Am primit o recomandare despre cineva care navighează pe mare. N-am urmărit alte filmulețe de la el, dar mi se pare interesant faptul că a sintetizat informația despre transportul pe mare.
Eram curios să văd ce însemnă un transport pe apă și cât de mult înseamnă taxe și costuri de transport. Ei transportă marfă de 6 milioane de euro pentru 33 de zile.
Cel mai interesant este faptul că pentru nava aceea se plătesc taxe de trecere de 100 de mii de dolari pentru canalul Panama.
Vă dați seama ce luptă este pentru porturile din Europa? Ce bani și influență se învârt în zona asta.
Să nu mai zic de faptul că adevărații oameni care consumă combustibil sunt acolo. 825 de tone de combustibil. Sigur va fi electric, la un moment dat.
Pato Basil a zis
Nu-i rău așa că o informare generală, dar trebuie să vorbești și de investiția inițială, probabil o astfel de navă costa undeva la 50-80 de milioane de dolari, bani care trebuie amortizați in perioada de viață estimata din proiectare care este de 10-15 ani.
Pe lângă investiția inițială atât nava cat și marfa cred că sunt asigurare. Iarăși apar costuri de mentenanță/reparații în timp. O dată la 5 ani +-2 ani trebuie să facă un fel de (ITP) „Drydock”. Probabil și alte cheltuieli, gen asistență portuara cu remorchere, comisioane de brokeraj, etc.
Marius Cucu a zis
Uite că la asta nu m-am gândit. Evident că apar costuri de genul, dar sunt oricum amortizate în timp, nu pe un singur transport.
Doc a zis
Marius ,au apărut deja vapoarele hibride.Șantierul naval din Brăila a construit unul pe gaz, are turbine pe gaz care produc curent electric , iar acesta alimentează motoarele principale de propulsiei.
Marius Cucu a zis
Nu mă pricep deloc. Eu mă dau numai în bărci. Dacă au și vele, e și mai bine. 😛
Am dat de video băiatului și mi s-a părut interesant nivelul de taxare.
Pato Basil a zis
Doc. Turbinele pe gaz nu sunt foarte fiabile și nu sunt de anduranță sa zic așa. Tehnologia există de pe la sfârșitul anilor ’60 cu aplicativitate in domeniul militar.
Oferă un boost de putere considerabil dar consumul sare de 6x fata de motoarele diesel. Fiește era cu transmisie mecanică, posibil să fi optimizat între timp din moment ce spui că au transmisie electrică.
Mă voi informa!
Cunosc câteva aspecte privind tehnologia „dual fuel”.
ice4you a zis
Incepand cu primul razboi mondial, propulsia electrica a fost folosita in naval, primele fiind submarinele care foloseau o propulsie diese-electric, dezvoltata pana prin anii ’70 cand a debutat propulsia nuclear-electric, mai intai la submarine, ulterior la portavioane. Portarea tehologie nuclear-electric in sectorul civil se loveste insa de secretele militare ale propulsiei si riscurile aferente, in domeniul civil, pe langa barcile cu motoare electrice de la 1900, s’au experimentat motoare propulsate fie hibrid clasic aka diesel-electric, fie gaz-electric inca de prin anii ’80. Problema este insa legata de deplasament, motorizarile hibride clasice neavand suficient randament/rentabilitate pentru a putea fi folosite in cazul transportoarelor cu deplasament mare, cum ar fi cargoboturile de care vorbesti, ci cel mult in cazul unor deplasamente reduse. Nuclear-electric probabil ca va fi viitorul in cazul dat, dar doar si numai daca pentru asta se va gasi o cale de portare in sectorul civil.
vasile a zis
Rusii au avut prima nava civila cu propulsie nucleara, era un spargator si asta prin anii ’60. Mergea cam 3 ani fara alimentare si a fost activ vreo 25 de ani, se numea Lenin. Invatati, invatati, invatati!!
ice4you a zis
Pai nu stii ca (mai ales pe aici) nu e voie cu rusii? :))
vasile a zis
Понял, сейчас же!
Marius Cucu a zis
Cică nu ai folosit bine google translate. Am întrebat rușii ?
Cristi a zis
Eu sunt curios cat costa transportul unui vapor plin cu gaze naturale din USA in UK.