Nu știu cât urmăriți voi nișa de televizoare, dar când mai dai nas în nas cu câte unul îți place să știi ce face. Dacă nu te înțelegi din dat din mâini, măcar mai faci un pic de small talk. Totuși, urmăritul ăsta în cazul televizoarelor este cu 2 tăișuri. Piețele sunt diferite, iar concurența e alta local. Adică degeaba te uiți la un american care îți povestește despre un Samsung cu QD-OLED când la tine vine cu WOLED, așa cum vă ziceam aici. În mare, însă, îți pot trasa niște linii.
Din SUA urmăresc puțini oameni, îmi place să cred că cei din UK sunt șefi pe calibrare, șefi pe tot ceea ce înseamnă televizoare. Au și Dolby acolo, au și comunitatea mai strânsă, e altceva.
Dar Caleb prezintă bine. Chiar m-am uitat pe Linkedin-ul lui acum și omul face asta de 16 ani de zile. Plus muzică făcută, lucrurile astea contează enorm în dezvoltarea omului, nu ca la noi.
Până mai ieri nu știam că îl cheamă Caleb, eu îl știam drept băiatul de la Digital Trends. Canalul este imens pentru România și… măricel pentru SUA. Fiind nișat mai mult pe televizoare… e complicat să crești mai mult. Plus că nu e vreun Linus să facă show. E la limita tehnicului.
Acum câteva zile, văd foarte mult hype pe Youtube-ul american, iar Caleb și-a făcut canal separat: Caleb Rated. Televizoare, audio, fix nișa care mă interesează.
Omul a bubuit, a făcut undeva la 35K într-o zi. S-a promovat și foarte bine, s-a dus pe la toți Youtuberii de pe nișă, a făcut live-uri, a tras să se expună și să profite de mișcare.
Doar că… Digital Trends a acționat. Acum, scriu articolul destul de devreme și nu sunt deloc informații, doar hate prin comentarii și un mic rant pentru dezabonarea de pe Digital Trends.
Cert este că acum materialele au dispărut de pe Caleb Rated. Discuțiile se duc în zona de exclusivitate, probabil avea vreo clauză pentru a nu pleca de acolo.
Mă uitam, însă, pe canalul mare, la Digital Trends. Sunt prezentatori diferiți, însă fac cifre de nimic. Cum să ai 6k la canal de 1.3M?
Iar exemple sunt o grămadă pe canal. Nu e singurul material în felul ăsta.
Marea problemă a Youtube-ului cred că asta este. Să nu poți să faci echipă suficient de performantă care să se suplinească, la un moment dat. Nu poți duce la nesfârșit totul într-un singur om.
Din păcate, e urât că la nivelul ăsta au ajuns să se „bată” pe clauze de imagine. Pe de altă parte, pot să mă uit și în partea cealaltă, a angajatorului. Să stai 15 ani să produci conținut, să crești reciproc și să nu te poți despărți în condiții OK.
Sigur, uitându-mă la cifrele celorlalți practic business-ul ar pica în cap odată cu plecarea lui. Popcorn și să învățăm de la alții.
Adaugă un comentariu