cu o Tesla Model 3 parca, am mers fara nici o frica, ne-am facut programul nostru… cam asta e se merita.