Bine, întrebarea nu e tocmai potrivită, e greu să etichetezi nivelul unui lucru având în vedere că Miami Bici există pe piață și e împachetat ca o revoluție.
Totuși, să zicem că ești în zona în care ești atent la artefacte, la zgomot de imagine, la toate aberațiile de pe un brut. Precizez treaba asta că, cu siguranță, n-are o legătură prea mare cu povestea de la final, dacă e un material wow sau nu.
Avem un grup în care discutăm „tehnicalități”, de ce e bine să folosești tranziția X sau Y, de ce ar trebui Z și nu D și ne mai consultăm cu materialele.
Una dintre discuții a fost pentru zgomotul de imagine. Eh, problema este că unii editează de pe laptopuri de buget. Acele laptopuri n-au nicio treabă cu ceea ce vorbeam pe aici de display de calitate, de un spectru de culoare măcar în limitele sRGB-ului, în plus, vorbim și de rezoluție FULL HD versus 4k.
Eh, toate discuțiile contradictorii au început în momentul în care unul vedea artefacte, altul nu le vedea. Monitor de 34′ cu 99% sRGB, monitor FULL HD, de 15.6′, cu 70% sRGB.
Ideal ar fi să poți să editezi pe o rezoluție mai mare decât cea pe care o exporți/ randezi, altfel s-ar putea să ai surprize. Bine, surprize pe care tu și cei din domeniu le vei vedea, în mare parte.
Ok, te poți ascunde și în spatele histogramei, dar din ce vedeam pe la băieții de la Dolby niciunul nu făcea rabat la calitate.
În perioada următoare, asta însemnând undeva prin vară, urmăresc să fac și eu upgrade la monitoare, cel puțin unul pe 10 biți. Încă nu sunt hotărât dacă să rămân la un monitor de 43′, 49′ sau să merg pe 2×34′. Sunt ceva DELL-uri de anul trecut pe listă, dar sper să prind să testez câte ceva înainte.
Adaugă un comentariu