Vă dați seama că aceștia își fac sistem de lockere după ce Poșta Română a anunțat așa ceva?
Revoluția lockerelor e clar că a fost câștigată de Emag și Sameday, iar acum orice concurență din partea FanBox sau Cargus Locker e aproape inutilă. Deja lumea le-a denumit easybox, fie că este vorba de o comandă de la Fan sau de la Cargus.
Cargus îşi lansează propria reţea de lockere, având în plan investiţii de 40 milioane euro în următorii doi ani şi jumătate, iar primele 300 de unităţi vor fi amplasate în Bucureşti.
Lockerele sunt produse de SwipBox, furnizor internaţional de maşini automate de coletărie (Automated Parcel Machine – lockere), cu prezenţă în peste 60 de ţări. Lockerele vor fi amplasate în reţele de retail, benzinării şi, de asemenea, în zone rezidenţiale dense, dar uşor accesibile.
Poziționarea a fost câștigată tot de eMAG, ceilalți oricât de mult s-ar chinui mai au de muncă până vor reuși să iasă în față.
Evident, concurența e bună pentru orice serviciu, dar tot pleacă cu stângul. Eu am easybox la 2 minute de scară, nu știu cu ce mi-ar îmbunătăți experiența un locker de la Cargus.
Costin a zis
In loc de a-si implementa o retea proprie, nu mai bine ar fi pus de-un parteneriat cu eMag?
Extindeau impreuna reteaua deja existenta si nu mai redundau sistemul.
Marius Cucu a zis
Logic așa ar fi, dar probabil că au de spart niște bani. La fel și Poșta.
Daniel Bis a zis
Nu, nu e logic.
Emag detine 80% din SameDay si e logic sa le ofere exclusivitate, ca doar castiga in plus 80% din profitul Sameday, fara sa iau in calcul profitul din colaborarea cu SameDay pentru ca acesta ar fi fost asemnator daca ar fi colaborat cu Cargus, Fan sau Posta Romana.
Tu ai da un proiect sotiei/fiului sau unui necunoscut?
Andreia a zis
Lockerele sunt esențiale în orașele mari și trebuie să asigure suficiente căsuțe libere, de toate mărimile, la fiecare drum al curierului, de regulă de 2 ori pe zi. Ori cu creșterea actuală a comerțului online probabil Emag și Sameday sunt deja aproape de capacitatea maximă. Așa că nu e un lucru rău ca să ofere toți curierii acest serviciu.
Daniel Bis a zis
Nu are legatura cu capacitatea maxima, ce s-au terminat locurile de inchiriat?!
Gasesti unde vrei 10 mp de teren de inchiriat si nu cred ca Emag/Sameday nu au bani suficienti sa investeasca in lockere.
Problema e sa ai suficiente comenzi online care sa justifice aceste lockere in acele zone.
Si deocamdata volumul cel mai mare de comenzi online il are Emag asa ca o sa fie greu sa se impuna ceilalti in fata Sameday.
Adrian Bolocan a zis
Eu zic că e de bine, important e să le poziționeze cât mai bine.
Daniel Bis a zis
Concurenta e buna pentru clienti.
Sa fie cat mai multe si cat mai diverse (de la diferite companii)
Pentru furnizori e tocmai invers.
Dar e greu de „spart” reteaua Emag/SameDay, au cam devenit un monopol pe piata din Romania pentru comenzi online.
Iolanda a zis
Văd că după ce au dat cu bâta în baltă în privința curierilor, s-au gândit bine. Am avut eu o experiență în care mă chema curierul în celălalt capăt al orașului să-mi iau un colet de vreo 10 kg, spunându-mi că nu găsește strada, după ce cu o zi înainte a dus coletul în depozit la ora 17:15, specificând că nu m-a găsit. Strada este în centrul Constanței semnalizată și pe waze și pe google…iar la adresa la care trebuia lăsat coletul funcționează o firmă cu program 8:30-18:30. Deci ce să spun. Am o listă lungă cu aventurile curierilor Cargus.
Pheno a zis
Din motive tehnice (de sanatate, circulatie periferica deficitara), de peste opt-noua ani, ies extrem de rar din casa, ceea ce inseamna ca sunt nevoit sa folosesc doar comenzi online si cu plata ramburs (nu sunt si nici nu vreau sa fiu posesor de card bancar). Cand chiar ai nevoie de ceva, il cumperi indiferent de pretul de achizitie/transport. Deci din punctul meu de vedere, nici macar nu ma intereseaza ce firma de curierat soseste acasa cu coletele. Totusi, ma intreb, de ce si-ar dori cineva sa „sparga” o retea tandem (de exemplu eMAG/Sameday)? Cu cat mai multe optiuni, cu atat mai bine, iar concurenta este binevenita in orice domeniu. Si fiindca nimeni nu-i perfect (nici macar noi, astia care ne dam cu presupusul), toti suntem „sus-pusi” greselilor. Viata m-a invatat sa n-am asteptari sau pretentii exagerate, fiindca nu e bine sa traim din dezamagre in dezamagire. Este loc pentru toata lumea sub soare.
Daniel Bis a zis
„Totusi, ma intreb, de ce si-ar dori cineva sa „sparga” o retea tandem (de exemplu eMAG/Sameday)?” … metaforic … ma refeream la faptul ca orice concurent pe partea de lockere nu va putea sa prinda o cota mare de piata, asemanatoare cu Emag/Sameday.
Din punctul meu de vedere, Emag/Sameday va avea un monopol pe piata de lockere cu o cota de cel putin 75% din toata piata din Romania.
Sameday are un avantaj enorm ca are o piata mare pe comenzile de la Emag.
Din pacate asta este si va fi situatia … pentru ca in situatia asta concurenta nu va fi prea mare si clientii vor avea de suferit.
Pheno a zis
Nu am spus-o cu rautate. Se zice ca „buturuga mica, rastoarna carul mare”. Un exemplu care mi-a venit acum in minte este Xiaomi. Pana la urma, decidentii sunt cumparatorii.
Daniel Bis a zis
Da, mi-am dat seama de asta
Dar in cazul asta nu sunt sanse prea mari pentru ca e o mica/mare diferenta si anume ca cuplul Emag/SameDay are cutitul (foarte multe lockere) si painea in fata (magazinul online).
Concurenta trebuie sa se orienteze catre alte domenii de nisa de vanzare online care sunt mai mici.
„Toata lumea” vinde pe emag
Marius Cucu a zis
Să nu uităm că și OLX tot la ei este. 🙂 Direct, indirect…
Daniel Bis a zis
Da, din pacate Emagul are o politica de „eradicare” cu succes a concurentei prin diferite metode: achizitii directe si indirecte, achizitii ale clientilor sau furnizorilor concurentului, preturi de dumping, concurenta neloiala etc … care in prima faza bucura pe toata lumea ca preturile sunt mici la produse si servicii, dar apoi dupa parjolirea „inamicilor” urmeaza usor-usor o crestere de preturi pana ajunge mare-mare.
Inainte livrarea era gratuita la toate produsele, apoi la minim 99 lei, apoi cost la orice livrare (sau platesti genius) … pana si ca sa ridici din magazin platesti vreo 5 lei taxa de procesare (care mie sincer mi se pare ilegala).
Postolachi Dumitru a zis
Ți-o spun cu mâna pe inimă că nu sunt destule lockere… nu o dată mi s-a întâmplat ca în timpul unor campanii eMAG să nu mai fie nici un easybox disponibil deși nu era nici ora 9:00 a primei zile… mă refer la Stock Busters, Revoluția Prețurilor, ș.a.m.d.
Daniel Bis a zis
Niciodata nu vor fi suficiente in timpul unor promotii de genul BF, Stock Busters, Revoluția Prețurilor etc … pentru ca diferenta de rulaj poate fi si de 10-100 ori fata de o perioada normala.
Si nimeni nu investeste in orice/oricat astfel incat sa acopere toata cererea indiferent de perioada, ci mai degraba sa acopere +25 … +50% fata de medie.
In perioada de BF o parte din vanzatori folosesc suplimentar si cloudul ca sa acopere varfurile de procesare, altfel le-ar pica site-urile sau ar da o gramada de bani pe hardware care in 90% din timp ar sta degeaba.
Pheno a zis
Nu ne opreste nimeni sa folosim motoare de cautare dupa cel mai mic pret pentru un produs identic vandut prin eMAG. Surprizele se tin lant si sunt favorabile cumparatorilor. La fel de simpla este si cautarea dupa cel mai mare pret, pentru snobi sau grabiti.
Daniel Bis a zis
Teoretic da.
Si eu fac la fel.
Dar:
– nu toata lumea face la fel, multi sunt comozi sau nu se pricep sa caute
– uneori nu le gasesti decat pe emag pentru ca vanzatorul nu are site (e prea mic ca sa isi permita sau e prea comod)
– uneori preturile pe propriul site sunt mai mari decat pe emag
– uneori produsele lipsesc sau nu sunt actualizate pe propriul site
– uneori produsul + transportul e mai scump pe siteul propriu decat pe emag
– uneori se grabesc pentru ca e „oferta bomba”
Sunt multe cazuri si pot sa iti spun ca in majoritatea cazurilor tot de pe emag am luat pentru ca:
– pretul era mai bun
– transportul era gratuit (genius)
– suportul si garantia e garantata 100% (nu am avut niciodata probleme, ba dimpotriva am primit si despagubiri sub forma de vouchere pentru neplacerile create)
– etc